Eftersom det ändå är sommarväglag...

 
...fick det bli en tripp med husbilen över helgen!
 
Väderappen i makens mobil, sa att vi skulle slippa regn om vi körde i nordvästlig riktning... :-) Och första stoppet bekräftade den saken - inte minsta lilla stänk i Tylösand igår förmiddags: 
 
 
 
 
 
 
Dessutom hade vi den fina stranden så gott som för oss själva. Lyckas med det i juli, säger jag bara!! ;-)
 
Lika bra att fortsätta med fler saker som inte är så lättåtkomliga under högsäsong, tänkte vi, och drog vidare mot Falkenberg och Varbarg längs med de kustnära småvägarna. 
 
Vid hamnen i Varberg var det fint värre på eftermiddagen, och äntligen blev det av att besöka den maffiga fästningen samt spana in det stiliga Kallbadhuset! 
 
 
 
 
 
 
Ja, det var några som badade... Dock inte vi!!
 
 
 
 
 
 
Har fler solnedgångsfoton, men dem får jag visa en annan dag... :-)
 
Det fanns en ställplats för husbilar i hamnen men den såg inte särskilt kul ut, så vi rullade vidare mot nästa turistattraktion i trakten: Gekås i Ullared!!! ;-)
 
På 45 minuter hann vi lätt traska igenom både den affären och några till, samt träffa en handfull bekantar hemifrån! 
 
Övernattade så småningom i Ljungby, och därifrån har vi sedan tagit oss hem idag via Växjö och shoppingscentret Samarkand... Måste säga att jag tycker att butikerna där är mycket mer intressanta än dem i Ullared - men det blev faktiskt inte något särskilt inhandlat där heller.
 
Men det var roligt att bara kika lite!! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Får väl skynda mej för att bli den första att kommentera kanonbilden! Kanon i dubbel bemärkelse så att säga.

Kan man verkligen passera genom Samarkand utan att köpa något?
Jag har ju lyckats med det men jag trodde att jag var ett unikum även i detta fall.

Ha det gott!

2013-12-29 @ 17:22:48
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Herr Nilssons Fru

Så trevligt med en liten helgtripp o hoppa ner julmaten:) fin bild där på solnedgången. Affärerna utanför Ge-Kås har jag aldrig förstått mig på, de är dyrare än affärerna här hemma. Så jag besöker dom aldrig längre när jag är där. Samarkand i Växjö har verkligen växt sedan jag jobbade där uppe, men nu är jag ju där ibland på kurs men jag är på andra sidan stan nu :/ Gott slut och Gott Nytt År till dig o familjen
Kramiz

2013-12-29 @ 17:40:37
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Ingrid

Blev lite avis där, har faktiskt med pratat om det men inte kommit till skott. Hoppas på en tur längre fram, har varit och är mycket hela tiden.

2013-12-29 @ 18:11:30
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Ditte

Kul med utflykter! Varberg har jag tillbringat många somrar i...alla boråsare åker ju till Varberg på sommaren ;) Shoppingcentra däremot skippar jag gärna ;)

2013-12-29 @ 20:09:48
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Vad fina bilder och härligt väder ni hade.
Då kunde ni ju åka via oss ju...bara att höra av sig. Vi har elkontakter till husbilen ute :-)
Kram M//

2013-12-29 @ 22:08:43
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Lotta

Härlig tripp, vilket bra initiativ! Underbara bilder från delar av vårt härliga land. Du och make måste ha slagit snabbhetsrekord att hinna igenom Ullareds butiker på så kort tid. Inte dåligt må jag säga :-)
Jag har varit på bio med barnbarnen, "Sune på semester" även här härliga vyer både från Sverige och andra delar av världen.

...och så var det söndag igen, den sista för i år.


Sov Gott!


:-)

2013-12-29 @ 23:32:37
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Malin B

Vad roligt att ge sig i väg på en "semesterstripp" så här på årets sista skälvande dagar.
Fint att få ha stranden alldeles för sig själv.

Jag har aldrig varit någon Ullaredsfantast så 45 minuter är väl ungefär den tid som det skulle "gå åt" till mig också. ;) Jag handlar helst på hemmaplan OM det är så att det är något "knas" med något. Grejer alltså... Kläder spelar ju ingen roll.
Rätt vad det är så kanske reseintresset överlag vaknar hos mig? Allt kan ju hända och man ska aldrig säga aldrig.

Gott slut! Ni har ju lite att fira också! =)
Eller NÅGON. Grattis från mig!

2013-12-30 @ 10:05:11
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Pernilla

Så mysigt. Det saknar jag med husbil, att bara kunna åka iväg, om den är reggad och så, så klart. Husvagn är mer bökigt. Vi gjorde oss av med husbilen då vi hade tre hundar. Hade inget klokt garage i den, som gick att bygga om till burar. Burar i själva husbilen fick inte plats och att ha alla tre vältrade i säten, är inte så roligt när de är blöta och så....

Västkusten måste jag uppleva någon dag. Nej, erkänner, har aldrig...!
Visst, Göteborg, ja men alltså uppleva!
Får väl se hur Agility-planen ligger i år. Kansk, kanske?
/P

2013-12-30 @ 10:27:43
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: majamyra | tired parents and happy kids lives here

hehe min kollega har också varit där i dagarn för första gången på 20 år! Ska bli kul att höra vad hon tyckte sen.

Första fotot är ju jättefint! Jag kunde inte sluta titta. Vill också se havet!
GOTT NYTT 2014 vännen!

Lisa

2013-12-30 @ 13:00:47
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Marianne

Hej igen. Det var ett tag sedan. Men nu blir det skärpning från min sida nästa år.
En liten husbilstripp så här i juldagarna låter härligt. Då är det inte så himla långt kvar till den där varma och sköna årstiden.

Gott slut och Gott Nytt.
Kram från landet

2013-12-30 @ 18:54:02
URL: http://livetsommajsanblogspot.com
Postat av: JUNITJEJ

Vilka härliga bilder! Det är så fint i Varberg.

2013-12-30 @ 19:52:26
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Soffie

Läckra bilder men visst är det knäppt läste i tidningen att det har varit den varmaste julen på 50år så knäppt är det, nu tycker jag det kan kvitta med vinter å bli vår i stället, tack för din lycka till hälsning om min tenta pluggning, det behövs för oj vad det är svårt att ha motivation med det men jag har tvingat mig själv att varje dag läsa en timme i något av ämnena, gott nytt år till dej min fina bloggvän

2013-12-30 @ 20:17:36
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Malin B

EXAKT!
Det enkla och smidiga med smörgåstårtor är när gästerna kommer och man hivar ut den ur kylskåpet.
Att den inte blir kallnar (om man nu inte har en varm variant då).
Jag uttryckte mig ju en gång om hur smidigt och lätt det var med smörgårstårta och så fick jag göra till pappa och så satt han där och sa hur LÄTT det var! Att jag hade släpat hem varor och sedan grejat säkert i fyra timmar med allt och dekoration...
Tur att jag blev så klok och sa: "Du, det finns att köpa i affären". Fick ju en jätte god nu när vi var där i veckan. =)
Visst blir det dyrare att köpa, men räkna lite timpenning så ska du se att den är ganska billig ändå, den köpta.
Vad har du för gott i din?
Jag gör alltid samma: ett lager mimosa, ett lager skinka och ett lager tonfisk. Det är en "grundsmet" som man rör ner skinkan respektive tonfisken i.
Så garnering med sallad, gurka, tomat, räkor, citron och dill.
Sitter och blir sugen så här på kvällskvisten...
Gott slut nu min vän och så ett Gott Nytt 2014!

2013-12-30 @ 22:03:03
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Inga M

Ville bara kika in som hastigast och önska dig och de dina Ett Gott Nytt År!

2013-12-30 @ 23:55:49
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Jag trodde att Gekås var uppbyggt som en labyrint som det tar minst ett par timmar att komma ut ur :-) Var det inte vansinnigt mycket folk där?

2014-01-03 @ 19:27:32
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0