Mer från igårkväll...


Jag anlände till Stora Torg i Kristianstad alldeles lagom tills det skulle vara uppvisning. Kan ni utifrån dessa bilder möjligtvis gissa i vad!? :-)





Boots och cowboyhattar... Vad blir det...?

Jo, linedance, så klart! :-)



I min okunnighet har jag trott att man bara dansar linedance till country & western-musik, men nu fick jag lära mej att man dansar till allt. Även till vals - fast det såg väl i ärlighetens namn inte riktigt lika coolt ut, som dansen till lite snabbare takter... Men ett riktigt kul sätt att dansa på verkar det iallafall vara!! :-D

En liten kille i publiken hade hittat en annan lina att intressera sej för... :-)



Och från linedance var det inte många steg till bandet Blues Down The Line:



Jag vet förresten inte om de heter så - men det står ju så på lappen!? Googlade på det, men fick inga träffar som stämde...

Hur som helst! :-) Killen som spelade munspel och sjöng var den enda som gick att fotografera, för de andra bandmedlemmarna var inkrupna i en skum portgång... Ska jag fortsätta som rockfotograf, får jag nog skaffa mej en kamera som är betydligt bättre på dåliga ljusförhållanden! <:-) Fota med blixt i dessa sammanhang, finns iallafall inte på min karta...



Blues-killen blundade förresten rätt mycket, så va´ gla´ jag blev när han plötsligt öppnade ögonen - och tittade rakt in i kameran, just som jag dessutom tryckte av! 8-)

Hade egentligen velat lyssna mer på dem, för de var bra!! Men det var så mycket annat jag också ville hinna med (att fota...)...

Man kanske trots allt bör gå på såna här arrangemang utan kamera!? <:-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Yvonne

Du har ju jäääättttebra bilder... Linedance ser kul ut! Har aldrig provat.. :)

2010-07-18 @ 19:53:26
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: BertaStina

Haha, du har så roliga bilder med pratbubblorna =)

2010-07-18 @ 20:07:30
Postat av: mimmi

Jag tror du ångra dig som tusan om du går utan din kamera ;)

Jag försökte en gång att ta en promenad utan kamera ..men på något konstigt vis så hade den lilla kameran smugit sig ner i fickan .. och tur var ju det .. för då hittade man ju helt plötslig massor med motiv :)

2010-07-18 @ 21:12:27
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: soffie

å det skulle jag vilja lära mej det ser så himla kul ut,va bra bilder,

kram

2010-07-18 @ 21:21:28
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: anki

använda blixt brukar bli bra resultat utomhus, slipper skuggor och sånt då, fast den ska nog inte vara för stark ställd :-) särskilt extern är bra som man kan ställa så den inte kommer rakt på.



jo artisterna vill väl sälja sina egna bilder som dom oftast har betalat en fotograf för att ta, så det förstår man, svårt att avgöra vem/vilka som säljer sina bilder och vilka som ska ha dom för privat bruk. :-)



Nu blir det någon film här på tv:n, 26 grader inne och 14 ute...



ha en skön fortsatt kväll

2010-07-18 @ 23:19:11
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Lotta

Härliga bilder! Kunde nästa höra stegen då linedansarna stegar i takt till musiken.

:-)

2010-07-19 @ 00:11:40
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Jättebra bilder!

Speciellt han med munspelet när han blickar in i kameran, så skön!

Jag var och spanade in en linedance kurs som jag skulle göra en grej på i tinninga. Det är rätt häftigt när det funkar. Gillar skarpt dina boots-bilder också. Det ÄR linedance!



God natt, och ha en bra dag i morgon Måndag!

2010-07-19 @ 01:18:15
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: annette

Superbilder tycker jag, fötterna är helt underbara, och han med munspelet har ju skön blick rakt in i kameran, det är kul att fota artister!

Tyck synd om mej idag, börjar jobba efter tre veckor;(



Ha en bra dag!

annette

2010-07-19 @ 06:14:38
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Kerstin

Icket! Du går inte utan din kamera! :)

Det här är ju kanonbilder, Anna. Så snyggt med han i portgången och linedancebilderna är grymma. Härlig rörelse.

Mina flickor dansade linedance när de var i de yngre tonåren, men höll bara på i ett par år. Sen blev det nog lite töntigt. ;)

Ha en fin dag och glöm inte kameran.

2010-07-19 @ 11:56:20
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0