Sportig!!

 
Det var då för väl att OS började, så mitt idrottsliga intresse vaknade till liv igen! :-D
 
Sedan dottern skadade knäet förra våren har det ju inte blivit så mycket "hänga med och titta på fotboll" till exempel, och sonens provspelande i herrlaget innan jul ledde som väntat inte till någon ny karriär... Men OS innebär iallafall många timmar framför tv:n - eller med ena örat i sportradion. :-)
 
Den här vintern har det funnits ytterligare en möjlighet att vara publik på ett återkommande idrottsevenemang, men det har jag dessvärre inte blivit färdig till att utnyttja...
 
Vår "svärson" har nämligen börjat spela innebandy, och genom dottern har vi ju hört att det har gått riktigt bra för hans lag den här säsongen. Men först igårkväll fick jag och maken äntligen tummarna loss, och åkte till sporthallen och kollade på en match. Riktigt kul var det - och seger med hela 6-2, minsann! :-)
 
Någon kamera tog jag inte med, men jag satt faktiskt bredvid en "dam" som fotade lite grann med en snarlik utrustning som vad jag har. Så om hennes foton blev lyckade, så ska väl jag också kunna få till det!? Förutsatt att jag går på fler matcher alltså, och även "vågar" ta med mej kameran... :-) 
 
Förresten så har jag faktiskt fotat innebandy en gång! :-) Eller utebandy...?
 
 
 
 
 
 
Egentligen är det nog inte skumrasket inne i sporthallen som är det största problemet, utan snarare att över huvud taget hinna med i händelserna!? Att fokusera på en liten innebandyboll är ju inte riktigt samma sak som att göra det på en betydligt större fotboll, menar jag - och själva innebandyspelet går dessutom minst tre gånger snabbare än vad spelet gör i fotboll... 
 
Men hur som! Det hade onekligen varit kul att testa!! Måste ta reda på när nästa hemmamatch är!! :-D
 
/AnnaKK
 
 
 
PS! Tack så hjärtligt för alla grattis-hälsningar!!! DS!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! På tal om sportevenemang spelade man här i byn i går ishockey på en utomhusrink. Som väntat höll inte isen för skridskoåkning, men för att fullfölja matchen fick spelarna snöra av sig grillorna och fullfölja den med skor på fötterna!

För att fortsätta med det sportsliga(?) så hör jag att IOK har anmärkt på att de norska skidåkarna i lördags åkte med ett sorgband om armen. Att de uppträdde med sorgband berodde på att de ville uttrycka sin medkänsla med en tjejerna i laget som förlorat sin bror dagen före loppet. Men detta behagade inte byråkraterna i IOK. Vilka inavlade idioter!

Nu är det väl dags att bygga om hela skolsystemet från grunden igen. All landets samlade inkompetens ligger bakom det nuvarande skolsystemet och här har Göran Persson den största skulden i och med att han var den som kommunaliserade skolan. Vilket bl a resulterat i det orimliga att standarden på skolan avgörs av vilken ekonomi som respektive kommun har. Rimligt är väl att alla skolelever oavsett var i landet man bor, ska vara berättigad till likvärdig undervisning. I dag kan vi se att många kommuner hellre satsar sina pengar på områden som ligger utanför kärnverksamheten, skola, vård och omsorg.
Senast idag läste jag att Partille kommun satsar närmare en halv miljard på att bygga en präktig handbollshall åt Sävehov. Driftskostnaderna per år beräknas till ca 40 miljoner, pengar som belastar kommunens övrig verksamheter.

Ha det gott!

2014-02-10 @ 09:29:02
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Herr Nilssons Fru

Idrott ja men de utövar jag ju själv, de e ju gymnastik, sprinter och Zumba för hela slanten :)
Os har jag inte sett mycket av, men gubben min kollar för mig också så slipper jag.
Kramiz

2014-02-10 @ 10:46:27
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: majamyra | It´s all about the details

Innebandy har jag fotat massvis med gånger, men no more nowadays. Tråkigt nog. För det är kul att fota det, verkligen en utmaning :)
/Lisa

2014-02-10 @ 16:33:06
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: bara anna

Grattis i efterskott!

Innebandy, det har jag sett mycket i mina dar, mannen min har spelat väldigt mycket och första tiden hängde jag med och satt där och hejade men sedan tröttnade jag och har inte varit på en match sedan dess. Hoppas inte vår Frans blir någon hockeykille. Innebandy och fotboll går väl an men hockey, nä....

Må så gott

2014-02-10 @ 18:45:17
URL: http://www.baraanna.se
Postat av: Lotta

Innebandy var längesedan jag kollade på. Stora sonen spelade i ett lag och de var grymt duktiga. Nu när jag tänker efter så har jag aldrig tagit med kameran dit. Kan tänka mig att det inte är lätt att få till bra bilder i den miljön och med det snabba spelet. Men det är väl värt att testa. Jag är nästan säker på att du kommer att lyckas.

Klart du ska ha en ny vattenkokare!
Mycket bra pryl!

:-)

2014-02-10 @ 21:27:09
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Pernilla

Numera är det ingen som spelar något här i familjen. (Lite skönt)
Hundar, hundar, hundar! Agilitylopp ser vi gärna på.
/P

2014-02-10 @ 22:08:04
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Soffie

Gillar sport i sånna här sammanhang , å nu måste. Jag kolla extra noga för vi har en medaljtävling i klassen alla har fått skriva på en lapp hur många medaljer De tror att Sverige kommer ta under os, jätteroligt mina elever är 7 år, jag har tippat på 9 :)

2014-02-10 @ 22:45:50
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Vespa Vulgaris

5 mil på skridskor i medvind är en fjärt i rymden jämfört med Vasaloppet, och betydligt roligare :-)

2014-02-10 @ 22:55:19
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0