Bot mot höstmörkret! :-)

 
Tycker inte att jag har något speciellt att blogga om, så därför är det lite tyst här.
 
Men idag får det bli några rader igen, medans jag väntar på att posten ska komma! 
 
I söndags firade vi sonens födelsedag, och då "råkade" några av gästerna passera genom gillestugan med följden att de fick syn på min chili-barnkammare som jag har riggat upp där:
 
 
 
 
 
 
"Ser ju ut som en knarkodling", tyckte svärsonen!
 
"Hm", tyckte jag... 8-X
 
Men eftersom vanlig hushållsfolie faktiskt inte alls är så-å-å bra på att reflektera ljus som man tror, så har jag beställt så kallade räddningsfiltar istället. De ska vara superduper på att reflektera och hjälpa lampljuset att räcka till - används flitigt av cannabisodlare!!
 
Helst ska man klä in hela rummet man odlar i med såna. Så jag tog några stycken... :-)
 
Hoppas de dyker upp idag - men helst inte i följe med en polispatrull...
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

hm, intressant! Inte för att jag tänker odla men jag visste inte heller att det fanns räddningsfiltar. Undrar vad som händer om man klär in hela rummet? Jag kanske också börjar växa? på längden då, hoppas jag.
/P

2014-09-30 @ 08:46:07
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Lennart O

Morning! Aj aj, jag tror att du lever farligt. Tror du inte att chili kan användas som avvänjningsmedel mot knarkberonde?

Inget att skriva om säger du. Hm, det är väl bara att kommentera något av det som medierna så välvilligt matar oss med dygnet runt. Om vi ska begränsa oss till sportens värld så domineras det mesta idag av Ängelholms förestående konkurs med åtföljande villervalla i Superettans tabell. Kommunen har ju avslagit klubbens begäran om ytterligare ett ekonomiskt bistånd på 5 miljoner. Alternativet som nu diskuteras är att en eventuell konkursförvaltare driver föreningen vidare till seriens slut och att den statliga lönegarantin tar över löneutbetalningen av de digra spelarlönerna. Det som håller på att få flertalet av klubbarna i Superettan på knä är just de fantasilöner som numera utbetalas till synnerligen medelmåttiga spelardivor. Att sedan kommunerna och staten ska gå in och driva dessa ekonomiska moras vidare är väl minst sagt inget mindre än skandal. Ett exempel är Öster som har en högavlönad spelartrupp på 20 man. Det behövs inget ekonomiskt geni för att förstå att med en medelpublik på ca 3.000 pers går det inte att få någon hållbar ekonomi i detta. Och hur i rimlighetens namn kan betala månadslöner på mellan 50- och 75.000 kronor till spelare som knappt en gång lärt sej att träffa bollen?

Nu har jag sagt mitt för denna gången.

Ha det gott!

2014-09-30 @ 09:02:32
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Herr Nilssons Fru

Vilken läcker liten boning :) man ja, tänk på vad svärsonen sa - tänk om polisen kommer..hihi.
När folk börja prata går rykterna fort o snart knackar de på dörren..hihi..
Kramiz på dig

2014-09-30 @ 17:32:43
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Soffie

Oj hade ingen aning om att fanns sånna räddningsfilter, hoppas det funkar

2014-09-30 @ 20:49:11
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Ditte

Hahahaha, nån slags annan odling var det jag tyckte det liknade också. Nu har jag inte så stora (obefintliga) erfarenheter av sådana själv, men jag har sett filmen Saving Grace :D Lycka till!

2014-09-30 @ 20:58:35
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Vespa Vulgaris

Ha-ha! Jag har förstått att cannabisodlare sneglar mycket på tomatodlare för att maximera sin skörd.

2014-09-30 @ 21:31:41
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Malin B

Men tänk så förvånade den där patrullen skulle bli!
Lika långa i ansiktet som i "tidernas begynnelse" då jag och L skulle passera tullen. Han var lite orakad och bar tungt. Tulltjänstemannen trodde inte att det var all min choklad kan jag lugnt säga. ;)
Men när man har "rent mjöl i påsen" behöver man ju inte känna någon rädsla så rädda dina plantor du.

2014-10-01 @ 21:08:20
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Gubben

Tänk att sonen kom morsan med sin hobby odling😁

2014-10-01 @ 21:39:03
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Inga M

Ha ha.... du blir expert på lite av varje förstår jag! Räddningsfiltar till växtodling! Måste bli grymt att klä in ett helt rum med såna. Cannabis kan man får oförhappandes också, tror att vi hade ett rejält stånd nedanför fågelstugan ett år. Åtminstone påstod goda vänner det. ;-) Spännande att följa dina vedermödor.

2014-10-02 @ 07:12:03
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Lotta

Så fin bricka de små barnen fått att stå på, här kommer de nog växa sig stora och ståtliga.
På skördefesten så köpte W och jag en pumpakärna, den ska planteras till våren och förhoppningsvis så ska det sedan bli en jättepumpa som vi kan vara med i tävlingen om Ölands största pumpa. W är galen i pumpor. Spännande!

:-)

2014-10-06 @ 14:47:41
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0