Åsså var allt stå-hej över!

 
 
 
 
 
SKÖNT, tycker jag!! :-)
 
Är inget större fan av julfirande längre. Eller, jo. Själva firandet är helt okej, men inte all hysterin innan man är framme vid det. Faktum är att jag nog aldrig förr har insett så tydligt som i år, hur illa det faktiskt är!? Speciellt med det där köpa-köpa-köpa! Allra värst är givetvis hetsen efter julklapparna, men maten och krimskramset kommer baske mej inte långt efter... Phu!! 
 
Hörde en präst på radion för ett tag sen, och han hade en teori om att helvetet finns här på jorden. Närmare bestämt i ett enormt köpcentra, med öppet 24 timmar om dygnet. Han sa nog inte att det stället verkligen existerar, men beskrivningen av hur det skulle vara OM det gjorde det var absolut helvetisk!! 
 
Lite smådjävligt var det förresten här hemma i stugan igårkväll, på grund av att mjölken tog slut redan på juldagen. Dåligt planerade inköp, alltså... Länge sen jag var så sugen på ett glas mjölk som just då! Jag vaknade t o m nån gång i natt, och suktade efter mjölk... <:-) 
 
Med andra ord måste jag ta mej till en affär nån gång idag. Bara till att hoppas att mejeriverksamheten har rullat på under helgen, så det verkligen finns färsk mjölk i kyldiskarna nu!? Nybakat alldeles vanligt bröd skulle jag förresten inte heller ha nåt emot att kunna köpa idag, för vörtbrödet tog (och här skulle jag i och för sej kunna klämma in ett "tack och lov"!) också slut på juldagen.
 
Trevlig lördag på er allihopa!! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Här har Julen gått i enligt mig "lagom" s tecken! visst får barnbarnen paket, men då talar vi hundralappar inte tusenlappar. vi själva har EN paket vi köper (lottar) för ca 300kr.
Diskuterade just detta med dottern, att hon under några år varlite avis på kompisen som efter att Idalinn räknat upp det hon fått alltid sa: Va?? fick du inget mer.. Idag är hon stolt över detta och tycker vi haft fantastiska Jular med annat i fokus.

2014-12-27 @ 10:18:52
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Lennart O

Go eftermiddag! Vinterns första snöskottning gick av stapeln på fm. Inte speciellt betungande då snötäcket dessbättre inskränkte sig till ca 2 cm. Blir det inte värre än så i vinter så ska jag inte klaga.

Så slipper vi då det oönskade extravalet. Alliansen la sig platt för Löfven. Till och med Vänstern tyckte uppgörelsen var ok. Frågan är dock hur mycket stryk demokratin tål när vi nu accepterar ett system där den politiska adeln är beredd att ändra reglerna när det inte passar dem. Tycker nog att likheten med en bananrepublik börjar bli allt för slående. Man talar lite otydligt om att vi inför en undantagslag som i första hand kommer att gälla till år 2022. Allt detta för att förhindra att landets tredje största parti ska uteslutas från allt politiskt inflytande. Oavsett politisk uppfattning måste man nog ifrågasätta den demokratiska legitimiteten i en sådan lag. Krasst talat tycker jag att det mest liknar ett politiskt apspel.

Ha en god fortsättning på helgfirandet! Själv har jag tappat räkningen på var jag befinner mig bland helgdagarna.

2014-12-27 @ 14:22:56
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Malin B

Du kunde ha fått fyra-fem LITER mjölk av mig då dy var sugen. Jag har också missbedömt åtgången men åt andra hållet.
När jag har massor går den inte åt men om jag inte har...
Drack O'boy och åt saffransbullar med min lilla kompis i dag för åtgångs skull och det var gott!
God fortsättning.

2014-12-27 @ 17:18:51
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: majamyra | It´s all about the details

hehe, en kväll skrek jag rakt ut. Är MJÖLKEN slut!!
Var nog ganska så sugen på kaffe med mjölk just då..haha

2014-12-27 @ 23:18:29
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Inga M

Jag är inget stort fan av julen heller. Bakar och pysslar i inte alls egentligen. Minns hur min mamma älskade julen och alla förberedelser. Alla dagar innan jul var väl inrutade med sina moment av bakning och tillverkning av olika charkuterier som man måste ha. Men hon stressade inte, var bara nöjd och glad så det är nog inte hon som har sabbat min upplevelse av julen. Jag är förstås glad att vi har barn och barnbarn här över helgerna. Utan dem blir det liksom ingen mening med julen alls. Nu mumsar och äter vi och umgås.
Du får ha det gott, god fortsättning och Ett Gott Nytt År!

2014-12-28 @ 04:16:17
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Pernilla

De sista tre åren har vi lagt de mesta av pengarna på skidhyra och stuga. I år blev det Hälsingland. Sen har det blivit några julklappar till oss närmast i familjen men sen får det räcka.
/P

2014-12-29 @ 22:31:54
URL: http://dogladyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0