Ännu mera vår!!

 
Kunde se från verandan att det gick svallvågor på dammen, och jag anade vad det berodde på...
 
In efter kameran, och sen smyga sej upp till dammen i skydd av det gamla hönshuset! :-)
 
Men så fort jag stack fram kameran mellan några gamla torra/vissna växtstjälkar fick de syn på mej...
 
 
 
 
 
 
...och inom några sekunder hade de lyft och flugit sin kos... Himla fegisar!! 
 
Ytterligare ett vårtecken förresten: Det kliar i ögonen... :-( Troligtvis på grund av pollinerande hasselbuskar... BLÄ!!
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag är en sådan lycklig själ som inte är allergisk mot annat än skaldjur. Det kan jag leva med men jag lider med er som inte kan få njuta helt och fullt av våren.
/P

2014-03-06 @ 08:15:39
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Lennart O

Morning! Idag får det bli en mellandag här. De yttre sysslorna kan nu få anstå en dag eller två. Molntäcket ser något tunnare ut idag. Kanske kan man rent av hoppas på ett genombrott för solen.

Apropå premiären för en ny film var det en diskussion i radion i morse om storstadens för och nackdelar. Dagens trend är att de unga och välutbildade söker sig till och flockas i storstäderna. Stockholm anses inte ha mycket att komma med i detta sammanhanget. Trots en kraftig befolkningstillväxt åren framöver, kommer Stockholm aldrig att bli mer än en stor småstad och med en slående konformitet. London är väl ok, men inte mycket mer. Den ultimata storstaden är New York med sitt oändliga utbud tillgängligt 24 timmar om dygnet. Sådan är trenden tydligen idag och vi efterblivna stackare få väl finna oss med att beskåda härligheten på bio eller i tv. Märkligt nog trivs jag rätt bra i min relativa glesbygd. Men av närstående har jag hört och märkt att New York har en sällsam dragningskraft.

Ha en fin dag!

2014-03-06 @ 09:25:57
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Tur att du han ta en bild i alla fall! De kommer tillbaka, vem vet du kanske kommer små andbebisar också.
Kliande ögon är inte kul när våren är på G. Mitt barnbarn hade kliat sig i ögat efter att hon skalat en räka så det fick bli ett akutbesök på vårscentralen då ögonen svullnade igen.
Förr så fick jag alltid astma på sommaren men det är borta nu....kan också bero på att jag slutade röka :-)

Hoppas du får en bra dag!

:-)

2014-03-06 @ 11:16:40
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0