Hu, vilken dag det var här igår...


...för oss stackars pollenallergiker! <:-/

Luften var alldeles gulgröndimmig av pollen, gissningsvis från gran. Riktigt äckligt!!! Och jag snorade och nös hela kvällen, efter att ha tillbringat eftermiddagen utomhus på fotbollsmatch. Dumt att utsätta sej för det, men fotboll är ju ändå fotboll... ;-)

Och här nedskalat till sin viktigaste beståndsdel - till det enda spelet faktiskt går ut på:



Bollen ska in i mål! :-D

(Jag kommer inte ihåg om det var sista eller nästsista målet som gjordes, men jag hann iallafall få med det på bild! Fniss!! Det var ett långskott som på låg höjd tog sej förbi både backlinjen och målvakten som befann sej rätt långt ute. Slutresultatet blev 6-0 till dotterns lag).

Fler bilder från matchen kommer så småningom! :-)

Idag är jag så-å-å seg... Hela huvudet känns som en enda stor och våldsam protest mot pollen...

IRK!!!

/AnnaKK




PS! Till er som jag redan hunnit beklaga mej för över att bloggen inte fungerar (från igår eftermiddags fram tills alldeles nyss, gick det vare sej att ladda upp bilder eller publicera inlägg): NU ÄR DEN OKEJ IGEN!!! :-) DS!







Kommentarer
Postat av: Lotta

Nu har jag hunnit uppdatera mig här hos dig, lika fina bilder som vanligt.

Även om jag inte är pollenallergiker så kan man tro att det regnar pollen. Allt är gulgrönt som råkar stå ut och sätter man sig någonstans så är man lika gulgrön på kläderna.

Försökte också få till något på bloggen igår men det gick inte så bra, men idag så....

Hoppas du känner dig bättre snart så du kan få till nya bilder att bjuda oss läsare på.

Grattis till dotter och hennes lag :-)

Kram

2011-05-09 @ 09:31:57
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Fotograf Annie

Det är skönt att bloggarna fungerar igen, känns så segt att det är ganska mycket strul till och från. Hoppas det blir bättre snart igen.



Jobbigt det måste vara med pollenalergi också :/

2011-05-09 @ 10:27:00
URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Morten Pedersen

Kjedelig med all pollen og nedetid på bloggen i tillegg! Vi får håpe det bedrer seg framover.

2011-05-09 @ 13:53:11
URL: http://photo.dv.no
Postat av: annette

Pollenallergiker har det tufft i år har jag förstått, hoppas det lättar snart, själv har jag bara lite lättare besvär med ögon och lite nysningar.

Japp, mål är det som gäller och det såg ju verkligen Din dotters lag till att göra;)

Grattis till dottern och laget!

Snyggt med en lite avskalade bilden med bara målburen och bollen!



annette

2011-05-09 @ 18:47:31
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Bonnfrua

Imponeras återigen av dina fågelbilder.

Så skönt att bloggen slutat att krångla, fast att det egentligen är en skitsak i det sotra hela så är det verkligen irriterande när man utsätts för det! Konstigt...

2011-05-09 @ 19:15:55
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: Jane

Men hallå, var det inga spelare med i matchen? ;))

Min bil som i vanliga fall är blå hade en dragning åt gult idag, av allt pollen. Själv nyser jag inte men jag är jättetung i huvudet och känner av i halsen om jag är ute för länge.

Försökte kommentera dina pippifåglar oxå men det gick inte ... eller så har du fått några kommentarer för mycket. Det är lite festligt att domherrarna fortfarande håller sig kvar vid fågelbordet, de brukar ju "dra till skogs" när vintern är över.

2011-05-09 @ 22:18:10
URL: http://www.janesmax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0