Och hur går det med min chiliodling???

 
 
 
 
 
Tja... Vädermässigt har det väl knappast varit optimalt den här sommaren, att ha de flesta plantorna mer eller mindre under bar himmel... Men förra veckan var det ju äntligen lite sol och värme, och lite grann kickade det väl faktiskt igång åtminstone de piggaste plantorna. :-) 
 
Kommer inte att bli någon gigantisk skörd, men lite smått och gott av det mesta vågar jag ändå se fram emot inom den närmaste framtiden! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Här gäller samma sak med frugan odlingar, så åker nog på att inhandla en liten odlingsstuga.

2015-08-12 @ 09:15:56
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Lennart O

God em! Min imponerande chiliodling bestående av en enda kruka, står jag beredd att dödförklara vilken dag som helst. Det finns en fem-sex frukter på den men inte heller de ser ut att må så bra. Så slutsatsen måste nog bli att det såg bra ut i början men sedan har det snabbt gått utför. Mina icke-gröna fingrar har ännu en gång lyckats ta död på en krukväxt. Kanske skulle växten trivts bättre utomhus? M hade fina och frodiga exemplar i sin blomlåda på balkongen.

Nu ska jag till grannen och bära vatten till deras alla växter och grönsaker. Märkligt nog har jag under åren aldrig lyckats med att ta död på något i deras yppiga trädgård och växthus.

Ha det gott!

2015-08-13 @ 17:10:54
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Mums så goda! De ser fantastiska fina ut. Min son och svärdotter har också fina chiliodlingar, så jag ska nog inte behöva vara utan trotts att jag sabbade mitt egna försök. Hoppas bara att han har koll på vilka som är milda och superheta, jag hörde barnbarnet berätta att han odlat sådana där som inte går att äta. Skulle inte förvåna mig ifall det är sådana som jag kommer att få nästa gång.....

Sv; Jag gillar också att bo ensligt, har gjort det i nästan hela mitt liv. Kliar mig själv i huvudet ibland över att jag kan trivas i stan.

Vilka sköna kvällar vi fått! Tror nästan att jag drömmer :-)

Ha en bra fredag!

2015-08-13 @ 23:23:17
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Malin B

Ärligt talat blir jag inspirerad att odla chili enbart för att de är så vackra!!! :) Jag är grymt nyfiken på om min odlarlust faktiskt är på gång tillbaka? Det är ju extra roligt att odla sådant som faktiskt kan ge frukt.

2015-08-14 @ 08:07:25
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Inga M

chilin kanske är lite pjåskig med väder och vind och så. Det är nog inget för mig, fast jag borde, för den verkar ju vara så nyttig. Får väl köpa mina chili. Den portabla pallkragen har funkat här men det är i liten skala. Dock nöjd med att ha haft egen sallad hela sommaren. Jag köpte salladsplantor och satte ut, inte enbart sådde frön. Det ska jag fortsätta med nästa odlingssäsong, det tar så lång tid innan det blir ätbar sallad av frösådd.
Ha en trevlig söndag!

2015-08-16 @ 09:40:12
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Pernilla

Oj, har missat det här inlägget. Bättre sent än aldrig....
Så gott det ser ut.
/P

2015-08-23 @ 08:34:57
URL: http://dogladyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0