Men BRRRR då...!

 
Allt annat än vår ute - iallafall jämfört med igår - för idag är det ingen sol alls och en riktigt råkall vind, och detta väder har fått både krokusar och snödroppar att hårt sluta sina kronblad igen...
 
Nåja! Jag har ändå inte haft tid med mer utevistelse än att mata fåglarna och hämta posten. Alldeles nyss (mellan tio och elva) hade jag ett chattseminarium på den ena av kurserna jag går. Ett ganska roligt sätt att "gå i skola" på, måste jag säga. :-) Och att få diskutera litteraturen med sina kursare skadar verkligen inte! Det har jag inte haft möjlighet att göra på någon av de tidigare distanskurserna jag har gått.
 
 
 
 
 
 
Nu närmast ska jag försöka ta reda på hur en viss blankett (som hör ihop med makens nystartade aktiebolag) bör fyllas i... Den handlar om såna där "skojsigheter" som skatt, moms och arbetsgivaravgift. Phu!! Det där löftet jag har haft till mej själv att jag aldrig nånsin mer skulle jobba med papper, siffror och kontorsuppgifter har uppenbarligen FET-spruckit... <:-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Bläh för sånt pappersarbete. Men du, privatsekreterare brukar få rätt bra betalt. Men det har väl maken med i beräkningen eller ????

2014-02-25 @ 11:50:46
URL: http://livetsommajsan.blogspot.com
Postat av: Lennart O

Go middag! Den goda middagen bestod idag av pannbiff med lök, broccoli och kokt potatis. Dessert blev idag glass med jordgubbssylt. Inget smakar så bra som hemlagad mat.

Vårvädret kom väl av sig lite idag. Solen som utlovades gick oss förbi, men en av mina FB-vänner skriver att i Gbg skiner solen. Men jag får väl trots allt ge mig ut en sväng i trädgården, om inte annat så för syns skull.

Jag har läst en hel del fakta om Ukraina den senaste veckan. Jag tycker att EU och USA handlar väl naivt i den här frågan. Ukraina är ju på många sätt förenat med nuvarande Ryssland, bl a kommer en stor del av Rysslands livsmedelsimport därifrån och omvänt går en stor del av Rysslands olje och gasexport i en mängd rörledningar genom Ukraina. Dessutom finns det kulturella och språkmässiga arv mellan länderna. För att komplicera det uppkomna läget ytterligare så är en stor del av upprorsmakarna anhängare av högerextrema rörelser med grunda uppfattningar om demokrati. Till yttermera visso har Putin upprepade gånger framhållit att Ryssland aldrig kommer acceptera att USA och Nato lägger beslag på Ukraina.

Ha det gott!

2014-02-25 @ 14:06:50
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Annikaann

Hej. Du verkar ha fullt upp. Kan tänka mig att det är en hel del att fylla i och klura på då man har ett nystartat aktiebolag. Men nu verkar du vara en fena på det så det går nog bra. Hoppas att du kom ut en liten stund idag iallafall.
Kramelikram

2014-02-25 @ 16:09:34
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: Malin B

En liten skatte- och avgiftsanmälan kanske? ;)
Jag väntar vid bussen och undrar vad jag gjorde med all väntetid innan jag hade internet överallt.. ;)
Tiderna ändras minsann.

2014-02-25 @ 18:38:17
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Lotta

Hahaha...ibland inser man att de löftena man ger sig själv oftast spricker. Jag lovade mig själv när jag var 18-år att aldrig mera jobba inom vården och hur gick det med det löftet då!!??
Här skiner solen, något disigt men ack så skönt! Nu ska jag ut på långpromenad, ska hämta bilen i staden för den blev visst kvar där igår då jag var ute på lokal :-)

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

:-)

2014-02-26 @ 13:34:47
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Suss

Blanketter som ska fyllas i är inte min grej. Jo, om jag begriper dem, men det är inte alltid så. Mycket fin fågelbild, du skulle vara är och fota alla härliga fåglar vi har. Steglitsen är en riktig liten skönhet och de kommer alltid i flock. Tyvärr är jag inte lika bra som du med kameran, men jag tror jag har lagt ut bild någon gång.

2014-02-27 @ 22:29:15
URL: http://leontina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0