Problemlösaren!?

 
Det värsta med att maken har bytt arbete är att han inte längre har en "jobbe-bil" - och absolut inte kan tänka sej att cykla de 11-12 kilometerna mellan hemmet och arbetsplatsen... För följden av det har ju blivit att JAG plötsligt förväntas cykla, om jag på en vardag vill komma längre än vart apostlahästarna bär mej!! Eftersom maken har lånat min bil... 
 
Min tanke var att jag kunde härda ut detta ett tag, för vår dotter går i bilbytartankar och skulle det bli så att hon snart köper en annan kärra så hade ju maken kunnat överta hennes gamla... Men maken är mer sån att "det som inte blir gjort idag borde ha gjorts igår istället", så nu har han shoppat loss hos en av traktens bilhandlare iallafall. <:-)
 
 
 
 
 
 
Måste säga att jag gillar det bakre lastutrymmet!! Nu ska det baske mej inte behöva bli SÅ HÄR fler gånger! ;-D
 
Dottern och jag har faktiskt planer på att besöka IKEA imorgon, så då får maken än en gång ta S60:n till jobbet! Fast... Skulle vi handla mer än vad som får plats i kombin, lär han få rycka ut med "lillen" och undsätta oss - för kombin har ingen dragkrok, vilket ju den har! <:-)
 
Häromdagen lovade jag ju några före- och efterbilder från klädkammaren... :-) De verkliga efterbilderna kan inte bli aktuella förrän ovannämnda IKEA-besök har ägt rum (och inköpen blivit installerade), men jag kan visa detta så länge:
 
 
 
 
 
 
Översta och understa fotot är taget från i stort sett samma position - en viss skillnad, eller hur!? :-) 
 
Det var förresten de tre "fack"-hyllorna (Expedit, heter de) som maken och jag handlade på IKEAs Fyndvaruhus (för 299:-/st) i förra veckan, och alltså nätt och jämt fick in i S60:n...
 
Notera högen med olika lister som ligger längst ner till vänster i den nedersta bilden... Lite oroväckande att de inte blev uppsatta innan vi satte ihop och bar in hyllorna! 8-I
 
Men i övrigt är jag nöjd - förutom att det verkar bli ont om plats för MINA kläder!? Så här långt har jag nämligen bara hängt ett par jackor på klädställningen, och ställt två par skor i ett hyllfack - medans makens paltor som synes har brett ut sej rejält!!
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

IKEA, ska själv dit i helgen. Kul? Svar Nej!!

2013-08-01 @ 09:18:36
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Ingrid

Här har vi nu semesterns sista dag i Falkenberg, åker hemåt om en stund. Men en liten tur på lördag-söndag till Vadstena och Ulf Lundell blir det. kram kram

2013-08-01 @ 10:19:17
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Jane

Det ser bra ut det där och bättre blir det när maken "makat"på sig lite grann ;)
Här är det visst varannandagsväder, omväxlande regn och solsken. Bra att det regnar (fast det kan det ju göra på natten) för växternas skull.

2013-08-01 @ 11:00:07
URL: http://ettmaxatstalle.se
Postat av: Lennart O

Go middag! Hur blev det med konstverken på väggarna? Fick de plats eller hamnade de på samma ställe som listerna? Som kulturintresserad blir man ju lite orolig. Läste att Lars Vilks haft utställning i Malmö och sålt samtliga utställda tavlor. (Inte för att det har med era tavlor att göra, men ändå anmärkningsvärt). Folk tror att Vilks inte kan åstadkomma mer än taffliga teckningar av rondellhundar, men han är faktiskt en duktig konstnär och gör när han vill fina målningar.

Ja bilar kan man aldrig få för många av. Eller?

Här har det varit fint väder på fm men nu har det mulnat på och det ser ut som om det skulle komma en skur eller två.

Ha det gott!

2013-08-01 @ 13:25:34
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: annette

Men nu blev jag snopen, inte trodde jag att Din make vägrade cykla den sträckan, och inte trodde jag han skulle ta alla hyllor till sina kläder;-))
Bra att han köpt en bil, för Du kan ju inte bli sittande utan bil, vore ju urtrist att ta sig någonstans när andan faller på!!
Tänk att så fort man har en yta så belamrar man den precis som Ni gjort, så skönt då att få rensa upp och göra snyggt, se nu till att Du får minst 75 % av utrymmet;-))
Ha en fin helg!

annette

2013-08-01 @ 19:39:58
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: soffie

jaha å då ska du helt enkelt få cykla då;) ja men då får du ju motion med men det kunde ju maken med fått;) kramen

2013-08-01 @ 20:03:16
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Ditte Yvonne

Jag skulle vilja ha en hel sån där "walk-in-closet" att ha mina kläder i! Fast var jag skulle få plats med den vette sjutton...67 kvm är inte stort. Inte när man ska dela det med en himla massa LP-skivor :P Kanske ska jag slänga ut dem och in med mina kläder? Mja...ingen bra ide. Slänga lite kläder kanske? :D

2013-08-01 @ 23:06:37
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Suss

Min dotter har ett "bevingat uttryck". Hon säger FÖRVARING mycket andaktsfullt och det är svaret på alla problem man kan ha i ett hem. De bor i ett 1800-talshus som inte har en enda garderob, bara en lång snedskrubb under taket på övervåningen och den har de såklart inrett som klädförvaring och det funkar bra. IKEA är experter på förvaring, undrar om jag ska ta en tur dit idag när det är för varmt att vara ute?

2013-08-02 @ 12:06:16
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: Lotta

Så mycket fina bilder och andra roliga projekt du hunnit med sedan jag var här sist.
Mina döttrar var i min lägenhet och tömde den på allt inför stambytet, den blev mycket luftig och fin tills jag vände mig om och tittade in i mitt minimala sovrum.
Din honung ser fantastisk god ut, jag är och har sedan barnsben varit en honungsälskare. Honung har används till allt från älgkalopsen till brödbak. Naturligtvis är den som godast om man kan köpa den närodlat.

Annars händer det inte så mycket i min värd, jag kan i princip inte göra mer än titta på tv och nu bloggpromenera lite och det ät kul. Konstigt nog så går dagarna ändå.

Ha det gott!

:-)

2013-08-02 @ 15:11:02
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Pernilla

Perfekt bil!
Vi blev med Volvo av typ, samma typ, när vi letade efter det största utrymmet bak. Nej, inga Ikea turer utan till bära tre hundar. Nu sitter de två och en i burar i tryggt förvar.
/P

2013-08-03 @ 14:16:43
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se
Postat av: Morten Pedersen

Flott bilde av bilen. :-)

2013-08-03 @ 14:21:35
URL: http://foto.dv.no
Postat av: Inga M

Förvaringslösningar är intressant. Vi ska göra om det som var gillestuga (herregud vilket fånigt rum!) när vi byggde huset 1977. Och det är tänkt att den ska bli smart förvaring istället. För det behöver vi verkligen, det bara svämmar över, inte en gillestuga. Om vi har några "gillen" så inte har vi dem i källaren!

2013-08-05 @ 04:00:12
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: majamyra | tired parents and happy kids lives here

Det där kommer ju bli jättebra!

2013-08-06 @ 11:26:27
URL: http://www.majamyra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0