Sommartider Hej-Hej... :-)

 
Som ni nog har märkt:
 
Jag hinner inte riktigt med att blogga regelbundet nu... :-/
 
Men för en stund sen, när jag knatade iväg för att hämta tidningen (och helgens reklamskörd...), lät jag kameran följa med i förhoppningen att kunna fånga något trevligt på bild att illustrera ett litet inlägg med.
 
 
 
 
 
 
Upptäckte att det blommar både lupiner och liljekonvaljer vid postlådan. :-) (Fast de sistnämnda lyckades jag inte ta något fint foto på, så dem slipper ni se...) De blommade säkert för några dar sen också, men jag har väl helt enkelt inte haft tid att lägga märke till det. Tycker det går i hundra mest hela tiden nu!?
 
Och inte blev det tid till att EU-rösta igår heller - Tack för det, mors dag (eller nåt sånt!) Ähum... Å andra sidan har jag alltid varit sugen på att sätta upp en skylt utmed vår väg, precis där man kör över gränsen och lämnar grannens mark och kommer över på vår tomt istället;"Här slutar EU", skulle det stå på den!! >:-)
 
Trevlig måndag på er allihopa!
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: VespaVulagris

Jag brukar binda upp de vingliga chilisarna mot mitt kattstaket (rådjursnät). Då kan det blåsa bäst det vill :-)

2014-05-26 @ 09:51:05
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/
Postat av: Lennart O

Morning! Kanske är det något ovanligt att lupiner, syrener och liljekonvaljer blommar samtidigt. Från min barndoms skolavslutningar i klassrummen minns jag en tung doft av syren och liljekonvalj. Till årets skolavslutningar lär väl dessa doftande blommor redan blommat över.
För resten hade vi på min tid (40-talet) alltid avslutningarna i klassrummen, något kyrkobesök var det aldrig tal om. Att ha avslutningarna i kyrkan är således ett relativt nytt påfund och allt tal om tradition förefaller något överdrivet.

EU-valet hade många överraskningar. Att SD hade framgångar får nog mycket tillskrivas att det nu är det enda partiet som idag kräver utträde ur EU. De partierna som tidigare var EU-motståndare, MP och V, har ju numera snällt ställt in sig i ledet som ganska välvilliga till EU. Sedan blir jag lite förbannad över mediernas ogenerade användning av ordet främlingsfientlig. Man behöver verkligen inte nödvändigtvis vara främlingsfientlig för att man, som jag, starkt ogillar EU:s fortsatta utbyggnad av överstatligheten.

Ha en fin början på denna korta veckan!

2014-05-26 @ 10:12:39
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Ditte

Jag har faktiskt röstat...för ett par veckor sen, när jag ändå besökte bibblan! Och blogga, ja jo, det är väl kul (och lika kul att titta på fina bilder här) men när det är 28 grader varmt ute i skuggan så sitter baske mig inte jag bakom datorn "baraföratt"... Ha det gott!!

2014-05-26 @ 18:55:24
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Ester

Åh gud vilken helt underbar bild! :D

2014-05-26 @ 19:20:34
URL: http://drevingeryttarna.blogg.se
Postat av: Carina

Ja nog går det undan alltid just nu, här likadan själv med bloggeriet (precis vad jag skrev om idag när jag gick ut på datan för att kika lite, är flera veckor sedan sist...) Vi är nog rätt många som känner så just nu och det gör väl inget, bloggen ska ju inte vara något tvång....vi finns härute ändå till co´´och från...
Ha det gott i försommartiden!

2014-05-27 @ 13:52:50
URL: http://vidbjarsjobacken.blogspot.se
Postat av: Soffie

Det är helt otroligt vad vackert det är nu ,men idag har det varit riktigt kallt igen det var bara 8 grader imorse, så nu är det visst normalt igen :kramen

2014-05-27 @ 20:53:34
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Lotta

Vilken vacker bild! Du kan konsten att förmedla det vackra i allt du fotar.
Jag har haft två grymt pressade dagar med möte och annat uppbokat och varje kväll så känns det som om det saknats timmar på dygnet. Men som tur är så blir det lite lugnare i morgon så man får hoppas att tiden räcker för att vila upp sig.
Just nu så blåser det ute så eken vispar med sina långa armar utanför mitt fönster. Jag är inte det minsta sugen på att gå kissrundan med Gozzi, men det kommer att vara svårt att motstå hans bedjande bruna ögon :-)

Nattinatti!

2014-05-27 @ 22:07:12
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Pernilla

I helgen måste jag också kolla efter Liljekonvaljer. Jag älskar att plocka dem.
/P

2014-05-27 @ 22:35:20
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Madelene Englund

Vilken vacker bild på lupinerna! Älskar dem

2014-05-30 @ 10:21:26
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0