Lite bloggtorka...

 
Det blir bara glesare och glesare med inlägg här...? 
 
Men förhoppningsvis är det bara en tillfällig svacka - tanken är iallafall INTE att helt sluta blogga!! 
 
Ska försöka komma igen här på allvar i december. :-) Och börja fotografera igen då också!! När jag nyss letade efter en bild att illustrera det här inlägget med, upptäckte jag till min fasa att jag så här långt i november inte har tagit ETT ENDA foto med systemkameran!?! Och knappt några med kompaktkameran heller... 8-X
 
Och det beror på att det inte är ett dugg spännande att fotografera flyttkartonger och dammråttor!!!
 
Blir en hel del sånt om dagarna nu, eftersom lägenheten som dottern och pojkvännen bodde i innan nu är såld och ska vara tömd och urstädad innan nästa måndag. De jobbar ju om vardagarna, och maken ska åka till Finland med sitt jobb ett par dar den här veckan, så den enda som verkligen har tid att röja är jag... <:-) Synd bara att jag inte har lust också!! Hm... Men när det kommer till att flytta och flyttstäda och sånt där, så handlar det inte om att ha lust. Och definitivt inte om att bara stå och glo på alla saker, och fundera på vart man ska göra av dem.
 
Man får slå på autopiloten och "JUST DO IT"!!!
 
 
 
 
 
 
Det är så man bäst förvandlar ett totalt kaos till:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
:-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Herr Nilssons Fru

Who - så fint de blev du. Tänk vad man kan förändra. Men, men oj, ni har väl inte tagit bort och uteslutit en järnspis???
Kramiz

2014-11-24 @ 08:20:52
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Sandra Lundin

SÅ kul att få se före och efterbilder. Ser ut som ett evighetsprojekt på första bilden men blev ju så himla fint :)

2014-11-24 @ 08:39:10
URL: http://atilio.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Så fint det blivit! Helt otroligt vad jobb ni lagt ner!! Ge er en klapp på axeln nu!
/P

2014-11-24 @ 14:47:25
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: majamyra | It´s all about the details

Åh, vad ni fixar. Så fint! Lusten kommer tillbaka, men den här månaden alltså...hopplöst.

Svar: A-traktorn, dessvärre är den inte besiktigad än då de måste kapa den på hälften typ och göra ett flak. Så som du säger så är det inte helt lätt med den lagliga biten, men vi kommer dit så småningom. Det är en Suzuki Vitara,..blir nog häftig. Men för tillfället ser den rent ut sagt för j*vlig ut, med mossa och ett par små besiktningsdäck på..haha

Och apropå fotomässan, om du går dit nästa år så måste vi ju ses! Det var bra att gå dit för jag fick inspiration och en kick att läsa mig till lite fler inställningar, samt redigering.

2014-11-24 @ 21:21:55
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Malin B

Himmel och pannkaka så tjusigt. Det är verkligen roligt med dessa för- och efterbilder. Att det är skillnad till max är lätt att se. =)
Det där med "storröjning" är ett kapitel för sig. Att de tillfällena förenas med lust och inspiration är nog en dröm, men kavla upp ärmarna och spotta i nävarna det blir nog mitt bästa stalltips.
Skönt att lägenheten är såld i alla fall, man får se det från den ljusa sidan.
Att du inte fotat i november beror nog på att det varit så mörkt varje dag så det inte ens blixtarna räckt till för att lysa upp. ;)
På söndag är det ju i alla fall första advent och världen lyses upp igen men i år tycker jag att det lyser "överallt" utom hos mig då... Jag väntar tills helgen. Ni får ju fira Anders också! =)

2014-11-24 @ 21:26:25
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Ni har verkligen slitit och gjort det otroligt fint. Jag hoppas att dottern är tacksam.

Jag har inte haft den minsta lilla träningsvärk efter loppet :-D

2014-11-24 @ 21:42:53
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Malin B

Svar: Vi har anmält intresse för att haka på fibern.

2014-11-24 @ 21:47:31
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Maria S

Vilken förvandling! Jättefint! Kan bara ana hur mycket jobb som ligger bakom. ..

2014-11-24 @ 22:50:32
Postat av: Lennart O

God morgon! Eller snarare förmiddag.
Imponerande före och efter- effekt. Men det ligger mycket svett (och tårar?) bakom, men det är nog få som lyckats med att åstadkomma så mycket på så kort tid.

Betr flyttning och flyttstädning tror jag att du är rätt person för att ta tag i det och få någonting gjort. Det är i varje fall min uppfattning efter att ha set dej i aktion vid ett par flyttningar. Det är pang på rödbetan utan några nostalgiska bromsklossar!

Årets första morgonhalka här i morse och med programenliga avåkningar. Väghållarna har dessutom bidragit genom att strunta i förebyggande halkbekämpning.

Ha det gott!

PS. Det där med att hålla bloggen igång kräver en hel del, i varje fall om bloggen ska innehålla något mer seriöst än väder och vind och middagsmenyer.

2014-11-25 @ 09:41:46
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Marianne

Men visst kan man få ta lite ledigt från bloggen när orken tryter. Och det där med att fota är jag lika dålig på nu. Ska man fota nu blir det ju bara i svartvitt. Inget kul. Det blir bättre nu när vi får tända lite adventsljus.
Tja det där med flyttstäd är inget kul men som sagt, det är bara att spotta i nävarna och börja.
Ni kan vara jättestolta över dotterns hus. Det blev ju som hittat ur en inredningstidning.
Och va mysigt med en huskatt. Den vill vi se mer av.

Lycka till med dammråttorna :)

2014-11-26 @ 11:08:25
URL: http://livetsommajsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0