Hej och välkomna...


...till AnnaKK´s fågelblogg! :-)

Japp, det är dags för ett sådant inlägg nu igen - om en fågel, alltså!

Förstår om en eller annan läsare börjar känna lite trötthet inför det ämnet nu, men... Så är det! <:-) Jag har uppenbarligen blivit värsta fågelfreaket på gamla dar!? Kanske beror på att synen har mattats av under de sista året, så jag inte riktigt fixar att ställa in blicken på pyttesmå insekter längre...? Men fåglar går ju tack och lov fortfarande bra att få syn på, så!! :-D



Men trots att jag alltså både såg den och fotade den, så hade jag inte en aning om vad det var för en slags fågel... (Känns det problemet igen, förresten!? Fniss!).



Dessutom trodde jag att det var en helt annan fågel jag letade efter... :-) För jag hade nämligen hört gärdsmygen i trädgården, och gick varv på varv kring huset och försökte hitta den. Men jag gick istället på den här underliga blågrå/brunspräckliga saken i en buske...

Fast sen när jag hade konsulterat fågelboken, plus läst lite på nätet om järnsparven, så föll poletten ner. Tydligen låter järnsparven och gärdsmygen nästan likadant!? :-)

/AnnaKK








Kommentarer
Postat av: annette

Du får gärna fortsätta att "snöa" in på fåglar för jag tycker det är så fint att se dem och framförallt fint att få veta vad dom små heter.

Helt främmande art för mej, men nu vet jag vad en sådan sötnos heter, på första bilden är den så söööt!

Småkrypen har nog inte kommit fram ännu!



Ha en bra fortsättning på kvällen!



annette

2011-03-28 @ 18:23:31
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Jane

Jo, men visst ser det ut som en järnsparv. Sådana kom till vårt fågelbord när vi bodde i Värmland. Det är kul när du visar oss fågelbilder, speciellt lite udda saker ;)) Man lär sig alltid ngt nytt!

Nu hänger mina tavlor på plats och jag hoppas att det är ngn som gillar dem iaf. Behöver fylla på förrådet av färg ... ;)

2011-03-28 @ 21:14:19
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: mimmi

Försätt med det :) det är så kul att få se dina fågel bilder :)

För 3 år sedan .. då visste jag inte ett enda fågelnamn ,, ju Gråsparv..men även där sa jag tydligen fel .. för pilfinken ..den var också en Gråsparv för mig då :) så man lär sig mycket när man börjar :D

så JA TACK gärna fler fågel bilder :)

2011-03-28 @ 22:46:58
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Jag tröttnar aldrig på dina foto oavsett var du plåtar, så bara mata på du med fåglar, ekorrar, småkryp, eller vad du vill :-)

Våååååååååååååren är på G :-)

Kram

2011-03-28 @ 23:25:45
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Det är både kul att se dina bilder och lära sig mer om fåglar! Tröttnar inte. Speciellt eftersom jag inte själv fota speciellt mycket fågel.

Du är så duktig på det. Och det blir på en lagom nivå att själv lära sin något namn eller så...

Tack!

2011-03-29 @ 01:09:40
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: Anki

Hej o hå fågelblå....lala...jaha här kommer jag trallans. Du är en fena på fåglar, så klart ska de finnas hos dig - fina bilder.

Såååå du har svårt att se flugorna, skalbaggarna, myrorna och de andra små? Tänk den dagen du bara kan fota elefanter, då får du gå på djurparken, för sånna brukar man inte hitta så många ute i naturen här.



Kramiz o ha en underbar dag

2011-03-29 @ 12:07:08
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Kerstin

Så fina bilder. Vilken tur att du fortfarande ser fåglarna, då får ju vi se dem också. :)

Men vad det är för sorter det har jag ingen aning om. Jag kan bara de vanliga fåglarna, skata och kråka. :D

Ha en fin dag.

2011-03-29 @ 12:56:18
URL: http://www.kerstinsfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0