Lågor som slår upp från taket är en obehaglig syn! 8-X

 
 
 
 
 
Nu är det ju lätt att bluffa med foton, så när jag höll kameran i en viss vinkel såg det ut som om det brann i vårt vedbodtak. Men så-å-å illa var det ju inte!! För det var tack och lov i en grannes hus - den här gången också - som det hade hettat till!! :-D
 
Efter att ha bott här i drygt 25 år har vi snudd på blivit vana (???) vid att det lite då och då brinner i kåkarna runt omkring... Bara en månad efter att vi hade flyttat hit förvandlades det närmsta grannhuset till en askhög, och några år därefter gick en annan grannes lagård samma öde till mötes. Och i februari (vill jag minnas att det var) i år var det tillbud hos ytterligare en granne, men då var det som tur var mer rök än eld.
 
Den här gången verkar det vara brandkåren som helt sonika har fått i uppdrag att bränna ner ett fallfärdigt gammalt ruckel. 
 
 
 
 
 
 
För vår del innebär detta utan tvekan en mycket snyggare utsikt från vardagsrumsfönsterna i fortsättningen!! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Herr Nilssons Fru

Hua - eld är läskigt. Tur den var beställd.
Bra ni får bättre utsikt :)
Go helg
Kramiz

2014-11-07 @ 12:08:11
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/
Postat av: Malin B

Bränder utan kontroll kan då sannerligen vara förödande. Min svägerska reagerar alltid starkt på röklukt och det är ju inte konstigt... Det är skönt när man vet att det är som det ska!

2014-11-07 @ 13:06:39
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Lennart O

Go middag! Det var på tiden att den skamfläcken rök (!) all världens väg.

Även här var det "utryckning" av Räddningstjänsten på fm. Plötsligt dundrade det in en brandbil på gatan. En grannkåk har nyligen bytt ägare och den nye ägaren är brandman. Det var tydligen jobbarkompisarna som bestämt sig för att syna huset utvändigt. In kom de inte då den nye ägaren tydligen inte var hemma.

En trevlig helg till er alla!

2014-11-07 @ 13:49:43
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: BITTERPITTEN

Hej! Trevlig blogg med eldfängda bilder och brännande text.

2014-11-07 @ 18:00:12
URL: http://bittterpittten.blogspot.se/
Postat av: Ingrid

Ja, fy för bränder. Har haft soteld i skorstenen en gång DET räckte! Så fint det blir i renoveringsobjektets kök!! Kul att få följa.
Har så svårt få tiden räcka till o hoppa in så ofta längre likaså blogga själv. Min plötsligt händer det😜 jag är inte helt borta. Kram

2014-11-08 @ 08:10:20
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Marianne

Men hualigen. Ni har väl brandvarnare !
Här går jag runt o nosar så fort jag känner av röklukt. Men för det mesta är det nån granne som eldar med sur ved.
Förutom en gång när närmaste grannen hade soleld. Det slog upp flera meter höga lågor ur skorstenen och ljudet hördes ända in till oss. Jag ringde brandkåren (som tur är har vi en egen brandkår bara några hundra meter härifrån) gubben min sprang ner till grannen. De hör dåligt båda två så inte hade de märkt att det brann inte.
Brandkåren släckte och allt slutade lyckligt förutom att skorstenen blev utdömd så de kunde inte elda på flera veckor. Och jag fick skit för jag ringt brandkåren, det var väl onödigt tyckte de. Det kostade en peng att fixa skorstenen. Som tur är har de flyttat nu.

Trevlig helg på dig.

2014-11-08 @ 17:28:58
URL: http://livetsommajsan.blogg.se
Postat av: Pernilla

Usch så obehagligt att elden härjat hos grannarna. Ett element man ska vårda med respekt.
/P

2014-11-10 @ 21:42:50
URL: http://dogladyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0