Köksdjungeln...

 
...gör det allt svårare att ha koll på vad som händer utanför fönstret vid diskbänken. 
 
Brukar ju stå där och spana på fåglar medans jag sanerar porslinet och kastrullerna - men nu ser jag mest bara paprika- och chiliplantor, en tomat, en vitlök osv...
 
 
 
 
 
 
Men det går fortfarande att ha koll på vad som händer på insidan, och igår dök den här krabaten plötsligt upp i ett av vardagsrumsfönsterna:
 
 
 
 
 
 
Här kryper den på utsidan av mitt lilla mini-växthus, och min första tanke var så klart "Den där ser ju ut att kunna glufsa i sej ungefär hur många och hur stora chiliplantor som helst!?" 8-X
 
Det kanske den inte alls kan, men vem vågar ta det osäkra före det säkra i detta läget...? 
 
Så efter fotosessionen åkte den raskt ut i trädgården!! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Kul att du fick en skogsnäppa på bild. ALdrig sett. Det var fasligt vad dina plantor växer. Nu ska det ju bli varmare vilket är så skönt. VI har haft kall vind hela veckan .
M/

2014-04-16 @ 09:31:17
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Lennart O

Morning! Vilket monster som uppenbarade sig vid växthuset. En grön ridå framför köksfönstret kan nog ha en rogivande verkan, tror jag.

Efter en kall natt, minus fem, strålar nu solen från en klarblå himmel. Födelsedagsfirandet avslutades igår och nu återstår bara att återställa allt till det vanliga igen. För en gångs skulle upplevde jag firandet som roligt och känner en tacksamhet över att så många uppmärksammat mig och gjort sig påminta på olika sätt.

Vi är ju nu inne i "den stilla veckan", men hittills har det inte varit så mycket med just stillheten. I G-P har nu chefen och ägaren Peter Hjörne gått till storms mot sina vänstervinklade journalister som huserar på kultursidorna. Länge har dessa journalister riktat giftiga pilar mot kapitalisten och representanten för ägarfamiljen Hjörne. Peter Hjörne säger att han respekterar att journalisterna får framföra sina åsikter, men han menar att deras kompetens när det gäller att driva medieföretag i dessa bistra tider är lika med noll.

Att Putin är förbannad på USA och NATO tycker jag är fullt begripligt. I utländska medier (inte i svenska) kan man läsa att CIA har ett brett utbyggt nät i Ukraina vars uppgift bl a är att underblåsa de ryssfientliga krafterna i Ukraina. Och USA-lakejen Carl Bildt framhöll häromdagen i Bryssel att han utesluter inte att våld kan bli nödvändigt för att stoppa Putin. Jag skulle då rekommendera att Carl Bildt går i det första soldatledet med åtföljande risk för att bli kanonmat. Jag har dagligen under fem år läst Carl Bildts blogg och jag måste säga att min motvilja till honom växer för var dag. Sällan har man skådat en människa som så totalt överskattat sig själv.

Ha det gott!

2014-04-16 @ 09:44:23
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Ojojoj!!! Här gror det minsann i dina krukor. Ser verkligen välmående ut. Hoppas att du får en bra skörd när det blir så dags.
Nu ska jag vara lite tjatig, men jag kan bara inte låta bli att säga att solen skiner från en klarblå himmel och det är fantastiskt :-)

2014-04-16 @ 12:55:58
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: majamyra | It´s all about the details

Ibland ska man nog låta bli att zooma in småkryp, jag höll på att kräkas. Fy vilken äcklig sak, tur du kastade ut han. Inte ska han mumsa på dina läckerheter i fönstret inte! Hrmp!

2014-04-16 @ 15:26:47
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Gudars skymning! Mina chilisar ser ut som dvärgar jämfört med dina :-)

2014-04-16 @ 21:50:26
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Gubben

Det måste vara med dem som med hönsen att även ohyra om det nu var det, ska vara frigående och inlåsta i växthus :-)!
Glad Påsk!

2014-04-17 @ 07:20:16
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Suss

Oj, vad det växer, kan det vara för du bor längre söderut än jag? Eller sådde jag för sent???
VAD är det du kastade ut i trädgården? En dinosauriebebeis???

2014-04-17 @ 18:45:09
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: Malin B

Det kanske är en förklädd påskkärring?
Roligt när det växer och gror! =)
Här är det frost varje morgon numera så det är rena rama vinterkänslan på morgonpromenaden även om det känns lite friskt. Jag har ju inte planterat något och har inga större planer mer än att rensa grusgången så mig gör det ju inget... Fast det får väl vara lite anti-odling förstås och ogräset går GÄRNA frysa. Men det är nog ingen risk.

2014-04-19 @ 08:22:47
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0