Fredag!! :-)

 
Hann visst inte med något blogginlägg igår!? 
 
Men det kanske är tur att man faktiskt HAR lite annat OXÅ att göra - åtminstone IBLAND... :-) Som igår till exempel... Då jag spenderade förmiddagen i Hässleholm, eftersom maken skulle ha skjuts till järnvägsstationen där, och man inte kör dit enkom i ett sådant ärende utan naturligtvis förlustar sej några timmar på stan också när man ändå är där. 
 
(Plötsligt känns det som om jag borde visa foton på allt jag shoppade - som i värsta modebloggarna, typ!?)
 
 
 
 
 
 
(Glöm det!!! :-D Men jag utökade faktiskt min trädgårdsodling innanför balkongdörren med några minipåskliljor - de var ju nästan gratis nu! Och nästan överblommade också, men jag ska sätta ut dem i trädgården tillsammans med pärlhyacinterna och gräslöken på fotot ovan, så fort det bara blir frostfritt i marken. Om det nu nånsin blir det igen...? Hm...)
 
På väg hem från Hässleholm svängde jag inom biblioteket, och lämnade tillbaka en massa böcker jag har använt i mina studier vid sidan om kurslitteraturen. Nu har ju precis en ny delkurs satt igång, och boken som är mest på tapeten nu är givetvis en tjock trögläst sak på engelska - som dessvärre inte verkar ha något alternativ på svenska. :-(~ Så jag hade egentligen tänkt låta bli att låna några andra böcker, och helt och hållet koncentrera mej på att försöka plöja igenom den aktuella - och helst även förstå den... <:-) Men så fick jag syn på DEN HÄR, som stod exponerad i en hylla...
 
Och den är ju absolut kompletterande litteratur till allt annat jag läser om designklassiker nu!!! :-D
 
Så det slutade med att jag plöjde igenom den boken igårkväll, istället för... <:-)
 
(Och NEJ DÅ!! Jag lär aldrig bli nån vintage fashionista - men jag har inget emot att botanisera bland både prylar och kläder när jag besöker second hand-butiker, loppisar och dylikt. Och då kan det ju vara kul att lära sej lite mer om vad man särskilt ska titta efter och så där).
 
Go´ morron!! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! På tal om Billgren så såg och hörde jag Ernst på Göteborgs Konstmuseum för några år sedan. Han visade då bl a upp några tavlor han målat under sin period vid Valands. Enligt mitt tycke var dessa målningar betydligt bättre än de han senare åstadkommit.

Förhoppningsvis får ännu en solig dag här och temperaturen i natt har "bara" varit minus 5. I dagens tidning har man ställt frågan "När kommer våren" till alla de nordiska väderleksorganisationerna. För en gångs skull är man förhållandevis eniga i sina svar: "Våren i år kommer inte förrän i maj". Man grundar svaren på att det finns ovanligt stora kalluftsförråd kring Nordkalotten. Så vi får tydligen en osedvanligt kort vår i år.

Ha en fin helg!

2013-04-05 @ 08:45:04
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: bara anna

Jag ska med till bibblan i dag, skulle gärna kika i den där boken, alltid kul med lite tips.

Ha en bra dag!

2013-04-05 @ 08:47:57
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Sami

Hej
Vad fin bild du har lagt ihop :) älskar kycklingen :)

Postat av: Yvonne

Jag funderar på att ta en sväng till Plantagen idag och shoppa lite penseer! De ska väl tåla att vara ute nu i alla fall?? Jag köpte en del sticklingar för ett tag sen, och de växer och frodas. Inne. Jag gillar också second hand-affärer, köper de flesta kläder jag har där ;) Och ibland något annat kul. Söt kyckling du har där! Grönt och fint har han runt sig också :)

2013-04-05 @ 09:54:15
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Lotta

Jag ska åka en sväng till Plantagen idag för att se om jag hittar något kul att stoppa i min zinkspann utanför dörren. Den står ju lite skyddat där så även om nu inte värmen kommer på ett tag så lär de väl inte frysa.
Jag brukade också passa på att fynda lökar då jag hade huset, men vid stugan på Öland håller jag på att gräva upp så att inte lökarna tar över i trädgården. Blev lite svårt att klippa gräset när det stack upp en blomma här och där.
Vist är det kul att gå på loppisar och second hand-affärer och lite kunskap på det så blir det perfekt. Man vet aldrig vad det kan dyka upp för något fynd.
Solen kämpar på här hos mig, men den har nog glömt sätta på värmen.
Ha en bra och fin fredag :-)

2013-04-05 @ 10:08:27
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Malin B

Jag längtar tills det fastfrusna tallriset ska gå att byta ut mot fina penséer. Såg att de fått fram sådana i affären nu men inte tusan att jag bär in järngrytan varje kväll för att det inte ska frysa sönder. En på jobbet hade glömt sina stackars blommor ute och det var inget kvar av dem efter en natt neremot 15 minus...

2013-04-05 @ 17:05:53
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: annette

I brist på riktig vår utanför fönstren så fick jag ju njuta av Din fina bild som gör mej både glad och ger en känsla av vår.
Lite synd om alla som säljer blommor och sådant nu, ingen utemarknad har vågat öppna här i stan, allt står inne i affärerna och då ser det ju inte lika lockande ut, gräslök vill jag ha på balkongen, fast just nu är det ju renovering som gäller fr.om måndag så det får vänta, byggställningar uppsatta idag.
Vintage är lite kul, men ibland tycker jag att det går lite till överdrift, fast läsa en bok och lära mer är alltid kul!

Ha en toppenfin Helg!

2013-04-05 @ 19:38:02
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Soffie

Hi hi vilken söt tupp!vad kul det är när man hittar litteratur man vill läsa,kramen

2013-04-05 @ 20:14:26
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Jane

Ibland önskar jag att jag kunde lite mer om det jag ser på loppisarna men för det mesta går det på känsla (och vad jag gillar). Väntar fortfarande på det där "fyndet" :)
Var till kollo idag och det hade faktiskt kommit upp några snödroppar mitt i snön plus lite vintergäck som lös alldeles gula, härligt! Fullt med knoppar var det också i mina julrosor. Det finns hopp om vår :)

2013-04-05 @ 20:15:34
URL: http://janesmax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0