En bild på en disktrasa...

 
...hade varit lämplig för att illustrera min dag. <:-I Men det får allt bli något lite snyggare, trots allt!
 
 
 
 
 
 
Hoppas jag inte känner mej mer vissen än så där imorgon! ;-) 
 
Och framförallt så hoppas jag att dottern piggar på sej rejält tills dess!! Hennes dag har mest varit en enda lång plåga. Ont-ont-ont efter operationen, och så visade det sej att hon inte tål värktabletterna hon skulle börja ta idag (nån annan sort än vad hon hade i helgen, alltså). Så nu försöker hon bli av med illamåendet, få i sej lite mat igen samt testa Alvedon istället... Uäck!! 8-X
 
På något vis fixade vi ändå besök hos både sjukgymnasten och vårdcentralen idag, och det känns iallafall BRA. :-) Nu har hon några övningar att göra tills hon ska till sjukgymnasten igen på onsdag, och såret är kontrollerat (det såg fint ut!) och omlagt av en sjuksköterska. 
 
Undrar om jag kan anmäla VAB hos CSN...? 8-I Som vanligt är det ju en uppgift som ska lämnas in på kursen, helst idag men åtminstone innan den här veckan är slut. Idag har jag ju haft nästan heltid som taxichaufför och hemtjänstassistent, och övriga familjen förväntar sej väl ett hemmafru-pass av mej nu, så det står mat på bordet när de kommer hem från sina jobb! <:-) Så får se om jag hinner (orkar??) med lite plugg senare ikväll... 
 
Lev väl allihopa - och var rädda om era korsband, så ni slipper såna operationer!! ;-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ditte Yvonne

Huamej för morfin! Jag antar att det är såna tabletter hon fått, man kan bli rejält illamående av dem (jag vet) medans andra tål dem bra! Det är väldigt olika...Håller tummarna för både dig och henne!

2013-12-02 @ 16:31:59
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Tjusig bild!
Stackars tösen...men hon är ju ung...
Det du skrev om mullsorkar i trädgården. VI har massor i år och det slutar ju inte även att det blir kallare. På en del ställen är marken helt underminderad, vad ska man göra åt det? Vet du??
Kram M/

2013-12-02 @ 19:27:46
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Soffie

Men vad jobbigt för henne hoppas värken släpper så hon slipper ta tabletterna, kan hon byta tablettform kanske så hon slipper bli illamående.. . Fin bild...

2013-12-02 @ 19:58:24
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Gubben

Se till att hon verkligen gör de övningar som hon får av sjukgymnasten1 Hoppas att allt blir bra för henne igen vilket det säkert kommer bli!

2013-12-02 @ 20:15:20
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Jag tycker att din familj ska visa lite hänsyn när du har deadlines på kursen. Ni kanske kan äta hämtpizza vid sådana tillfällen?

2013-12-02 @ 21:39:14
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Pernilla

Min fjortonåring tål inte heller Morfin. När hon bröt och opererade armen fick hon en annan tablett utskriven. Den verkar som Morfin. Är en blandning mellan Alvedon och något mer. Har letat som en tok gör att hitta vad den hette men, tyvärr. Cit.... Något? Nej, det är kanske fel?
Men hör er för och ge er inte!! Vi fick inte denna medicin direkt utan det var först när de bytte ortoped. Man ska inte ha ont. Det finns ju lindring.
/P

2013-12-02 @ 23:00:08
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Lotta

Stackare! Hoppas att dottern slipper att ha så ont och att värktabletterna lindar mer än att ge illamående. Jag fick byta medicin tre gånger då jag skadade min axel och bröt nyckelbenet. Det finns en uppsjö av tabletter så de brukar inte vara några problem att byta till något som passar en själv bäst.
Du har många strängar på din lyra du, hoppas att du hann att vila lite också mellan alla jobben :-)

Hoppas hoppas att dottern mår bättre idag!

2013-12-03 @ 00:33:25
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Inga M

Hoppas dotter hämtar sig snabbt efter operationen. Det är inte roligt att ha så ont och samtidigt vara tvungen att röra på sig, för det antar jag att hon måste.

Ni får ha en fortsatt trevlig advent!

2013-12-03 @ 08:19:53
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Lennart O

Morning! Värktabletter är inte att leka med. För att slippa de obehagliga morfintabletterna finns det ett skonsammare alternativ, dock receptbelagt, som heter Alvedon 665. För egen del har jag mycket dåliga erfarenheter av morfintabletterna.

Vad ska jag, som auktoriserad gnällgubbe, gnälla över idag då? Nja det är så mycket som lagrats upp över helgen, men kanske är det bäst att jag behåller det mesta för mig själv. Dock är det en sak jag måste få ut. Jag retar mig oerhört över alla dessa självutnämnda pratbubblor, som vräker sig i tv-sofforna och där pyser ut sina politiskt korrekta intigheter. Jag blir bara förbannad var gång jag skådar dessa nollor, vilket resulterat i att numera undviker att titta på dessa inslag av noll och intet värde. Var finns sanningssägarna i dagens samhälle? Vi har GW Persson, men sedan?

SMHI har idag den goda smaken att förebåda vinterns ankomst till södra Sverige. På torsdag och fredag aviseras snöstorm som följs av kalla nordanvindar. Låt oss hoppas att de har fel!

Ha det gott!

2013-12-03 @ 09:43:20
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: mimmi

Ojoj .. här har jag tydligen verkligen missat något ...Stackars hon .. hoppas att det blir bra och hon får hjälp mot smärtan..om nu inte alvedon hjälper.
Vi har tyvärr inte sett till några ekorrar på ett par månader nu .så jag misstänker att någon katt fan har tagit dom

2013-12-03 @ 12:46:00
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com
Postat av: Malin B

Hur har det gått, hann du med uppgiften också?
På något vis i världen brukar ju det mesta ordna upp sig men i bland kan det verkligen bli lite mycket på en gång.

2013-12-05 @ 23:00:47
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0