Fjärde advent...


Kom precis på att vi glömde tända ljusen i staken när vi (maken och jag) satt vid köksbordet för en stund sen och åt frukost...

Så det är bara till att än en gång lyfta på hatten...



...och konstatera att julen inte har så-å-å-å himla hög prioritet (eller kom i håg-faktor?) här i detta hem... <:-)

I natt har tydligen vintervädret hittat hit igen, och det har kommit lite snö. Brrr, brrr! Skulle inte tro att det blir så värst mycket utomhusvistelse för min del idag - just nu känner jag mej iallafall inte det minsta lockad. Men lite ljusare blir det ju tack vare snön, och det gillar jag! :-)



Om någon har fått för sej att jag gillar glass extra mycket just nu, så är det faktiskt helt fel!! Finns inte en endaste liten glasspinne i frysboxen, inte vad jag vet om iallafall. :-) (Å andra sidan är det inte mycket jag har koll på längst nere i botten av den - det ska erkännas. Men jag tror dock att det mest handlar om gamla rådjursbaklår från förra årtiondet... Hm!?).

Vad som däremot är uppenbart och sant, är att jag gillar att fotografera glassgubbar! :-) 

/AnnaKK




UPPDATERING:

Åh, herre gud... Jag har visst inte ens koll på att jag redan har publicerat de här fotona!!

Sorry!! <:-X Men det är det där j-la Facebooks fel!!! ;-) De flesta glassgubbarna har jag nämligen använt på min sida där...





Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Lite vitt på marken här också men termometern visar på noll så det vita lär väl inte ligga kvar.

Fick det oönskade beskedet i går kväll att delar av familjen insjuknat i vinterkräksjukan. Denna obehagliga farsot lär det ju inte finnas något botemedel för, så det är kanske bäst att förbereda sig för en jul i isolering med neddragna rullgardiner och bomull i nyckelhålen. Vill knappast ådra mig den åkomman ännu en gång.

Ha en fin söndag!

2011-12-18 @ 09:16:37
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Gunnar

Lite overkligt med 4:e advent en vecka före jul. Men så är det så adventsljusstaken ska tändas här också.

gör inget om man visar samma bilder igen. Det händer mig ibland också.



Hoppas att du får en söndag!

2011-12-18 @ 09:21:53
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Jen

Ha ha! Jag som trodde att du hade fotat ett par sådana bilder igen. :P

Det gör då inget om samma bilder visas. :D

Nää, julstämningen har fortfarande inte infunnit sig här heller. Hoppas på att den snart ska göra det. :/

2011-12-18 @ 11:41:10
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Morten Pedersen

Gode bilder får en ikke nok av .......:-)

2011-12-18 @ 13:51:59
URL: http://foto.dv.no
Postat av: Yvonne

Haha, jag har inte heller någon hög-jul-prio här...lite grand bara...skulle gärna vilja ha en gran, men får inte plats någonstans :(

Glassgubbarna är för kul tycker jag! :) Inte dåligt av dig att hitta dem överallt...tycker inte jag ser nån här, men man får väl spana kanske...



Jag visar samma bilder på fb som på bloggen ibland, det spelar ingen roll, för alla vänner där läser inte min blogg och tvärsom. :) Snö? Finns inte på kartan här i alla fall! Tralalala....

2011-12-18 @ 14:39:45
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Jane

Åh jag som tänkte precis att det där inlägget har jag kommenterat redan ... men var inte det för några dagar sedan? Hmmm ... nog för att jag är disträ alltid ... känns rätt skönt att jag inte är ensam ;))

Trevlig advent på dig!

Nu ska jag till dottern och äta nybakta kakor.

2011-12-18 @ 15:43:22
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: annette

Ja, det är ju det jag säger, j...l Fb;)



Fast jag gillar ju glass, så jag ser gärna många glassbilar och bilder!



annette

2011-12-18 @ 17:53:39
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: mimmi

ha ha .. ja .. det är en tröst för mig att det inte bara är jag som kan vara väldig glömsk ;)

Jag .. jag gillar glass .. jätte mycket ;) krossat vanilj glass med tjock grädde på ..mums .. det är dessa bilders fel att jag blev sugen på det nu .

kram

2011-12-18 @ 18:18:42
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Per-Anders

Jag har faktiskt vistats ute en stor del av dagen och gjort lite praktiska sysslor på villatomten. Det är trots allt inte så kallt och då går det ganska bra att vara ute. Men det är jätteskönt att få komma in i stugvärmen igen.

2011-12-18 @ 18:46:20
URL: http://peranders.blogg.se/
Postat av: Anki

Du stressar väl inte Anna? tänkte på bilderna :)

Att du gillar glassgubbar - har jag anat en tid. De var precis därför jag valde frysskåp den här gången, för jag var så trött på att jag inte hade koll vad som låg där nere i botten på frysboxen. Varför bir alltid viltkött kvar i frysen? så är de i min också, konstigt. På tal om vilt, jag hade ju alla ungar hemma förra helgen o lilleman hade med korv av olika slag, de hade lämnat in till charkbutiken älg o vildsvin o gjort korv,,,kanongoda, blir lite till julbordet också.



Kramiz

2011-12-19 @ 06:55:01
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0