Shoppat hus! :-)

 
Jag fick ett ryck igår och åkte till IKEA... Och med mej hem hade jag en liten vit "stuga":
 
 
 
 
 
 
Det här lilla söta växthuset, som förresten heter Socker, har jag faktiskt spanat på i flera år - men det är först nu som jag känner att jag kanske kan ha nytta av ett. :-)
 
Ännu så länge syns det dock inte till minsta lilla liv i mina frösådder... Men så småningom - när (om???) de har grott - så tror jag att det blir perfekt för dem att frodas vidare i detta!? Den här taköppningskonstruktionen gör det ju dessutom väldigt enkelt att stoppa in en, eller t o m två, lampor om det skulle behövas extra belysning (vilket det nog lär göra).
 
Maken ville väl inte vara sämre han, så innan gårdagen var slut så hade även han ökat på sitt antal ägda hus:
 
 
 
 
 
 
 (Ja, det är här dottern och hennes kille ska bli hyresgäster vart det lider! :-) Nån gång efter första april hoppas vi att vi ska kunna komma igång på allvar med renovering och allt annat fix som behövs runt omkring.)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vespa Vulgaris

Vilket fint växthus och grattis till att köpet av stora huset har gått igenom! När det gäller löpbandet så har jag träningskort på ett gym som ligger tvärs över gatan från mitt jobb. Kortet gäller i 3 månader men efter det räknar jag med att kunna springa utomhus igen.

2014-01-22 @ 09:13:30
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/
Postat av: Lennart O

Morning! Har man inte häcken full redan så är det ett bra tips att skaffa sig fler fastigheter. Då försvinner i ett nix alla eventuella problem med fritidssysselsättningen. ;-) Det är ju tur att inte alla har samma intressen som kommentatorn, då skulle inte mycket praktiskt bli utfört.

Efter att under ett par timmar i lokalradion lyssnat på två 50-åriga gubbars substanslösa gaggande, är det en lisa att få slå på P2 och lyssna på lite MUSIK. Tidigare hade lokalradion en gubbe som gaggade morgonen igenom, men detta var tydligen inte nog, nu är man två som pratar i mun på varandra. Tydligen har man en viss övertalighet när det gäller personalen, annars är det svårt att förstå denna fördubbling.

Ha det gott!

2014-01-22 @ 09:17:06
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: mimmi

Ojoj då har ni att göra:) Det såg ju jätte mysigt ut där:)

2014-01-22 @ 11:47:26
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.se
Postat av: Pernilla

Oj, så roligt med husköp. Ja, båda två alltså. Det är väl lite för tidigt att plantera så ni får väl lägga tid på det andra huset så länge då. Så spännande att renovera. Det ser verkligen jättefint ut.
/P

2014-01-22 @ 16:32:05
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Malin B

Vad kul x 2!
Det ska bli spännande att följa utvecklingen i båda husen.
Lycka till!

2014-01-22 @ 20:52:57
Postat av: Fotograf Annie

Vad mysigt det ser ut där din dotter och hennes kille ska flytta in :) Hoppas renoveringen går bra :)

Gulligt litet vitt hus du köpte dig också :)

2014-01-23 @ 21:51:11
URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Marianne

Ja det är klart att ni ska ha var sitt hus att pyssla om. Jag gissar dock att du får hjälpa till med makens hus.

Din dotter är en lyckans ost som får så fint boende.
Lycka till.

2014-01-24 @ 16:40:14
URL: http://livetsommajsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0