Kan man få lov att vrida tillbaka klockan lite...!?


Milde tid, så HEKTISKT det plötsligt är om dagarna nu... 8-O

I morse bestämde jag mej för att skjuta upp jobbet till efter middag, och körde istället upp till Älmhult vid 10-tiden i syfte att införskaffa mej något nytt klädesplagg till studentfesten vi ska på på fredagkväll. Det är dotterns pojkvän som slutar skolan då, och första gången vi ska besöka hans hem på "det viset". Så då vill man ju vara lite fin, inte minst med tanke på att hela hans stora släkt troligtvis också kommer att vara där! :-D

Men det blev inget klädshoppande, för plötsligt ringde min mobil och det var dottern som "hade kommit på" att idag var enda chansen att införskaffa en present till den blivande studenten - iallafall om hon skulle vara med och hjälpa till med den saken. 

Så, HUPPS lixom - det var i stort sett bara att slänga sej tillbaka in i bilen, köra och jobba och sen möta upp dottern i "byn". Och givetvis hittade vi inte vad vi skulle ha på hemmaplan, utan fick lov att köra till Hässleholm.

Men där löste det sej, tack och lov! :-)  Nu återstår bara att ordna blommor också - men det får vänta tills på fredag.

Och OM det nu hade gått att dra tiden baklänges en aning, så hade jag önskat att jag vaknade upp i morgonbitti och befann mej där jag var när dottern ringde - så KANSKE det hade kunnat bli ett klädinköp också. Men som det nu blev... Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska göra, men det lutar nog åt att jag rotar igenom min befintliga gadrob en gång till. I bästa fall finns det trots allt något där i som faktiskt duger! <:-)

Fotot nedan är taget för ganska precis en månad sen, då när lönnarna just hade börjat blomma.



Idag har den första pionknoppen i trädgården slagit ut, och jag har inte ens hunnit fota den! Än mindre njuta av den... Fast dagen är ju inte slut än förstås!! :-)

Ha en fin kväll allihopa!

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Madde

Sv: ja, vet nu att det är internet explorer 8-9 som ställer till det. får se om jag gör någe åt saken, funderar på att byta blogg namn så...



Tack så mycket:) fått höra att orginal bilden ser ut som ett vykort:) är jätte nöjd med den, ska förstoras upp och hängas upp på väggen sen:)

2011-06-08 @ 20:55:02
URL: http://amatorfotografen.blogg.se/
Postat av: soffie

vilken vacker bild,

va roligt med studentfest och skönt att ni hittade en present tillslut,vad jobbar du med?Själv är jag lärare!

kram

2011-06-08 @ 21:10:35
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Jane

Visst är det lite typiskt att allt kommer på en gång. Min förra granne hade ett skåp där hon förvarade lite presenter ... hon passade på att köpa när hon hittade någon bra grej. Så "smart" är inte jag, rusar ofta runt i sista stund och vet inte vad jag ska hitta på :))

Hoppas ni får en trevlig studentfest!

2011-06-08 @ 23:21:42
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Och nu är det redan sommar med stort S.

S för alla Studenter också.

Nu börjar det även tajta ihop sig här med. Som om man inte hade nog innan?

Så går internetanslutningen sönder!

Attans så besvärligt, blir tvungen att åka in till redaktionen för att jobba. Slöseri med tid.

Det tar typ fem minuter innan jag fick se din bild här, och då har inte det förra inläggets bilder kommit... Jag kör just nu med min mobila uppkoppling, men det är dålig teckning här i skogen!



Det är en underbar vårlig bild och man riktigt känner vårens första strålar värma kinden!



Canvas föresten. Nej jag har inte printat något på canvas ännu, men det måste vara en perfekt bild för det. Jag tror inte det ska vara för mycket små detaljer, då förlorar det sin charm. Jag vet inte, har du någon bild du funderar på att printa i canvas?



Ha en superfin torsdag och hoppas innerligt du hittar något du kan känna dig bekväm och fin i till kalaset!

2011-06-08 @ 23:35:28
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: Per-Anders

Jodå, det vankas studentskiva här också. Förberedelsearbetet är just nu intensivt.

2011-06-09 @ 00:09:50
URL: http://peranders.blogg.se/
Postat av: Lisa

Du hittar säkert något i din garderob, men jag förstår dig precis för om man har något nytt på sig då känner man sig lite extra fin ju.



Jag får snart abstinens min dator krånglar och jag har bilder att visa.

2011-06-09 @ 09:30:01
URL: http://www.majamyra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0