Några till från...

 
...nattpasset:
 
 
 
 
 
Det är alltid lite svårt med foton från jakt, tycker jag. Å ena sidan vill man gärna visa - å andra sidan är det inte alltid så vackert precis... Men här har jag iallafall plockat ut några foton som inte är alltför bloddrypande, samtidigt som de visar ganska bra hur det faktiskt var.
 
Som att sonen var lite mer intresserad av att snabbt lägga upp en bild på sin Facebook-sida, än att hjälpa till med passningen av (dvs ta ut inälvorna ur) sitt byte! <:-)
 
----------------
 
 
En helt annan "jakt" fick jag ägna mej åt igårkväll. Hux-flux när vi satt och åt middag, så såg jag en orm komma slingrandes på golvet i hallen!! (Vi har så kallad öppen planlösning mellan köket och hallen). Hupps, lixom!!!
 
En stund tidigare hade jag haft ytterdörren öppen, för att vädra ut lite överskottsvärme... (Ibland blir det ett vedträd eller två för mycket i kaminen... Iallafall när det är så pass varmt ute som det ju faktiskt är nu trots att det "snart" är jul...) Så jag antar att det var den vägen ormen kom in!? Och turligt nog så var den på väg tillbaka mot dörren - så det var ju tämligen enkelt att ge den lite extra hjälp den sista biten tillbaka ut i friheten! 
 
Speciellt eftersom den inte var vare sej särskilt stor eller nämnvärt farlig! :-)
 
 
 
 
 
Men iallafall! Ormar/snokar NU?!? 
 
Det måste väl vara den relativit höga utomhustemperaturen, som gör att de fortfarande är vakna - och tydligen ganska pigga också!? Men lite märkligt tycker jag allt att det var ändå... Är det verkligen möjligt att den befann sej ute på trappan när jag ställde upp ytterdörren på glänt? 
 
Eller kan den möjligtvis ha legat ute i vedstapeln och följt med veden in, och sen blivit varm, go och livlig tack vare mitt intensiva eldande!? (I så fall får den ju vara väldans glad att jag inte lyckades hiva in den i kaminen också, tillsammans med nån vedklabbe! Hm...).
 
Det var dumt att jag inte frågade den, innan jag släppte ut den i rabatten nedanför verandan! <:-)
 
Trevlig helg på er nu, allihopa!!
 
(Och: NEJ! Jag har faktiskt inga som helst planer på att ägna den här dagen åt att skrubba rent hallgolvet invid listerna, även om jag är fullt medveten om att det skulle behövas! Det får bli när det är dags för julstädningen... Host!!)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sami

Grattis till grisen samt att du har fått chansen till en fin bild på snoken :)

2012-11-17 @ 08:28:56
URL: http://www.enkillemedkamera.se
Postat av: annette

Det var riktigt fina och "humana" bilder från jakten, tur sonen har pappa som hjälp med att ta hand om allt efteråt när FB lockar, jag förstår att han ville visa hur duktig han varit;)
Även om en snok är ofarlig så skulle jag inte uppskatta att få in den, gillar inte ormar;)
Gick och la mej igen efter frukost och "degade", men nu är jag på gång och har bestämt att städa alla skåp i köket, sedan hoppas jag gråvädret blir lite bättre så det kan bli en lååååång promenad!
Ha en toppenhelg!
annette

2012-11-17 @ 08:45:38
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Vilken supersöt liten snok :-) Tur att er jycke inte fick fick tag i den. Eller bryr den sig inte om sådana småkryp?

2012-11-17 @ 09:28:28
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/
Postat av: Jane

Förstår att du haft att göra :) Vad gör man med skinnet, förresten? Slänger?
Orm som orm, ryyyyys, tur att det inte var en huggis. Den hade säkert sökt skydd nära huset och vaknat till av husvärmen du släppte ut när dörren var öppen.
Ha en fortsatt trevlig helg!

2012-11-17 @ 09:38:13
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Lennart O

Mossning! Trevligare djur än ringlande ormar på tamburgolvet kan man ju ha. Hur hade den reagerat om du barfota i mörkret råkat att trampa på den? Tror att även snokar kan bita till ordentligt i trängda lägen. Även om de inte är giftiga så är det i alla fall obehagligt. Läste för något år sedan om någon som fått övervintrande snokar i husväggen och det rörde sig inte om en eller två utan en hel drås som ringlade fram när vårvärmen kom. Trevligt ;-)
Ha det gott, men ser dej för var du sätter fötterna när du stiger upp på morgonen!

2012-11-17 @ 10:06:09
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Fotograf Annie

Haha söt orm, den tyckte väl att ni hade sommarvärme inne och vaknade :P :)

Kul att sonen din sköt ett vildsvin, kul att se lite jaktbilder :)

2012-11-17 @ 13:13:12
URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: fjällripan

Men så otroligt med en orm som kommer in i huset! Gu vad jag skulle bli förvånad :) Fin orm var det iallafall.

2012-11-17 @ 13:36:05
URL: http://susannelindsfoto.blogspot.com/
Postat av: Ronnie

Vad vacker den är , själv har jag inte sett en orm på hela året. Hade du inte nämnt skiten vid listen hade jag inte tänkt på det men så är jag kille också !

2012-11-17 @ 16:11:20
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Ronnie

Vad fasen var det samma inlägg ja herregud får väl skylla på att man är trött efter fiske o foto (blev bara ett par mindre gäddor). Ja det var en rejäl klump, grisen alltså som baxades upp i bilen . Man får förstå sonen ang att lägga upp skrytbilden på Facebook(fattar själv inte hur man hinner vara med på Facebook , räcker med hemsidan)
Ha en fin lördagkväll !

2012-11-17 @ 16:18:17
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Malin B

Men kära du! ORMEN INNE!!!!!!!!!!!!
Jag är innerligt glad att det inte var i min hall och att inte hunden glatt kom med den i munnen!
I sin krafts dagar hade han "bergis" gjort det... Nu ser han ju så illa så nu kanske jag hade fått jaga ormen själv ändå...

Himmel och pannkaka vilket STORT vildsvin det ser ut att vara. I går kom förresten K med VILDSVINSKARRÉ till mig. Jag som just då hade läst om J vildsvin här hos dig. Såg den framför mig när jag tittade på köttbiten! ;) Jag har faktiskt aldrig haft något sådant kött i sin ägo men jag gissar att det är lite som vanligt svin, eller? Du kanske kan ge lite recepttips här i bloggen? ;)

Typiskt det där med att det absolut viktigaste är att SNABBT lägga ut bilder på Facebook!
Tur att jag ingen sådan sida har för då skulle jag vara upptagen jämt. ;)
Kram!

2012-11-17 @ 17:53:23
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Himla bra bilder ...det är ju så det går till. Men herre jösses...orm inne!!! Jag hade nog svimmat...jag har ormfobi och springer så fort jag ser en orm...allt är samma för mig om det är snok eller huggis....

2012-11-17 @ 21:07:15
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: soffie

wow va stora de är guuu jag skulle dö om jag mötte en i skogen å vår värld är fel då ormar å annat kommer fram som ska sova nu.. fel i tiden men rätt för mej som gillar då det är vart. kramen

2012-11-17 @ 21:08:19
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Lotta

Kan inte fatta att vildsvinen är så stora. Tur inte den ormen kom ringlande hemma hos min dotter för då kan jag lova att det inte funnits några lister att rengöra till jul :-)

2012-11-20 @ 09:23:21
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0