Igår hände följande:

 
Maken och jag var ensamma vid renoveringsprojektet, eftersom dottern jobbade och hennes pojkvän var lite trött efter sitt valborgsfirande kvällen innan... ;-)
 
Efter en telefonkonferens med dottern, angående var fönsterna skulle sitta, började maken resa köksvägg. :-)
 
 
 
 
 
 
Vi fick testa fönterplaceringen med ett "köksmöblemang" också, bestående av en murarbalja och två trädgårdsstolar...
 
 
 
 
 
 
Ni får tänka bort containern och jordhögen - och de uppkörda spåren efter tunga fordon... Och istället försöka se framför er, alla de vilda djur (rådjur, älgar, tranor, gäss, rävar, harar osv osv) som brukar komma fram på den gröna plätten längst bort i bild!! 8-) 
 
Snett bakom jordhögen har förresten svärfar en vildsvinsåtel, så den som ska ta sej en natta-macka här nångång kan mycket väl få se grisar också på nära håll mellan tuggorna då! :-D
 
Medans maken snickrade vidare på väggarna kröp jag ner under huset, till den så kallade kryp- eller torpargrunden. Där ägnade jag mej sedan i X antal timmar åt att dammsuga! Det har nämligen trillat ner en massa mossa, jord och sågspån (som varit isoleringsmaterial) där när vi bröt upp golvet, som lagt sej mellan stenarna som grunden är full av... Måste bort!!!
 
Jag var allt annat än ren när jag kom upp därifån igen, och innan jag kunde sätta mej i bilen när vi skulle åka hem så måste åtminstone jackan av! Hivade in den i bagaget. Väl hemma tog jag den i nypan, och höll den typ så långt i från mej som möjligt - och bar den raka väga in till tvättmaskinen.
 
Efter en stund hördes det konstiga bump-ljud från tvättmaskinen... Tänkte faktiskt inte på det först, för den maskinen har lite missljud för sej ibland. Men ytterligare en stund senare fick jag syn på min mobiltelefon, som låg och skvalpade innanför luck-glaset!!! Gaaah!!!
 
 
 
 
 
 
Den mår inte så-å-å-å bra idag, kan jag säga... <:-I Men simkortet simmade lugnt iallafall, och fungerar fortfarande. Så jag får väl se om jag på nåt vis kan få tag i en ny/annan mobiltelefon till det idag då... 
 
Go´ morron!!!
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning!Vilken fantastisk utsikt det kommer att bli genom dessa fönster.

Mobilen i tvättmaskinen trodde jag var en vandringssägen, men tydligen inte så. Ja ja, i stridens hetta kan nog både det ena och det andra inträffa.

För något år sedan betalade jag närmare 5.000:-- för att Kyrkogårdsförvaltningen åtgärdat ett par gravstenar som ansågs behövas förankras bättre. Den ena stenen var bara två år gammal. Idag hör jag i radion att det nu tagits fram nya centrala bestämmelser betr gravstenars säkerhet. De nya bestämmelserna är betydligt mer skärpta än de tidigare. Detta kan komma att innebära att många av de stenar som tidigare åtgärdas inte klarar de nya skärpta normerna utan måste åtgärdas på nytt. Nu vaknar tjurgubben i mej. Jag kommer banne mej inte att betala en krona mer på några nya åtgärder på stenarna! Så var det med det.

I tidningen läser jag att de politiska flosklerna stod som spön i backen under gårdagens politiska manifestationer. I år hade G-P satt personal på att räkna antalet deltagare i de olika demonstrationstågen. I media brukar det heta att "minst 10.000 marscherade under de röda fanorna uppför Avenyn". Sanningen i år var att i Sossarnas tåg gick högst 2.000 pers. Vänsterns tåg hade 4.500 deltagare och för FI gick 3.000 pers. Anmärkningsvärt var att S hade mindre deltagare än både V och FI.

Ha det gott!

2014-05-02 @ 08:59:55
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: majamyra | It´s all about the details

Ånej! Hoppas det löser sig snart :)

Lisa

2014-05-02 @ 10:04:51
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Ditte

Aaaaagh! Fast den där modellen är ju inte speciellt ny ;) Så då blir det en anledning till att skaffa en annan! Jag gillar Samsung...har en Galaxy S2. Nu har det ju kommit en S5...hm...men den är lite större och jag vill att den ska få plats i en jackficka. Som man tömmer innan tvätt ;)

2014-05-02 @ 17:18:56
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Aj så retligt med telefonen. Men ett bra bevis på att du inte är telefonberoende i alla fall, för du vågar släppa den ur sikte. ;)
Ha en fin helg!

2014-05-02 @ 19:43:33
URL: http://charlottasgarden.blogspot.se/
Postat av: Malin B

Men NEEEJ med telefonen.
Gäller drulleförsäkring? ;)
När en målare på jobbet tappade sin i en färgburk blev han så glad när den fungerade efteråt... Dock vitare än innan.

2014-05-02 @ 20:42:41
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: soffie

men va tråkigt med telefonen,gick den att rädda?eller iallafall simkortet?wow vilken utsikt det blir där va vackert,,,kramen

2014-05-02 @ 21:39:55
Postat av: Vespa Vulgaris

Så trist med telefonen :-( Jag har inte gjort något liknande...än.

2014-05-02 @ 23:12:50
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Vespa Vulgaris

Det går förresten att få fina chiliplantor utan att ha jättestora krukor. Tukta dem bara så de inte växer sig så höga. Jag är dålig på det där men om du har många plantor så kan du prova på några :-)

2014-05-02 @ 23:18:56
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Gubben

Ser hur fint ut som helst, även med container och jordhög. Tänk att även mobilen blev ren ofin :-))!

TÄNKVÄRT!

Samsung låter faktiskt nästan som simma lugnt ;-))!
Stolt ägare av simma lugnt S4 själv!

2014-05-03 @ 07:53:59
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Gunnar

Vilken osis med mobilen. Fantastiskt om du kan få den att fungera efter detta. Kul att följa ert renoveringsarbete. Ska bli intressant att se slutresultatet.

2014-05-03 @ 10:54:05
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com
Postat av: Lotta

Illa illa! Det kan handa den bäste....det har hänt mig :-) Nu för tiden så känner jag efter i ficka flera gånger så att den inte får sig ett ofrivilligt dopp. :-)

2014-05-03 @ 22:56:37
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Marianne

Men nu har du en anledning att skaffa ny mobil och fixa Instagram. Samsung är bra som jag nämnt tidigare.
Den där utsikten skulle jag inte spotta åt. Ni får göra ett hemma - hos reportage när allt är klart.

2014-05-04 @ 17:30:13
URL: http://livetsommajsan.blogg.se
Postat av: Inga M

Det kommer att bli jättefin utsikt. Smart att testa hur det blir i praktiken inte bara rita på papper. Och en vildsvinsåtel nära är inte fel.

2014-05-07 @ 11:49:37
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0