November - och fortfarande chilisäsong! :-)

 
Det har ju mestadels varit milt, för att inte säga varmt, hela hösten - så någon större brådska med slutskörden av chili har jag inte behövt ha. Det står fortfarande kvar plantor på altanen, som man då och då kan hitta en åtminstone halvmogen frukt på. :-)
 
Och i uterummet står några plantor som kanske ska få komma in så småningom:
 
 
 
 
 
 
Fast de ser ju ut att mogna rätt bra där de är, så!! :-) Vore skönast att slippa ta in dem, för det kommer garanterat med bladlöss också då. Och såna vill man INTE ha inomhus under vintern och vårvintern, när det är dags att så frön till nya plantor!! 
 
Vad gör jag då med all frukt som skördas?
 
 
 
 
 
 
Tja, en och annan hamnar ju i maten direkt - men de flesta har sparats. Antingen färska i frysen, eller som torkade på burk! Har även gjort en del inläggningar, kryddblandningar och chilisalt. :-)
 
Just nu torkar jag bara, och ärligt sagt blir det mycket-mycket mer än vad jag/vi själva kan förbruka.
 
 
 
 
 
 
Så folk i min omgivning ligger illa till att få en sån här påse eller två i present, julklapp eller what ever!! ;-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

God fm! Ja, då får du i alla fall inga problem med att köpa julklappar i år. ;-) Själv funderar jag på att ge bort böcker som julklappar. Allt fler av mina nytillkomna böcker finns det inte plats för i mina redan överbelastade bokhyllor och för någon ny bokhylla finns det inte heller plats för. Man kan ju kasta böcker säger någon men så långt har det ännu inte gått. Bättre då att ge bort dem.

Precis som du hoppas jag på att det milda vädret fortsätter ännu en tid,dock hör jag i radion att vi redan under nästan vecka går mot ett långsamt kallare väder. Vi får väl se hur det blir med den saken.

Trevlig helg!

2015-11-13 @ 10:16:58
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Malin B

Egenfixade presenter är ju kul att få. I fredags hade jag en heldag med min moster, fick fyra burkar gelé av henne då. Jätte gott!

Hoppas det gick bra för sonen på Apoteket i dag! :) Min förstfödde förklarade för mig någon gång i våras att han SA TILL när han behöver hjälp, jag har ju curlat en del under årens lopp... Men blivit duktig på att hålla mig offside men springa upp på rätt sida om jag får en passning. ;) Däremot försöker han få mig att inse att en ung fröken som SÄGER att hon klarar allt själv älskar all support en mamma kan ge.
Ja, alla är olika och har sina egna styrkor och charm.

2015-11-13 @ 19:58:56
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Gubben

Härligt med "egna" julklappar!

2015-11-14 @ 06:19:22
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Pernilla

Du Gar ju julklapparna färdiga. Olivolja i så söta flaskor med chili i, är både gott och kul att få.
Resten kan du ju hänga upp på tråd och ha i julgranen. Haha
/P

2015-11-15 @ 13:22:27
URL: http://dogladyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0