Blanketterna förföljer mej...

 
Efter att ha överlevt dusten med Skatteverkets olika kontrolluppgiftsblanketter, så hade jag hoppats på att få slippa dylikt pappersarbete på ett tag. Men igår var det dags igen. :-(
 
Den här gången en som heter Bygganmälan, och som ska skickas in till kommunen... Kände mej i och för sej inte som nån potentiell kriminell när jag fyllde i den, men tvivlar starkt på att allt blev rätt...? Men skit samma! Sådant går nog att lösa via ett tämligen enkelt telefonsamtal - och inte i typ en rättegång om grov ekonomisk brottslighet!? ;-)
 
Ni som läste mitt förra blogginlägg, anar nog vad som är på G!? 
 
 
 
 
 
 
Vi kom överens med hantverkaren om inte bara kaminen, utan även om husets övriga uppvärmingssystem. Så nu blir det förutom skorstensombyggnation, även en pelletsbrännare monterad på värmepannan!
 
Men först bygganmälan... <:-)
 
Trevlig fredag den trettonde på er allihopa!!
 
/AnnaKK
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag repar mig med all säkerhet snabbare än mina Amaryllisar! :) Jag är vid gott mod efter sovmorgon, bullbak, tvätt och lite dammsugning.
Ska ut i friska luften nu, har inte promenerat mer än snabba lunchpromenader till Ica de sista veckorna så jag njuter som tusan idag!
När man tycker att det är kul att ta bort fläckar på köksmattan så har man suttit vid datorn för mycket. ;)
Egentligen är jag inte så mycket för att försöka få Amaryllisarna att blomma om, övervägde att slänga ut dem men så vaknar ju min jag-tar-hand-om-dig-gen.
Jag tror att min son har rätt då han vill lära mig att inte bara säga nej utan NEEEEEJJJJJ!!!!
Han är himla klok den unge mannen. Han måste ha en bra mamma. :)

2015-02-13 @ 12:56:46
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Lotta

De där blanketterna är inte så lätta att förstå sig på eller hur det ska fyllas i. Jag skulle fylla en blankett då jag sålde huset, jag var bara tvungen att ringa dit för att förstå vad de vill jag skulle skriva.

Fotot på Gozzi är nytaget. Tog det i helgen. Gozzi är en stor munsterländer. De små musterländerna är brun/vita och de stora är svart/vita.
Gozzi hade nog gillat lite sällskap, så lite hundsällskap hade ju inte skadat även om jag inte vill ha någon ny hund nu. Men jag kan ju hör med barnen :-)

Jag har haft en fantastisk bra trettonfredag :-)

Önskar dig en trevlig kväll!

2015-02-13 @ 19:14:07
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0