Måndag...

 
 
 
 
 
Den bitande kylan håller i sej. Fast så länge den inte behöver uthärdas från sidan av en rejält blåsig fotbollsplan, samtidigt som det snöar på tvären, så ska jag inte klaga (så jättemycket iallafall). Sådana var förhållandena under dottern & Co´s träningsmatch igår... Hutter!! Fryser igen bara jag tänker på det...! 8-X
 
Dagens verkliga irritationsmoment är dock inte vädret, utan att dotterns tid på tandreglegingen har blivit avbokad. Två timmar innan vi skulle kört mot Kristianstad, så ringde de därifrån och sa att tandläkaren har blivit sjuk. Ja, sånt kan naturligtvis inte hjälpas - men nu sprack ju planeringen för hela dagen, både för mej och dottern. Mest för henne då, som bett sej ledig från en aktivitet som inte är så lätt att bli ledig ifrån - och som hon nu lär bli tvungen att försöka ta fritt från en gång till, för att kunna ta den nya tiden hon fick hos tandläkaren... 
 
Ja, ja... Det löser väl sej - som han sa, som sket i badkaret... >:-I
 
För att inte enbart vara supernegativ (?) i detta inlägg: Idag har vi äntligen, efter ca ett års prenumeration, fått Smålandsposten levererad hit med tidningsbärarna!! Vilket innebär att vi fortsättningsvis kommer att ha en dagsfärsk blaska redan till frukost, istället för gårdagens som en brevförsändelse uppåt förmiddagen, utkörd av lantbrevbäraren. Jippi!!! :-D 
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Go förmiddag och grattis till prenumerationen på DAGS-tidningen! Att läsa tidningen dagen efter känns nästan lite snopet.

Minus 12 grader i natt men solen skiner och förhoppningsvis ska vi slippa snön idag. Men de flyttfåglar som anlänt kan ju knappast trivas i detta vinterväder. Men det blir som sagt bara varmare och varmare om man ska tro klimataktivisterna. Det är inte utan att tagelskjortan börjar att klia på ryggen.

Ha det gott!

2013-03-11 @ 11:05:59
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Ronnie

Kaaaallt var ordet o blåsigt men ett par fotorundor blev det i alla fall. Skön pippibild du fick till , Entita ? De små liven fåglarna då alltså börjar höras mer o mer åtminstone trots lite bitande kyla. Blev en del fågelbilder för min del med men egentligen var jag ute efter djur med fyra ben men icke ! Härligt med dina ekorrar en trippel wow !

2013-03-11 @ 11:21:17
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: annette

Svinkallt även här minus 15 inatt, fast vid lunchtid var det riktigt skönt, den iskalla vinden var lite svagare idag, men då Ni troligtvis hade samma väder som vi igår och jag valde att åka hem så förstår jag om Du skyr uteliv idag för det var grymt kallt, Nästan lite känsla av "Arktisk" kyla;)
Grattis till tidningen,här svär jag över mitt slöa tidningsbud, hinner sällan läsa tidningen innan jag går till jobbet, klagat har jag gjort men vad hjälper det!?
Idag är jag positivt inställd för jag hittade otroligt nog lite vårtecken som jag just lagt in.
Konstigt att små blommor törs visa sig i iskylan egentligen!
Liten söt ullig sötnos Du fångat, novisen undrar ju vad det är för fågel förstås;)
Tråkigt med dotterns inställda besök, troligtvis fler som får "böka" till det ytterligare en gång!
Hoppas vi får lite snällare väder framöver!

2013-03-11 @ 15:44:38
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Ronnie

He he ang. (hrmpf..) tänkte faktiskt skojretas, lite med tanke på vad du skrev i en av dina sista bloggar, därför den kom in , men samtidigt hade jag ju såklart tur som hittade den lilla godingen.
Ha en fin kväll o no hard feelings I hope ?

2013-03-11 @ 17:41:27
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Yvonne

Ja, fy vilken polarkyla som parkerat sig över mesta delen av Sverige! Här var det -14 i morse, det orkade sig upp till nollan med solens hjälp...Men uj, vad det ska bli skönt när det blir lite varmare!

2013-03-11 @ 18:13:25
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Ja, fy vad kallt. Svar; det är till att vara duktig med fluor och mellanrumsborstar. Får jag en diagnos på "Sjögrens syndrom" det jag utreds för får man hjälp till mer förebyggande tandvård. Ingen diagnos jag "vill ha" men tyvärr ligger den nära till hands :(

2013-03-11 @ 18:21:05
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Lotta

Ibland så löser det sig även det som inte hamnar i badkaret :-)
Jag skippade fotbollen i helgen pga blåsten och den isiga vinden. Men hade nu sonen spelat, som gottar sig i Australien, så hade jag med all säkerhet varit där.
Vilken söt pippi :-)

Ha en fortsatt bra kväll!

2013-03-11 @ 19:04:30
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Sami

Vad fin bild. Usch igår var det väldigt kallt här hemma men idag har det varit kanonväder! Har varit och fotograferat igen ;)

2013-03-11 @ 19:55:40
URL: http://www.enkillemedkamera.se/177219159
Postat av: Kerstins foto

Usch för kylan som är här nu, vi har bortåt -25 på natten och det är inte kul. Brukar ni ha kallt vid den här årstiden? Det känns som att ni brukar ha vår och blommor i knopp nu.
Ha trots kylan en fin kväll.

2013-03-11 @ 20:03:51
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: soffie

svar: på en del orter finns det alltid fingerborgar men på en del finns det inte alls, å va fin bild,å hos mje har det med varit kallt idag brr...

2013-03-11 @ 20:47:51
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Jane

Det konstiga är att det känns ännu kallare då man redan fått "smaka på" värmen, eller hur? Höll på att frysa ihjäl idag trots att det bara var 3 minusgrader när jag åkte hem. Hade studiedag idag, resten av veckan kommer troligen gå jättesnabbt eftersom man "slapp" måndagen :)Konstigt nog var jag tröttare än efter en vanlig skoldag - beror antagligen på allt stillasittande. I vanliga fall sitter jag bara när jag äter :) hinner inget annat ...

2013-03-11 @ 22:08:12
URL: http://janesmax.blogspot.com
Postat av: Madelene Englund

Vilken fin bild, skärpan är otrolig:)

2013-03-24 @ 11:19:05
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0