Titt-ut... :-)

 
 
 
 
 
Nej, det är inte jag som är död - och faktiskt inte den här bloggen heller, även om det för tillfället är väldans glest mellan inläggen... 
 
Sonen var ute en sväng igårkväll med bössan, och det resulterade i att Colin fick göra ett så kallat dödsök. Det vill säga; vildsvinet som sonen sköt på sprang iväg en bit innan det föll ihop och dog. Så hunden fick spåra det från skottplatsen och över en åker och in i en granplantering - en sträcka på gissningsvis 60 meter. Gick som synes bra!! :-)
 
Fast i ärlighetens namn trodde inte sonen att grisen var riktigt så-å-å stor - för då hade nog en mer erfaren hund fått gå in i planteringen efter den... För även om man är helt säker på att skottet har tagit bra, så finns det ju ändå en risk att det inte har varit helt dödande. Men den här gången var det det, och då gick allting bra!! :-)
 
Det enda som inte är bra är att vår frysbox är full... Så nu går det nog inte att fördröja inköpet av ytterligare en sådan längre...?
 
Go´ morron!!! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vi har tränat en hel del eftersök med våra hundar. Men dessa två Snaniel har inget championat, dock. Vi tröttnade dö vi höll kurser och sen hade så Mycket annat att lägga energi på. Kurrandet gjorde att vi tröttade ut oss själva. Men det gick strålande för våra elever. Nu är min instruktörs-karriär nerlagd och vi har faktiskt precis tagit upp spårandet igen. Jag och dottern har införskaffat skank, så nu jä..ar!
Men vi håller oss till rådjur och figurerade varianter.
/P

2015-09-22 @ 22:33:15
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Lennart O

Morning! Olika fördelar sig världens tillgångar. Några har bekymmer med brist på frysar andra har knappt något alls att äta. Ack ja!

Efter morgonens svep genom mediernas utspyende informationsflod får man lätt intrycket av att det för tillfället inte finns mycket att glädja sig över. Så mycket elände och djävulskap. Man blir så trött över all beskrivning av ett samhälle och en värld som tycks fungera allt sämre.

Dock gläder jag mig över att Ulf Lundell börjat blogga igen efter det långa sommaruppehållet. Man behöver nödvändigtvis inte gilla eller sympatisera med allt det han skriver, men det känns så oerhört befriande att läsa vad han tycker och känner om dagens värld och samhälle. Här finns inte något utrymme för censur eller omskrivningar. Dessutom är hans lyriska naturstudier alltid läsvärda.

Nu måste jag ge mig ut på byn för att proviantera och samtidigt utöva den numera dagliga promenaden. I går missade jag tyvärr min promenad på grund av vädret och ett oväntat besök.

Trots höstdagjämning och allt vad den påminner om önskar jag dig en fin dag och vecka!

2015-09-23 @ 09:13:22
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Bosse Lidén

Så där skulle jag vilja ha alla vildsvin. :) Det finns väldigt många av dem i trakter nära vår mysstad och jag har hört några storyn om personer som krockat med dem. Jag skulle definitivt inte vågat gå ut och snacka med de fyrfotade om trafikvett. Nöff nöff från Bosse

2015-09-23 @ 10:45:54
URL: http://bosseliden.wordpress.com
Postat av: Lotta

Hahahahaha.....du är ju bara för rolig! Lästa första raden och nästa dog av skratt!!

Nu är jag sansat mig lite och torkat mina skrattiga ögon så måste jag bara säga VILKEN STOR GRIS. Mycket vildsvinskorv som ligger där.
Vilken duktig hund som hittade nasse och vilken tur den var död.

Här skiner solen och jag har packat för att dra till Öland! Det ska bli fantastiskt väder i helgen.

:-)

2015-09-24 @ 12:38:11
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Malin B

Vilken bjässe!
Colin är ju också en stor kille nu. :)
Roligt när de får vara "in action".

Stället vi besökte heter Ästad Vingård och ligger bara en liten bit från Ullared. De hade en fin hemsida så vid intresse går det finemang att googla.

2015-09-24 @ 20:03:07
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Anneli - A'la Foto

Men om ett djur klarar att ta sig 60 meter innan det dör, är inte det djurplågeri då? Och om det nu springer längre och inte är dött? Hur kan man justifiera att skjuta djur när man inte är säker? Tänk att stackars grisen har plågats i 60 meter! :(

2015-11-11 @ 01:10:13
URL: http://alafoto.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0