En fara för sej själv...

 
Nu har han varit försvunnen IGEN - Gammelhunden... :-(
 
I morse när vi steg upp fanns han inte i huset!?! 8-X Total förvirring... Glömde vi ta in honom efter kvällspinkningen igår? Näe, det var vi tvärsäkra på att vi INTE hade gjort!! Men var var han då???
 
På några få minuter hade vi letat igenom huset både en och två gånger - jag var till och med nere i källaren en vända, fast att jag vet att hunden aldrig går ner dit, av den enkla anledningen att han aldrig har lärt sej att gå vare sej nerför eller uppför den trappan! Men... Ingen hund nånstans... JÖSSES!?! 
 
Gick ner i källaren en gång till... Och då var han plötsligt där iallafall!!! Nyvaken och till synes hel och pigg!
 
PHU!!! <:-)
 
Jag tror inte för ett ögonblick att han plötsligt hux-flux kan gå i trappan, så förmodligen har han mer eller mindre ramlat ner för den nångång i natt... :-/ Vi har inte märkt eller hört nånting, och själv lär han aldrig tala om exakt vad som hände. Men det är ju ganska uppenbart att han börjar bli till åren nu, och inte längre har riktig koll på vad han gör och/eller ordentlig styrsel på kropp och ben... Tur iallafall att han inte skadade sej!!
 
 
 
 
 
 
(Gammalt foto! Vi har inte snö nu - fast igår var det iallafall frost på marken hela dagen).
 
För övrigt har det aldrig varit min avsikt att ha en hundblogg, men det är visst ändå vad det håller på att bli av den här nu... Undrar när jag senast var ute på fotopromenad med systemkameran??
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Tur att jycken klarade sig, Tror nog han klarar att gå i trappan.

2015-12-15 @ 08:48:53
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Lennart O

Ja så är det! Vi gamlingar blir allt skraltigare. Turligt nog har jag inga trappor att falla i. Däremot har jag märkt att det varit halt ett par morgnar nu när jag varit ute för att hämta morgontidningarna. Men jag saltar numera mellan ytterdörren och postlådan.

Dimmigt och underkylt duggregn här i dag varför dagens promenad lär få anstå tills underlaget blivit fastare igen.

Ha en fortsatt fin vecka!

2015-12-15 @ 10:32:13
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Pernilla

Men vad kan ha hänt under natten?
Jag har också tappat bort en hund en gång, men på dagtid. Min gamla Puma hängde mig i hälarna hela tiden. Han blev kvar bakom ryggen när hag vände ut från skafferiet och stängde dörren. Där stod han, tyst och snäll och väntade. Jisses vad vi letade.
/P

2015-12-15 @ 18:44:02
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Lotta

Du får gärna ha hundblogg, så trevligt med dina små tokiga inlägg om er fina vovve. Min kompis hund hade också lite konstig grejer för sig då hon blev till åren. Sådant som han aldrig gjort förut blev plötsligt hennes vardag. Tänk, det är redan 10 månader sedan Gozzi blev änglahund, saknar honom sååååå.
Nästa år kanske jag är redo för en ny... Blir ingen långresa på ett tag så vi får se. Sonen kommer hem om 5 dagar, så grymt roligt.
Ha en bra onsdag 😃

2015-12-15 @ 23:32:33
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Malin B

Din blogg är trevlig oavsett tema! :)
Tänk om de fyrbenta kunde berätta! Himmel och pannkaka vilken otäck stund när hunden var spårlöst försvunnen.
Skönt att han var vid gott mod.
Stor kram för gårdagens fina brev!!! :)
Nu har jag sysselsättning 2016.

2015-12-16 @ 06:35:05
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Tur att ni hittade honom oskadd. :)

2015-12-16 @ 18:19:30
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0