Jag hinner inte blogga...

 
...för jag har valp!? 8-X
 
Hade glömt hur mycket tid en sådan kan ta... <:-) Eller rättare sagt är det all min uppmärksamhet han tar, för det är en jäkla skillnad på att ha valp i ett hus som är anpassat för en sådan än i ett som INTE är det!! Man får passa honom stupalöst när han är vaken, för annars går det illa med heminredningen!
 
Vi har byggt om till öppen planlösning sedan sist, och gudars vad jag emellanåt saknar att inte kunna begränsa Colins framfart till exempelvis bara köket. Nu är han överallt - och i princip högt och lågt också! Och kompostgaller av idag är sannerligen inte ens jämförbara med kompostgaller för 15-20 år sen. Idén att ha en valphage av såna har vi i princip lagt ner, för vill han så manglar han ner den på nolltid... Sabla smäck!!! Förr var de kraftiga nog att stänga in schäfervalpar, men dagens är betydligt klenare och trillar nästan omkull bara en lutar sej lite lätt mot dem...?
 
Nåja... En riktig hundgård, som verkar rejäl och robust på alla sätt och vis, har levererats hit idag - så förhoppningsvis kommer jag att kunna få lite egentid igen, när den väl har blivit monterad och uppsatt på sin plats ute i trädgården. :-)
 
Bortsett från att valpen är ganska "klåfingrig" av sej (nyss höll han på att bära iväg med en bordsduk inklusive allt som stod uppe på bordet - bland annat sonens laptop!) så är han väldans go och tillgiven. :-) Kryper gärna upp i famnen och kelar. Kommer när man kallar på honom. Gör sina behov utomhus. Äter upp sin mat (utom ibland). Sover hyfsat bra om nätterna.
 
Och så visar han framför allt redan upp tydliga prov på vilken eminent jakthund han kommer att bli! :-D
 
 
 
 
 
 
Jag kan inte minnas annat än att alla andra hundar vi tidigare har haft, har varit lite småskraja första gången de har fått träffa på en "döing". Så man har fått locka och pocka lite grann innan de har vågat sej fram. Men Colin bara traskade fram och luktade och slickade direkt, som den mest naturliga sak i världen!
 
Jaktgener med extra allt, var det ja!! :-D
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Go eftermiddag! Hoppas att du kan vara ute lite också i det fina vårvädret. Går det inte att ha honom i koppel än?

Nu har jag kommit igång med vårarbetet i trädgården, vilket nog måste vara rekordtidigt. Men med den takten allt numera går så är det nog bra att få börja i god tid före sommaren. Har faktiskt tagit fram batteriet till åkgräsklipparen för att underhållsladda det. Håller vårvädret i sej kan det nog bli gräsklippning redan i slutet av april!

Ha det gott!

2015-02-26 @ 16:00:25
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Malin B

Men så SÖT han är! :)
Vi har en Colin i byn men han är en liten människa.
Nog är det pass med en liten...
Men du får sova på natten iallafall. ;)

2015-02-26 @ 18:46:50
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Pernilla

Kompostgaller!!! Hundägarens bästa vän!
Men så sugen jag bli nu. Inte på galler utan på valp. Det var ju sex år sen sist.
/P

2015-02-26 @ 19:22:48
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Lotta

Tack för dina fina ord hos mig och för den värmande kramen. Saknaden är otrolig.

Blir så glad då jag kikar in och ser detta lilla fina knyte. Minns alla dessa bus som min kämpe hittade på under sin tid som unghund. Min kompis brukade skratta åt mig då vi träande ihop, hon hade en helt annan ras som hade betydligt mera fokus på matte än mitt yrväder. Varje moment fick jag traggla 20 gånger och hon max tre. Träna unghund är enormt roligt. Lycka till med er/sonens goding. Ser ut som om han är en liten tuffing redan.

Hörs!

2015-03-02 @ 21:39:37
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Inga M

Kompostgaller är kanon som valpstängsel. Vi har kvar vårt runt altanen sedan i somras eftersom vi hoppas på en ny valp till sensommaren igen.

2015-03-07 @ 03:39:15
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0