Chiliplantor, chiliplantor och åter chiliplantor!

 
(Plus några paprikaplantor också, förresten!)
 
Försökte räkna dem innan idag, men tappade bort mej vid 80 nånting... Men det är ju illa nog! <:-)
 
 
 
 
 
 
Vet inte riktigt hur jag tänkte när jag sådde - fast jag trodde väl i och för sej inte att så-å-å-å många av fröna verkligen skulle gro! Det är faktiskt bara en sort som (iallafall än så länge) inte har visat minsta lilla livsgnista - de övriga fem har i stort sett grott till 100%.
 
Så nu har jag sålådor och småkrukor inträngda lite var och stans i fönsterna mellan de ordinarie krukväxterna... Och vill helst inte tänka på hur det ska bli sen när varje liten chiliplanta har vuxit till sej och blivit så stor att den vill ha egen kruka... 8-X
 
Och snart ska det förhoppningsvis bli tomatplantor också. :-) Frågan är bara VAR??? 
 
Det borde faktiskt finnas nåt slags plantdagis, som man kunde få lämna iväg de små till...?
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vespa Vulgaris

Hurra! Nu är du fast i chiliträsket :-) Jag verkar ha gjort den motsatta missen. Jag har sått för få frön! Det är bara en enda sort som har grott så istället för att ha för mycket av det goda så har jag nu för lite plantor.

2014-02-06 @ 20:59:37
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Ska bli spännande och se de färdiga sedan!
M/

2014-02-06 @ 21:41:23
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Lotta

Här händer det saker i krukorna. Vilken bra idé.. krukdagis!! Välkommen hem med de små liven till mig så kan du få tillbaka de någon gång i höst när jag skördat klart :-)
Trevlig fredag!

:-)

2014-02-06 @ 23:31:58
URL: http://www.tankarombilder.blogg-se
Postat av: Lennart O

Morning! Ett iskallt regn faller idag, tur att det i varje fall hittills inte är som snö.

I går tjatades det hela dagen om att vi troligen skulle få ett nytt svenskt världsrekord på 1500 meter. Det var den svenska världsrekordhållerskan Genzebe Dibaba som skulle stå för det. Nu blev det ju inte mer än europarekord och det får väl duga. Vad jag vänder mig mot är att etiopiskan Genzebe Dibaba hela tiden kraftfullt betonas att hon är svensk. Sanningen är att hon är etiopiska och även bosatt i Etiopien. Hon kan inte svenska och hon vistas bara i Sverige i samband med tävlingar några dagar om året. Däremot är hon svensk medborgare och det blev hon inför VM förra året, då Riksidrottsförbundet genom kreativa åtgärder hos regeringen lyckades få ett svenskt medborgarskap för Dibaba trots att hon inte uppfyllde de krav som normalt ställs på medborgarskap. Dessutom är hon fortfarande medborgare i sitt normala hemland Etiopien. Därför anser jag det är fel att kalla Dibaba för svensk. Hon är etiopiska med ett svenskt medborgarskap och inget annat. Att ständigt babbla om att hon är svensk blir bara smått patetiskt.

Ha en fin helg!

2014-02-07 @ 09:30:28
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Soffie

Åva de börjar växa så kul...

2014-02-07 @ 21:36:59
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Godmorgon! Kikar in till dig och se vad det finns att se här och nu blir jag sugen på att själv sätta plantor!
har en stor altan som för första gången ska bli inredd av det gröna och då mest av det ätbara.
Flyttade hit förra året i mitten av juli så då blev det inget alls ute på altanen.
Jag brukar köpa färdiga plantor men som sagt nu blrv jag intresserad av att kanske pröva sätta plantor själv.
Har du små plastkrukor till dina plantor och sätter du något plast över plantan...
Tomater och paprika är sådana ätbara saker som jag brukar bland annat ha! Ha en jättefin lördag och grattis till din lyckade odlign! :) Kramar från mig

2014-02-08 @ 05:32:59
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
Postat av: Gubben

När jag ser dina plantor så slår det mig att detta har frugan totalt missat i år. Fast kanske hon hinner med det fortfarande , då vi brukar ha ett rum fullt med små plant krukor av diverse frön i.
själv gillar det när det vuxit upp och kommit ut från rummet.

2014-02-08 @ 07:37:50
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Inga M

Ha .... du får bygga till så du får plats med alla plantor. ;-) Egentligen ett kärt besvär att det blev så många. Om du inte behöver alla kanske det finns någon som vill ha.
Ha en fortsatt trevlig helg!

2014-02-09 @ 06:25:19
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Malin B

"Måste du spara alla då?" brukar min dotter fråga mig när jag suckar över att det blev så många eller mycket av något. ;)
Att S L Ä N G A finns ju inte riktigt på min karta och tydligen inte på din heller. ;)
Det är väl moderskänslan som infinner sig på något vis skulle jag tro...

2014-02-09 @ 18:47:10
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0