Så här kan dagens väderlek sammanfattas...




Grått och vått...

Men faktiskt så visade termometern nu vid 19-tiden nästan 14 grader... Det är så jag undrar om den är sönder på nåt vis!? För inte kan väl 14 grader kännas så-å-å-å kallt, som det faktiskt gör!? 8-X

Trodde förresten att jag skulle få ta söta barnporträtt bland fåren, men lammen blev ju helt förskräckta när jag riktade kameran mot dem... <:-I



Och deras mamma var nog inne på att anmäla mej till Jordbruksverket, eller nåt!? <:-(



Trots detta! :-)

Ha en fin kväll allihopa!!!

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: anki

härliga bilder :-) och den ser närmast förskräckt ut på första bilden,,..



sommar här, eller det kunde vara varmare för i skuggan är det kallt.. blåser gör det dessutom..är trött på blåst nu.. .)



ha en skön kväll

2010-06-01 @ 20:35:53
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Fotograf Annie

Tråkigt med så kallt väder. Fårskallar förstår nog inte att det är en kamera du riktar mot dem, Du får ligga och lurpassa och låta de vänja sig vid den där läskiga prylen. Så att de inte tror att du ska skjuta av något annat än kameran och fånga dem på något annat sätt än på bild...



---



Svar: Ja, det är verkligen bloggberoende på hög nivå ;) Det är inte så bra kanske? ;)



Dagen har varit bra och målningen gick också bra :)



Kram

2010-06-01 @ 22:02:16
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/
Postat av: Jane

Vi har haft en kanondag med klarblå himmel och sol men fullkomligt iskall nordanvind, brrrrrr. Just nu är det bara 11 grader ute, det är nästan så man blir lite orolig för pelargonerna inatt men jag vägrar bära in dem - är det sommar så är det :P

Ha en bättre väderdag i morrn! :)

2010-06-01 @ 22:17:31
URL: http://janesmax.blogspot.com
Postat av: mimmi

Men stackars dig .. här har vi haft en dag med strålande sol .. tills sent på eftermiddagen .. då den då gömde sig bak om molnen ganska ofta.men vi har haft runt 20 grader även då.

Det var ju kanon fina bilder du har fått på dom :D

Hur mycket ställer du in exponeringen på din kamera? jag har ställt in min två hack men när jag fotar något som är lite ljut då blir det ändå för ljust .. och fota vita blommor .. glöm det .. de blir så vita så man inte ser ett dugg på dom .. och svanar .. det kan jag också glömma att fota just nu ...även om jag ändra på exponeringen ..det blir mörkt runt dom .men de själva är kritvita ändå

2010-06-01 @ 22:21:39
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Här har det varit underbart, i alla fall den där timmen som jag fick över ikväll. Mycket mygg som uppvaktar och en fästing som blev så förtjust i mig att hon följde med in. Inte ens fästingeländet blir bättre trots att jag inte har några katter kvar. Suck! Det är ju inte riktigt seriöst att fundera på att bränna av hela tomten med eld - fast jag tror det är det enda som skulle hjälpa.

Hoppas du får bättre fotoväder i morgon. Fast de grå bilderna har också sin charm, det är ju trots allt inte sol och blå himmel jämt.

2010-06-01 @ 22:28:17
URL: http://livetmedleran.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Här har det varit underbart väder idag...22 grader och sol, hoppas ni får lite bä-ttre i morgon! ;)

2010-06-01 @ 22:36:40
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Jenny

Johooohooodåå!

Du fick ju ett jättesött på lammen där!



Fast deras mor såg lite "protesterande" ut!

Muta henne med en knäckemacka nästa gång så blir Ni säkert kompisar!!



Härliga bilder!

Kram, jenny



(här har det varit rena högsommarvärmen och klart solsken i dag, men jag har bara sovit! Då kunde ju DU fått den solen istället för mej hade det kvittat i dag ju...Haha! försöker blåsa lite ljumma sommarvindar ner åt ditt håll!!)

2010-06-01 @ 23:39:13
URL: http://scrollandotcom.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Tror nog att du har mängder med bilder som passar bra till temat :-) ...vi har också fint väder nu och inte b(l)ä-väder.



Sommarkram

Susanne

2010-06-02 @ 11:58:16
URL: http://kandy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0