Mars är här - och våren!? :-)

 
Iallafall så har fotbollssäsongen dragit igång med träningsmatcher utomhus - oavsett vädret!
 
 
 
 
 
 
Snart två år sedan dottern drog av ett korsband i ena knäet - i söndags comebackade hon! :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var visst nån som glömde bort att sköta matchtavlan, och klicka fram ställningen efter hand som målen trillade in... Men slutresultatet blev iallafall 7-0 till dotterns lag. :-)
 
Här hemma är det mestadels fullt upp med valpen. Inga lugna stunder när han är vaken - men just nu sover han, så jag hoppas hinna skriva klart detta blogginlägg innan han vaknar igen. Sen vet man aldrig när man får tid (eller snarare ro!!) att sitta vid datorn igen... <:-)
 
Igårkväll fick han förresten bekanta sej med ett vildsvin.
 
 
 
 
 
 
Verkar ha gjort gott för nattsömnen, för i morse sov han ända till halvfem-tiden jämfört med tre-tiden innan. :-D
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken jägare den hunden kommer bli. Det är jag övertygad om.
När det gäller valpar gäller det att göra allt med måtta. De vill ju hänga med men det är ju inte alltid bra för dem. Det är en svår balansgång och den lilla ska vara glad att han har dej som kan se till att han går sin vila.
/P

2015-03-04 @ 08:56:28
Postat av: Pernilla

Det va vara jag!!
/P

2015-03-04 @ 08:57:33
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Malin B

Vad KUL att dottern "är på benen" igen!
Det var en ordentlig seger, inte undra på att tavlan tappade räkningen.
I kväll ska O göra debut mellan stolparna i nya laget. Matchen är för långt borta till för att åka till när jag jobbar åt fel håll, själv tar han ledigt några timmar från jobbet för att hinna i tid.
Er "bebis" har mycket att bekanta sig med. Nog glömmer man bort hur det är att ha en liten valp när det är så länge sedan...

2015-03-05 @ 06:06:12
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Lennart O

Morning. Nå ja, det är ju snart middag och jag är ju inte precis någon sjusovare.

Här är nu vårens utomhusjobb i full gång. Har just klippt ner mitt vildvuxna buskage till något mer anständig volym. Nu återstår att forsla bort allt klippet och det tar nog ett par dagar med tanke på den arbetskapacitet jag numera besitter. Även min transportkapacitet är nog något underdimensionerad med tanke på de volymer som ska fraktas bort. Men det blir att köra ett antal gånger och bensinen är ju förhållandevis billig nu.;-)

Ha en god dag!

2015-03-05 @ 10:06:49
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lennart O

Morsning! Svårt att kommentera här numera. Mina drapor bara försvinner ut i cyberrymden. Och kanske bäst så!

Ha det gott!

2015-03-05 @ 10:09:35
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Inga M

Det blir säkert en bra vildsvinshund! Fin är han också. Colin var namnet väl!

2015-03-07 @ 03:37:34
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Lotta

Så kul med lite fotbollsbilder. Jag var så snäll att jag lämnade kvar både min nya kamera och mitt fotbollsobjektiv hos sonen i landet långt borta. Men det ångrar jag inte för bilderna han skickar till mig är nog som betalning för den uppoffringen.
Jag har den gama kameran kvar och det räcker till mig så länge :-)

Så söt liten valp! Väldigt lik Gozzi i den åldern. Njut av det lilla livet, även om de är busiga och krävande så ger de så mycket tillbaka.

Tack för din fina kommentar hos mig.

Kram

2015-03-07 @ 14:27:59
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Marianne

Tänk, vintersporterna hinner inte sluta förrän fotbollen sätter igång. Bra gjort av dottern i det där vädret.

Sicken liten sötnos du har att ta hand om nu. Att han blir en bra jakthund råder inget tvivel om när han inte ens blev rädd för döingen.
Här har vi problem med en jakthund som hela tiden smiter hemifrån. Han hörs på långt håll när han får nos på rådjuren som håller till här på vår udde. I dag fick jag efter många om och men tag på honom och gav husse ett gott råd att ha honom kopplad om han inte kan få pli på honom. Ja, men han smiter så fort vi öppnar dörren , fick jag till svar. Hrm !?
Nej, tacka vet jag min hundkompis Lucas. När han ser ett rådjur, även på vår tomt skäller han till lite för att visa vad han ser. Sen kan vi stå tillsammans och titta på dom utan att han gör nåt. Det gillar jag.

2015-03-08 @ 17:33:10
URL: http://livetsommajsan.blogg.se
Postat av: majamyra | It´s all about the details

Jo mars lär väl bjuda på mer än sol och vind, som det var idag. Lite mer snö kommer säkert, men förhoppningsvis ligger det ju inte kvar :)
Kul med comeback!
Lisa

2015-03-08 @ 22:13:57
URL: http://www.majamyra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0