Lördagsfunderingar... :-)

 
Nu är den ny-begagnade bilen hämtad och betald - och har till och med begåvats med en garageplats här hemma! I egenskap av att vara hushållets nyaste personbil, får man förmoda!? Maken förpassade iallafall på eget initiativ S60:n ut ur carporten. :-)
 
Fast att det första man ska behöva göra när man får hem en bil från bilhandlaren, är att smörja upp bromsar och blåsa upp däcken!? Men så fort köpekontrakten är signerade, gör de sannerligen inte mer än det absolut nödvändigaste med bilarna... Typ ser till att de är besiktigade, blir försäkrade och ställs på...?
 
Men, men... Maken är rätt haj på att meka - och där han går bet får sonen ta vid! Så det får vara större fel än så här om vi ens ska gitta klaga... Och till det positiva hör att vi lyckades klämma in en av husets hundburar (hade tre stycken i lite varierande storlekar att välja bland) i bagaget, så nu har "Kållebålle" åkplats också!! :-)
 
Hade jag inte behövt ta hänsyn till att hunden måste kunna åka med, så hade det definitivt inte blivt den här jeepiga gubbilen!! Vi åkte egentligen till bilfirman i söndags för att titta på några olika cabbar - för det är ju en sån man helst skulle vilja ha nu när det snart är vår och sommar och allting, eller hur!? ;-DDD
 
Men nån säljare tyckte att vi även skulle titta på deras inbytta Suzuki Grand Vitara. En -06:a med bara 8400 mil på mätaren... Lite repig här och var, några mindre bucklor och superfula fälgar - men ganska fin inuti iallafall. Provkörde, och bestämde oss för att ge säljaren ett skambud!
 
Tydligen var det inte tillräckligt skamligt - så nu står jag här med en bil som jag inte vet om jag verkligen vill ha!? <:-] 
 
Men tills vidare får den så klart duga!!! :-D
 
 
 
 
 
 
Här ovan ser ni 20 000 spänn i prassliga härliga papperspengar!! Den summan minus en hundralapp, var det som vi prutade ner bilens pris med. Och det slog mej, att då har jag väl plötsligt 20 000 till övers som jag exempelvis kan handla nya fotoprylar för!? 8-D
 
 
 
 
 
 
Fast lugn!! Det ska jag INTE alls göra. :-)
 
Visst är det kul att knata in på Mediamarkt då och då, och känna och klämma på deras skyltexemplar - och prata en stund med säljarna (de brukar nämligen vara riktigt duktiga och kunniga, till skillnad från säljarna på de flesta andra elektronikkedjorna). Men det skulle knappast bli roligare att fota bara för att det plötsligt skulle sitta en annan kamera bakom gluggen, eller ett annat objektiv på mitt befintliga kamerahus.Jag kan ha full förståelse för att många fotointresserade gärna vill hänga med i utvecklingen, och därför uppgraderar sej när det kommer nya modeller med avgörande skillnader. Men för mej har tekniken aldrig varit intressantare än själva bilden - så när andra jagar prestanda, jagar jag hellre nya motiv, spännande vinklar och annorlunda sätt att redigera på... :-)
 
Jag skrev ju lite om Instagram häromdagen, och jag skrev visst också att jag inte skulle börja lägga upp foton där igen... Fel, fel, fel!!! För det har jag gjort nu - till och med två dar i rad, och det blir med all säkerhet ytterligare ett foto idag! ;-D 
 
Och varför nu detta??? Jo, för att det kvadratiska formatet är så spännande!! Jag älskar det - men behärskar det absolut inte. Men nu tänkte jag försöka lära mej... :-)
 
(Om nån vill kolla, så heter jag @annakk67 på Instagram).
 
Trevlig helg på er allihopa!! :-D
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag trodde du skulle skriva att du inte visste vad du skulle göra med pengarna! ;)
Tänkte skriva mitt bankkontonummer eftersom kontanter är svåra att swischa. Men desto lättare att sätta sprätt på.
Perfekt med bra plats till vovven! Jag tycker att bilen såg FIN ut så nu undrar jag om jag har gubbig smak? Mig spelar utseendet inte så stor roll, bara de startar och tuffar på. Eftersom jag inte har privat reparatör.

2016-02-13 @ 19:40:29
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Lennart O

Lycka till med den nya bilen! När det gäller pengarna så hoppas jag att du aldrig glömmer ditt småländska ursprung. ;-)

Trevlig söndag!

2016-02-14 @ 08:58:34
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Hihihihi...... När jag tittade i mitt kuvert för en stund sedan då jag skulle köpa något av pengarna jag sparat så såg det väldigt glest ut mellan sedlarna. Men det kommer att räcka och till och med bli lite över till kommande behov när min pryl är inhandlad. Du kommer att få se i min blogg lite längre fram 😀.

Här snöar det från och till, kallt som tusan tycker jag som helst vill sitta under filten på min lediga dag.

Nu har jag hittat till dig på insta, spännande fina bilder du hade där.

Hörs! 👍👏

2016-02-15 @ 13:33:21
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Pernilla

Det där med kamera utrustning är jätte svårt. Yngsta Dott fotar och kör med Nikkon. Hon vill vidareutveckla sig och satsa på nytt objektiv. Men det är jättesvårt för i hennes fall handlar det om en hel del pengar. Nu har hon valt foto som individuellt val till nästa termin och får säker mer kött på benen där. Inte lätt att vara duktig-självlärd.
När det handlar om bil så köpte vi bil efter storlek till hundarna. Så stort som möjligt för att alla tre ska kunna åka säkert och bra komfortabelt. Två får sitta ihop, men det funkar. Det är sällan vi åker långa- långa sträckor och när vi tävlar är vi noga med att byta mellan dem.
/P

2016-02-17 @ 08:54:35
URL: http://dogladyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0