Agility!


Swisch-swosch!?! Snacka om TEMPO!!! 8-D

Jag hann faktiskt inte riktigt med i början - fick bla inte tillräckligt med tid till att ställa in kameran ordentligt (kändes det som - för jag ville ju inte missa något av tävlingen genom att bara ta "testbilder"...). Så innan jag hade fått ordning på allt, så hade redan tre eller fyra ekipage blåst över banan i något som inte kan beskrivas som annat än ren raketfart! 8-X Fast jag hann fota dem iallafall!! Dock inte med bästa resultat... <:-) 

Men istället för att mickla så jättemycket i bildbehandlingsprogrammet, så har jag gjort det enkelt för mej genom att rätt och slätt konvertera de tre första fotona i detta inlägg till svartvitt! :-)







Här ovan gick det lite för fort, och jycken tog fel hinder till husses uppgivna suckar! Det hjälpte inte att den hoppade tillbaka över det igen... <:-) D-I-S-K-A-D!!! (Och det var det för övrigt ganska många hundar som blev - av precis samma anledningar. Jag sa nåt om att de höll högt TEMPO, va´!? ;-) Fniss!!!)

Det gick oftast bättre för de lite mindre hundarna, märkte jag. Deras hussar/mattar hann helt enkelt lättare med i svängarna, så de kunde visa sina hundar på RÄTT hinder! :-D (Och jag för min del, hann med att korrigera inställningarna på kameran när så behövdes! He-He...)











Den här (dansk-svenska gårds-?) hunden var snabbast av alla till prisbordet! :-D

För övrigt så borde man filma sånt här istället för att bara fota det... :-) Rörlig bild, och framförallt LJUD också, hade gjort evenemanget mycket mer rättvisa. Alla glada hundskall och ivriga tillrop från förarna gör ju minst hälften av upplevelsen, lixom! Så jag kan bara rekommendera alla att vid tillfälle ta chansen att gå/åka och titta på sånt här! :-D

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Yvonne

Svartvitt är väldans bra (om man inte ska fota en röd ros...) och så slipper man vitbalansgrejset ;) Hundarna är det ju verkligen fart i! Mattarna hänger inte riktigt med ibland :P Tror tyvärr inte det är nån sån tävling här inom cykelhåll på ett bra tag...Kanske kaninhoppning? Det vore kul att fota det med..hmm...;) Annars får jag fånga den där igeln och dressera den! Men just nu är det "fågelhoppning" i den där björken jag har utanför...Ingen dålig "gren" det heller, hahaha!

2011-08-16 @ 08:27:12
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Lennart O

Morning! Verkligen fartfyllda bilder som utstrålar nästan vad man vill kalla för livsglädje. Imponerande!

Idag har SMHI lovat uppehållsväder, så det är nog dags att försöka avverka det redan alltför långa gräset. Problemet är bara att nu på höstsidan tar det så erbarmeligt lång tid innan gräset hinner torka upp någotsånär.

Ha en fin dag!

2011-08-16 @ 08:46:34
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Ingrid

har faktiskt aldrig varit och tittat, ser kul ut!!

2011-08-16 @ 14:54:33
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Jane

Det märks att både hundar och ägare har jättekul, verkligen tempo i den sporten :))

Jag tränar sök med min Max istället, då får han jobba mer med huvudet och blir inte så uppstressad ... han blir alltså helt hysterisk av agility :))

2011-08-16 @ 17:46:39
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Della

Det här tycker jag gav en jättebra bild över hur det kan vara på en agilitytävling. Kanonbra fotat!

2011-08-16 @ 18:31:06
URL: http://vardagettaventyr.blogspot.com
Postat av: annette

Ser aldrig att det är sådana tävlingar här i stan, men jag kanske får söka lite på nätet för att hitta.

För efter att ha sett Dina bilder här idag så blir jag jättesugen att både titta och fota, verkligen underbart och snyggt fångat,den sista bilden är ju lite i klass för sig med den lilla vid prisbordet;)

Att göra om lite "dåliga" bilder till s/v har jag kommit underfund med funkar ganska så bra,

Jättefint att få se alla bilder!



annette

2011-08-16 @ 18:57:10
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Bonnfrua

Snacka om fart och fläkt! Bilden på den uppgivna hussen säger ju mycket, men den med den lille vid prisbordet är helt klart outstanding!

2011-08-16 @ 20:39:25
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Detta ser så otroligt roligt ut!!!

Men hos oss är det ingen som håller på just nu, får söka upp någon grannkommun både för att delta med Fllinga och för att fota vid något tillfälle!

Jag tycker du har fått fin-fina bilder, spelciellt förarnas ansiktsuttryck och kroppspråk bidrar mycket till helheten av bilderna!

Bra jobbat!!!

2011-08-17 @ 08:25:04
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Här gick det undan minsann både på banan och till prisbordet. Inte utan att man blir lite sugen på att sätta upp banan här ute i trädgården igen. Hmmm får se vad late lurvetassen skulle gilla det :-)



Kram

2011-08-18 @ 09:44:43
URL: http://tankarombilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0