Vi gillar INTE olika...!!! >:-I

 
 
 
 
 
I helgen har fokus legat på köket i renoveringsobjektet, men när vi öppnade den sista förpackningen bänkskiva så visade det sej att den inte såg lika dan ut som de andra... :-(~
 
Här har vi i alla år faktiskt varit NÖJDA med sånt vi har köpt från IKEA, och aldrig råkat ut för att det har fattats delar, något varit fel eller skadat osv. Men nu har det strulat ett par gånger på kort tid, och det här med bänkskivan är ju riktigt irriterande. Har väntat i sex veckor på leverans, och det lär säkert ta ytterligare sex veckor innan vi får den felaktiga utbytt. SUCK!! Tur i oturen att det bara är en liten bit, och att den dessutom sitter i änden av skåpsraden. Hade det tex gällt en av de två skivor som ligger ovanpå hörnskåpet så hade vi inte kunnat göra köket klart innan vi fått rätt skiva, för när kaklet är på plats är det inte så enkelt att lyfta bort skivorna där igen! Men i änden går det...
 
Så därför ÄR kaklet också på plats nu!! :-)
 
 
 
 
 
 
Fast det heter kanske inte kakel när det ser ut så där!? 
 
Men ser ut gör det hur som helst - och riktigt bra, dessutom!! :-D
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Attans med skivan!!!
Men SNYGGT blir det. Ett fönster ovanför diskbänken är så himla tjusigt, skillnad mot att stå och glo rakt in i en skåpslucka.

Jag drömmer ju inte så stort och allvarligt om annan väg i yrkeslivet, kommer inte att göra något annat om jag inte måste, om jag känner mig själv rätt. Jag tar ju chansen så fort den ges att servera kaffe till kunderna här! ;) Det är ju talanger som kan användas överallt... ;)

2014-11-03 @ 12:23:59
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Pernilla

Så snyggt det blir!
Det är verkligen irriterande när det inte flyter på som man vill. Men alla kan ju göra fel, försöker jag allti intala mig. Det lyckas inte alltid, kan jag erkänna.
/P

2014-11-03 @ 12:40:01
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Herr Nilssons Fru

Se där ja, så snyggt men så trist när de är fel. Man får tänka att de finns en människa bakom o vi människor gör ju fel ibland. Jag har själv precis varit i stora staden och bytt en belysning som jag och de små skulle sätta upp i helgen, men vid sista biten så var kontakten skadad, fabriksfel alltså :(
Nå väl de e sånt man får räkna med emellanåt.
Jo angående statistik på bloggen så har jag ingen tillagd utan den finns som original så att säga, finns nog i blogg.se också :)
Ja nu är de nästan sommar igen, till o med sol då och då...
Kramiz

2014-11-03 @ 12:50:05
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Lennart O

Go middag! Det varma och behagliga novembervädret håller i sej, plus 13 grader just nu. Dessvärre hotar väderprofeterna med omslag i vädret mot slutet av veckan, kanske rent av dags att rulla fram vinterdäcken?

Det där med fördelen med ett fönster ovanför diskbänken kan jag till alla delar instämma med. Det vore ju oerhört trist att stå vid diskbänken och utföra alla trista men nödvändiga jobb, utan att kunna se ut över omgivningen. Jag vet hur trist det var när jag hade lägenhet i Gbg utan ett sådant fönster.

Ha en fortsatt trevlig måndag!

2014-11-03 @ 13:35:25
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Marianne

Jäklar vad snyggt det blir. Ikea´s grejer har blivit mycket bra med åren. Vi hade tur när vi köpte vårt kök av dom. Inget fattades MEN när bänkskivorna kom var det en spik från emballaget som repat ena sidan. Att byta ut hela skivan monterad med diskho och dessutom skulle den sitta i vinkel, var det inte tal om. Men vi kunde laga repan och IKEA kompenserade oss lite.

2014-11-04 @ 16:18:38
URL: http://livetsommajsan.blogg.se
Postat av: Sandra Lundin

Morr på att saker ska strula för er. Så tråkigt när man måste skicka tillbaka och vänta på ny leverans. Blir ju fint i slutändan i alla fall ser jag :)

Jag är inte så himla händig egentligen därför blir jag extra nöjd de gångerna då jag snickrar ihop något efter egen lösning. Tycker du ska vara stolt över din reflektor :)

2014-11-05 @ 07:36:32
URL: http://atilio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0