En historisk fotbollsmatch! :-)


Igår eftermiddags var det dags. Vittsjö GIK spelade sin första hemmamatch någonsin i damallsvenskan,  och jag och maken var på plats bland publiken.

Stora kompaktkameran fick följa med... :-)

Vädret var lite opålitligt, så jag brydde mej inte om att ta med systemkameran - hade knappt räknat med att kunna fotografera något över huvudtaget, faktiskt. Men i samma stund som lagen tågade in på planen så bröt solen fram, och sen var det uppehållsväder hela första halvlek. :-)



Motståndarlaget var AIK, som också har gått upp i damallsvenskan till den här säsongen. De hade inte mycket att sätta emot när Vittsjö stormade fram i det ena fina anfallet efter det andra, och en dryg halvtimme in i matchen var de ordentligt på fall och rödblåa Vittsjö ledde komfortabelt med 2-0.



Slutresultatet blev 3-1, men hade inte AIK´s målvakt storspelat + haft stolparna med sej, så kunde Vittsjö ha gjort minst lika många mål till. :-)

Kommer nog några foton till från matchen en annan dag... Och kanske tar jag en kamera med mej ikväll också, när det är dags för dottern & Co att spela sin första seriematch för den här säsongen.

Det finns en duktig målvakt i deras lag också:



Fotot är taget av maken, under någon av träningsmatcherna tidigare i vår.

Skulle sitta fint ikväll med en första seger för i år, tjejer!! :-D

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: Lennart O

God förmiddag! Är lite sen i steget idag! Kul att det gick bra för tjejerna i debuten och hoppas att det går bra även i kväll för "ditt" lag.

Här ekar huset tomt efter helgens ståhej. Men idag ska jag återuppta mina normala motionspromenader igen. Märker allt för väl att kroppen inte må bra av inaktiviteten. Man kan ju frestas till att tro att städning och fönsterputsning skulle vara nog med motion, men den formen av motion resulterar för min del mest med värk i rygg och axlar. Vilket förmodligen mest beror på brist på träning och en allmän motvilja för denna form av "motion".

Vädret ser än så länge rätt skapligt ut för dagen, men fortfarande minusgrader nattetid.

Ha en fin inledning på veckan!

2012-04-16 @ 09:35:16
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Bonnfrua

Vad roligt att erat lag vann! Gillar din referatstil, tom jag blev nyfiken och det vill inte säga lite! :-)



Skorpor i ugnen och deg på jäsning, det är nästan så jag tror att jag är effektiv! Fniss

2012-04-16 @ 11:11:06
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: Sofie Persson

Vad kul med lite sport! Lycka till i serien!

2012-04-16 @ 18:27:04
URL: http://kajakpaddlaren.blogg.se/
Postat av: Jen

Oj då! Jag kan förvisso ingenting om fotboll men det låter som att det är något bra att vara med i damallsvenskan. ;)

Härligt att vädret var bra också!



Här har solen skinit i nästan en vecka nu...de regniga dagarna försvann när jag gick ut för att plantera. :D

2012-04-16 @ 20:51:56
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Kerstins foto

Vad har du för kompaktkamera? Den ger ju jättefina bilder och nära kom du också.

Skrattar gott åt din kommentar hos mig, visst är det lite synd om gubbarna våra. De skottar och bär utrustning och min stannar t o m bilen när han hör att jag drar åt mig andan, då vet han att jag sett "nån bild". :)

Men än har han inte behövt bygga nåt gömsle, vi har inte så stor tomt att det finns utrymme. :)

Ha det gott.

2012-04-16 @ 21:23:41
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Malin B

Jag gillar verkligen "snygga-räddningar-bilder"!!!

2012-04-16 @ 22:09:38
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: lizaloop

Ibland ska man ha tur! Jättebra rörelsebilder!

2012-04-17 @ 07:37:18
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Ankii

Bra bilder o tur med vädret FAST jag trodde ju enda till slutet (av texten) att det var dotterns lag som gått upp i allsvenskan. Nåja, en vacker dag så!!!!



Kramiz

2012-04-17 @ 15:30:11
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0