Hänt på sistone...

 
Jösses, jag skriver så sällan här på bloggen numera, att inläggen väl snart blir av karaktären Hänt i Veckan!? 8-I
 
Fast... Är det inte hur som helst fruktansvärt omodernt att blogga nu för tiden...? Känns till och med som att Facebook är lite förlegat - och har inte de flesta även tröttnat på Instagram??
 
Jag har inte lagt upp nåt nytt på Insta på typ 80 veckor, men följer en och annan där lite sporadiskt iallafall. Den sista veckan har jag av olika anledningar kollat runt lite mer där, och hittat några till som jag vill följa. Lustigt nog har jag på kuppen själv fått några nya följare och "gillar"-klick.
 
 
 
 
 
 
Underbara Clara, minsann! 8-D Men... Hur sjutton hittade hon mitt konto?? Jag följer inte hennes... (Däremot bakar jag hennes bröd då och då - men det vet knappast Instagram om! Eller... Gör dom??? 8-X)
 
Skit samma hur det gick till, men jag är rädd att det inte kommer att bli några uppdateringar där ens för hennes skull... <:-)
 
Fast om DETTA blir verklighet;
 
 
 
 
 
 
...MÅSTE jag väl åtminstone fortsätta med bloggandet!? 
 
För inte tusan kan man köpa fiber och abonnemang bara för att man behöver betala räkningar över Internet-banken några gånger varje månad...? Allt annat "internettande" går ju alldeles utmärkt att göra på mobiltelefonen eller surfplattan!? (Och egentligen bankärendena också, men jag gör dem fortfarande helst på vår stationära dator - det bör ju vara något säkrare iallafall!?). För övrigt så har vi bra täckning här, så mobilt bredband duger gott åt oss. Däremot kanske telefonin blir bättre med fiber - fast jag ringer nästan aldrig med vår fasta telefon, och har inga planer på att börja göra det mer bara för att vi möjligen får fiber. Hm!? Och när det kommer till TV via fiber, avråder visst de flesta från det. Parabolantenner funkar tydligen i regel bättre... Så... Vad ska man ha de där dyra trådarna till??? 
 
I nuläget gäller det i och för sej bara att anmäla sej till detta - innan det verkligen finns nån kabel i marken och in i vårt hus dröjer det säkert ett par år. Undrar just hur omodernt det kommer att vara med fiber då...? <:-/
 
Ja, ja... Raskt över till en modernisering som garanterat kommer att bli bra och användbar!!
 
Så här såg det ju ut hos dottern och "svärsonen" för bara några helger sen:
 
 
 
 
 
 
Nu är den gamla ladan jämnad med marken!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tog visst inget foto på själva tomrummet som blev kvar efter att den sista brädhögen körts undan... Men nu är det iallafall dags för en grävmaskin att göra lite markarbete, och den kommer förhoppningsvis nångång inom de närmaste veckorna! :-)
 
Hur nybygget ska se ut vet jag faktiskt inte än - men det skissas förhoppningsvis en hel del på den saken nu!?
 
Här hemma händer det jämförelsevis ingenting. Fast chiliplantorna, som jag mot bättre vetende ändå behöll över vintern, har snart mogen frukt igen. :-)
 
 
 
 
 
 
(Och ja; De har även bladlöss... Dock inte fler än att det går att hantera det...!).
 
Och så var det det där med bilen... Igårkväll skulle jag köra och handla, men när jag kom ut på landsvägen och drog upp farten lite samt la i treans växel - så var det visst nåt mer som skrotade ihop!? 8-X Bara till att vända, försöka köra hem igen - jo, det gick!! - och ta makens bil istället.
 
Skulle behöva få hem nya "pärlan" snarast, men lär få vänta tills på lördag eller söndag.
 
Hå-hå-ja-ja...
 
 
 
 
 
 
Men det är visst redan torsdag idag, så!?
 
Go´morron!!! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Idag lyckades du med att åstadkomma ett ordentligt bloggsjok. Själv märker jag att man lägger på tok för mycket tid med datorn. Datorberoende är tyvärr lika svårbemästrat som andra former av beroende.

Själv håller jag numera bara en blogg igång och då bara med ett inlägg i vecka,räcker gott tycker jag.

Ja man kan ju fundera lite över vad ni egentligen skulle ha för nytta med fiberkabel. Eftersom ni har god luftburen täckning borde detta egentligen vara fullt tillräckligt. Nu påstås det ofta att fibern är nödvändig om man ska titta på film eller spela komplicerade spel. Men hur ofta gör ni det? Förmodligen aldrig!

Ha en bra dag!

2016-02-11 @ 10:32:33
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Tack för tipset! Nu är receptet nerskrivet och ingredienser ska inhandlas. Jag tro mig veta utan att ha testat att de har godsakerna ska passa väl in med mina smaklökar.
Nu är kokosbollen på plats och den var lika liten som ett hån, det ligger förvisso flera kvar i paketet men man får väl tänka på figuren 😅😂😂😂.

Blogga på du, är så trevligt att titta in för att se vad som händer med alla projekt och annat trevligt.
Väldigt fina plantor du fått till att övervintra. Får se vad jag kan åstadkomma i år.

Nu är min rast över 😁😃!

Ha en fin eftermiddag 👍

2016-02-11 @ 12:37:54
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Pernilla

Så smart att odla i hinkar med locket som fat. Stjäl idén rakt av. Så trist med ny bil som inte funkar. Men tur det skedde nu och inte om någon månad. Chilin ser riktigt spännande ut. Färgen är fantastisk.
/P

2016-02-11 @ 14:19:52
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Decdia

Men vad coolt att Clara följer dig! Jag gillar verkligen instagram och där nördar jag för fullt med matbilder främst. Haha!
Bloggandet känns lite förlegat, men jag har ju så många goa vänner där...

2016-02-11 @ 17:44:43
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Malin B

Bloggandet är för mig det enda sociala livet den här tiden på året, förutom med kunderna då... Kör hårt in i det sista men ny är det dags att sova så jag har ork med slutklämmen i morgon. I nästa liv ska jag bli hårdare och inte så snäll. ;)
Jag tycker din nya bil är fin!
Vilken tjusig färg på chilin. Jag ska också börja odla, nu när jag efter morgondagen ska börja leva igen.
Spännande att få se nybygget sedan.

2016-02-11 @ 23:51:54
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Pernil

Haha, jag trodde det var nya bilen som gick sönder. Då är det tur att nya är på G då!
/P

2016-02-12 @ 08:11:38
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Gubben http:// mhats.blogg.se

När man skaffar bredband så får man börja blogga utav bara den☺.

2016-02-12 @ 16:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0