Har så sällan igång min stationära dator nu för tiden...

 
Frekvensen återspeglas ganska exakt i antalet blogginlägg, skulle man kunna säga! För det blir i regel ett sådant gjort samtidigt som jag "ändå ska ha igång burken"... :-) Som nu tex!
 
Egentligen ska jag betala några fakturor i internetbanken, men eftersom virusprogrammet vill göra en massa genomsökningar och uppdateringar så avvaktar jag en stund tills det är klart med det. Och pillar ihop ett blogginlägg under tiden! Fast gu-u-u-ud vad allt på den här datorn segar...!!! Bara att komma in här på Blogg.se tog ju en halv evighet...
 
Och så skulle jag göra i ordning en bild till det här inlägget - och det gick allt annat än snabbt det också.
 
Å andra sidan... Vem har egentligen så himla bråttom!? :-)
 
 
 
 
 
 
Titta!! Jag har kunnat skörda några chilisar. :-) Inget att ställa fram på påskbordet i helgen kanske, men iallafall! Gillar den här tiden när allt spirar och gror för fullt! Har nyligen sått både rädisor, sallad och potatis i krukor och hinkar i uterummet, och de förstnämnda har redan hunnit komma upp. Det är nästan lika kallt där som utomhus, men det ska förhoppningsvis gå att hålla sådderna frostfria. 
 
Här inne börjar chilidjungeln bre ut sej rejält i fönsterna - de plantorna blir i regel både breda och höga. Och med tanke på att jag nu har börjat så en massa tomatfrön också, lär det ju inte dröja länge förrän platsbristen är ett faktum... 8-I 
 
Men problem är till för att lösas, och jag ska nog komma på nån stans att göra av dem också! :-) 
 
Nu tycks alla genomsökningar och uppdateringar äntligen vara klara. Så... Mot internetbanken!!!
 
Ha en underbar, lång och jätteskön påskhelg allihopa!! :-D
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Grått och trist väder idag, kanske solen ska lyckas med att bränna igenom. Vi får väl se.
Här går dagen i städandets och påskhandlandets tecken. När det gäller städningen så har jag kommit så långt att jag har rullat ihop dem. Nu får jag avvakta lite och se om vädret tillåter att jag kan få ut mattorna på altanen och skaka ur dem vinterns alla avlagringar. Det bör bli en hel del smått och gott som döljer sig i mattornas skrymslen. Medan jag väntar på bättre tider,dvs väder, så ska jag ge mej ut för ytterligare en tur till affärerna.

Glad Påsk!

2016-03-24 @ 09:40:59
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Vilka söta små chilisar :)
Hoppas det gick bra med internetbanken :)
Ha en riktigt härlig påskhelg du också :)

2016-03-24 @ 15:15:56
URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Malin B

Söta är de små liven minsann!!!
Det är ju lite sådär med allt odlande, antingen blir det så mycket att man nästan inte vet vart man ska göra av allt annars blir det ingenting...

2016-03-24 @ 20:02:48
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Marianne

Här är det långt från chilifrukter, men plantorna växer o frodas i köksfönstret än så länge.
Vi har fortfarande minusgrader i vårt uterum på nätterna, men snart så åker allt ut.

Glad Påsk !

2016-03-25 @ 17:19:52
URL: http://livetsommajsan.blogg.se
Postat av: Pernilla

Bloggar aldrig på stora datorn nu för tiden. Jag är en sån som flyttat in i telefonen för att stanna. Mycket går ju att betala där också, med rätt appar. Blogg.se:s app är ju riktigt bra nu för tiden även om det finns vissa funktioner som inte går att använda där. Som att länka, till exempel.
Datorn har enbart blivit min arbetsplats och det är riktigt skönt.
Wow, redan skörd! Inte dåligt. Är de bra smak på också?
/P

2016-03-27 @ 09:43:50
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Lotta

Oj då! Så flitig du är och de gröna fingrarna får utlopp för allt som ska spira. Min tanke och handling synkar inte för tillfället. Men så länge jag inte gett upp hoppet om en liten miniodling så ska jag inte tappa hoppet. Sonen och svärdottern är igång med sin odling redan och det har kommit fina chiliplantor, ska tigga till mig en sedan när det blir tillfälle.

Sv: tack söta du för fina ord hos mig. Du är ju bara för gullig 😃!

Hoppas din påskhelg varit fantastik!

Kramar

2016-03-30 @ 08:19:55
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Josefin

åh så härligt att kunna skörda! Jag längtar verkligen efter att kunna plocka upp egenodlat själv!

2016-04-03 @ 19:15:23
URL: http://fonstertradgarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0