På nya äventyr...


...i en ny blogg, alltså! :-)  

Liksom i Växjö häromdagen!!

---------------

Jag kommenderades ju till den staden av dottern, för att agera försökskanin...



 ...på hennes frisörkunskap-lektion i skolan i torsdagseftermiddag. Ett nätt pass på tre timmar - så ni kan ju tänka er vad som hann hända med mitt hår under den tiden!? ;-)

Fast innan jag kom så långt, så strosade jag runt på stan i närmare två timmar...

Samlade mod - och inspiration!? :-D



Den där skylten utanför Apoteket var ju lite spännande, men...

Allt det här nya med Apoteket, alltså!? Privatisering hit och privatisering dit, nya namn och nya tjänster och varor och... Jag blir bara så trött på allt sånt där!? :-/

Så någon frisyr ur deras sortiment blev det inte!!! >:-D (Fast kanske mest på grund av att jag uppenbarligen ändå inte skulle vara den första att ha den...)

---------------

På Stortorget hade Skatteverket smällt upp ett partytält, där de tydligen tänkte bjuda hela stan på kaffe. :-)

Folktillströmningen var dock måttlig... Men ström till datorn fixades iallafall, och det kan ju tänkas att de längre fram på dagen faktiskt lyckades få någon tveksam själ att under översyn deklarera via nätet.



Undrar just hur denna statliga myndighet nu tänker redovisa energiskatten på elen, som de helt fräckt hämtade från en kommunal gatulykta!?

---------------

Det där att det var rätt lite folk ute och rörde sej i centrum denna förmiddag var ju lite synd, för jag hade tänkt ha mej ett rejält träningspass i gatufoto! Men det blev lite jobbigt att fota när det inte fanns nåt vimmel att lixom gömma sej i... Så jag valde att smyga lite med kameran istället...

Sätt dej inte på vilken bänk som helst, och intill vilken typ som helst - du kan bli skjuten från höften! ;-)



Fast det gör inte ont! :-)

Och det gjorde inte detta heller:



Glass FÖRE middag - sånt gör GOTT!! :-)

Eller kanske inte... Men det ÄR gott! :-)~

Och råkar man äta för mycket glass, så kan man ju följa upp med en ny (?) bantningsmetod:



Som säkert även skulle kunna ersätta alla Apotekets rökavvänjningspreparat!?! :-) Med vilket resultat låter jag dock vara osagt...

Liksom hur resultatet blev efter mitt besök i frisörstolen sen! ;-) Men jag kan avslöja så mycket iallafall, att jag är mer än nöjd!! (Och det KAN tänkas att det kommer ett självporträtt endera dagen... :-) Kanske!!).

Ha nu en jättefin första maj-dag, och en riktigt skön helg!! :-)

/AnnaKK





Kommentarer:


Postat av: Yvonne

Hej nya bloggen! Naturlichtvis kommer jag att följa dig här också! Förnyelser av diverse slag är alltid trevligt! Jag hajade till vid det första hårfotot, och trodde det var du ;) Ska prova att gatufota utan att titta på displayen kanske. Det blir ju bild i alla fall ;) och så märks man inte så mycket om man är nära...

Gott nytt hår får man väl säga då! :D

2010-05-01 @ 09:27:55
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com



Postat av: anki

se där ja :) härligt med ny blogg, har själv tröttnat lite på fotoutmaningarna, tyckte det var skitkul i början men jag har inte varit så mycket för dom egentligen :-)

fina bilder bjuder du på som vanligt...

har regnat en rejäl skur här på morgonen, det luktar mycket vår efter den skuren.. :)

ha en skön första maj...

2010-05-01 @ 09:45:39
URL: http://engstromsfoto.se



Postat av: Gärdsmygen

Spännande! Ha en fin 1:a maj du med!

2010-05-01 @ 10:14:14
URL: http://litenfagel.blogspot.com



Postat av: Jen

Härligt med nya äventyr i en ny blogg! :D
Själv borde jag försöka göra om utseendet på min,
men varken det eller bloggandet är något prio ett ämne just nu. :/
Jag ser iaf fram emot att strosa in här och kika lite titt som tätt! :D

2010-05-01 @ 10:28:43
URL: http://pansky.blogg.se/



Postat av: mimmi

Men vad är nu detta ;) en ny härlig blogg... har du härmat mig eller ;)
nej jag skämtar bara :)
Jag förstår precis vad du menar .. för min gamla bloggspot hette ju antikrundan och det passade sig inte riktigt efter jag hade börjat med att fota .. så det var därför jag också gjorde en helt ny blogg på blogspot med ett namn som passade bättre in ..precis som du nu :D
Då blir det att ta bort din gamla länk och lägga in denna nya istället :D ..ser fram emot fler av dina underbara turer i stan :)
och dina andra bild motiv som du hittar hemma :D
kram :)

2010-05-01 @ 11:08:27
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com



Postat av: Lizaloop

Nu har jag lagt till denna blogg i favoriterna oxå :)
Du tanten på bänken.... undra om hon är en rikknösa...
Visst är det svenska spels symbol hela vägen på hennes byxor...!

2010-05-01 @ 14:59:58
URL: http://lizaloop.blogg.se/



Postat av: Malin B

Ja, vet du vad - ett självporträtt vore fint!
På något vis...
Du hann med bra mycket den där dagen tycker jag.
Du får snart skaffa dig en jacka med din bloggadress så att folk du passerar kan hoppa in och kika om de fastnat. ;)

2010-05-04 @ 19:38:57
URL: http://malinbayard.blogg.se/





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0