Adjöss till verandan...

 
Fjolårets gigantiska renoveringsprojekt innefattade inte den del av huset (som dottern och hennes kille bor i) som kanske var i allra sämst skick, nämligen verandan. Men nu är även det problemet åtgärdat - för att inte säga avskaffat!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag tycker huset ser lite naket ut nu, utan den...? Men dottern vill inte ha någon veranda, så den kommer inte att återuppbyggas just nu iallafall. Däremot hade hon en idé om att behålla den gamla stentrappan (fast utan lastpallarna som har utgjort golv sedan i höstas!), men efter mycket dividerande hit och dit så kom vi fram till att byta ut den också. Så... Fram med spadarna!!
 
 
 
 
 
 
Lastpallarna får dock bli kvar lite till. :-)
 
 
 
 
 
 
Igårkväll fixade vi till taket ordentligt igen, och fyllde upp med bergkross där den nya trappan ska stå. Hur den kommer att se ut, kan ni ju få klura på tills nästa gång vi hörs här! :-)
 
 
 
 
 
 
Ha det gott!!!
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag är en stor verandafan. ;)
Samt gillar trappor. Stentrappor i halvmåneformat att slå sig ner på med en kaffekopp, det är grejer det.
Att jag tänker så mycket på trappor beror säkert på att min lilla har ett trappsteg och är undanskymd bakom dörren, bara plats för en... När Frippe levde var det hans favoritplats under de varma dagarna så då var det rofyllt att sitta där med honom.

2015-07-24 @ 08:12:39
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Lotta

Det där med verandor är ju som med allt annat. Antingen tycker man om det eller så är det dissat och förlegat, för min del så älskar jag verandor.
Tänk de där fina glasverandorna som fanns för på gamla hus och som oftast revs ner då de inte uppskattades av ägaren. Jag är inte så förtjust i färgat glas på verandor men kan uppskatta det om jag ser ett hus med en sådan veranda. Kan tänka mig att det är fint när solen skiner in på morgnarna.

Har du fått något regn idag?

Jag har klarat mig från störtskurar, bara lagom med regn när jag varit.

Ha en fortsatt finfin lördagskväll!

:-)

2015-07-25 @ 20:17:18
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Malin B

Nä, det var inte V som förärade mig med tacco-påsen men det kunde ju vara lätt att tro det. ;)
Hon kom och ÅT i dag i alla fall.
Det var L kusin som gav presenten och hon hade inte en susning om att herrn i huset inte uppskattade presenten. Men den var ju till mig. Han fick makaroner idag istället... Alla nöjda.
Nu har DU mail. =)

2015-07-26 @ 21:15:18
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Pernilla

Det är ju lätt att verandor blir ett extra förråd. Cyklar, skor, och en massa saker kan man se på olika ställen. Då är det kanske lika bra att vara utan och förrbara sakerna någon annanstans. Annars kan jag tycka att det ser välkomnande ut med en farstukvist. Smaken är som baken....
/P

2015-07-27 @ 08:17:11
URL: http://dogladyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0