Det börjar minsann likna en bostad igen!? :-D

 
 
 
 
 
 
 
 
Nu är snart alla nerplockade väggar i renoveringsobjektet uppreglade igen - inklusive upprätade! :-) 
 
Lite snett lär det förbli på sina håll - där skillnaden mellan golv och tak, eller från ett rumshörn till ett annat, helt enkelt är så stor att det INTE GÅR att trolla bort varenda felande centimeter!! Men på det stora hela tycker jag att det börjar se riktigt bra ut nu.
 
På det första fotot står maken mer eller mindre i den blivande duschen, i den blivande kombinerade toaletten och tvättstugan. Det lilla kyffet till höger om honom är det som ska bli skafferi. På det andra fotot står han i sovrummet, och håller på med väggen till walk in closet-en. :-)
 
Dessutom: Vi har installerat ett kök igen!! :-D
 
 
 
 
 
 
Visserligen bara en mindre och tämligen mobil modell... Men ändå: Så-å-å-å himla skönt att äntligen kunna ersätta de grillade korvarna med lite micro-käk istället!!
 
 
 
 
 
 
I lördags bestod middagen av stekt vildsvinsytterfilé med varm pastasallad och sås på burk + äppeljuice... :-)~
 
Trevlig annandag pingst på er allihopa!! (För visst finns väl själva dagen kvar, fast att den inte längre är röd!?)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Soffie

Å vad långt ni har kommit kul att börja se resultat😄

2014-06-09 @ 21:25:26
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Malin B

Visst finns dagen kvar, fast svart i almanackan.
Så härligt att kunna få lite energi i varm variant när ni jobbar hårt.
Ni är helt fantastiska!
Så en walk in closet!!! Det skulle jag också vilja ha.

2014-06-09 @ 22:25:09
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Herr Nilssons Fru

Se där ja, de går framåt. Härligt med lite matlagningsapparater oxå, även om jag nog föredrar en korv framför micromat - men kanske har ni ätit alldeles för mö korv!!
Har dottern börjat möblera ännu, ja då snackar jag i fantasin, tankarna, drömmarna :) förmoda de, hon är ju tjej.
Kramiz

2014-06-09 @ 22:37:03
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Lennart O

Morning! Nu börjar det likna något! Ett tag var jag orolig över hur det skulle sluta men nu ser jag att det lutar åt rätt håll. ;-)

Idag var jag uppe tidigare än vanligt. Redan klockan sex vältrade jag mig ur sängen. Man kan ju bara inte sova bort de finaste dagarna på året. Det förutspås värmerekord idag så de fysiska ansträngningarna får väl begränsas till ett minimum.

Problemen med järnvägarna upphör inte att förvåna. Är det inte nedfallna kontaktledningar eller havererade signalsystem så är det strejker. Men vi ska ha tröst. I radion hörde jag en MP-politiker trosvisst orerar över att efter valet i höst kommer järnvägarna att funka igen. Det är Alliansen som orsakat förfallet av järnvägarna. Någon timma tidigare hörde jag en opolitiskt järnvägsexpert förkunna att underhållet av landets järnvägar varit eftersatt sedan minst 40 år tillbaka. Jag blir så hjärtligt trött på alla dessa svagsinta politiker som inget annat kan åstadkomma än att kasta baljor med skit över varandra. Hur ska man kunna beskärma sig mot allt detta skitsnack som kommer att ösas över oss fram till valet i höst? Vad jag tycker om politiker oavsett kulörer, lämpar sig knappast att framföra här.

Ha det gott!

2014-06-10 @ 09:02:35
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: VespaVulagris

Ni har verkligen kommit långt! Jag är imponerad :-)

2014-06-10 @ 09:40:04
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/
Postat av: Ditte

Jag är såååå imponerad av människor som är så händiga att man kan bygga ett hus! Annandag pingst är ju kvar, fast vi bytte ju den röda dagen mot nationaldagen! Ha en fin fortsättning på sommaren! Liiiite väl varmt har det varit ;)

2014-06-11 @ 08:21:22
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Lotta

Oj vad ni bygger! Det kommer att bli så fint. Lite snett ska det vara i gamla hus det är bara charmigt. Värre är det om man ska ha mönstertapet, då kan man bli lite frustrerad :-)

Bra kämpat!

2014-06-12 @ 09:56:00
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Inga M

Titta, nu börjar det likna en bostad! Och det går mycket fortare ovan jord än under.

2014-06-16 @ 06:45:58
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0