Säg adjöss till sommaren...?

 
 
 
 
 
(Död humla, upphittad på den stensatta uteplatsen...)
 
Ett för den här sommaren ganska ovant ljud - nämligen plaskandet av regn! - utanför ett sovrumsfönster på glänt, satte punkt för gårdagen. Det var nästan så jag funderade på att tassa upp och stänga det, för porlandet i hängrännan var inte speciellt sövande... Snarare tvärtom! Men det var så sabla mörkt också, och jag orkade inte tända lampan igen, så fönstret fick va´... 
 
Jäklar vad mörkt det fortfarande var i morse, när klockradion började spela vid kvart i sex! 8-I
 
Mulna och regniga dagar märker man tydligt nu, att hösten är här...
 
Hamnade mitt i ett tv-program igårkväll, som handlade om att göra en svensk klassiker. Det var målgång i Vasaloppet, och det var kväll och mörkt och en massa snö - och antagligen var det väl kallt också!? Det slog mej då att jag faktiskt tyckte att det på något vis såg ganska exotiskt ut med snön!?! Märkligt... Jag bor ju också i Sverige, och vinter förekommer definitivt här i norra Skåne också! (Fast skidor ställer jag mej förstås inte frivilligt på!)
 
Inte för en sekund kunde jag känna minsta lilla längtan efter det vita - inte ens efter en enda liten fluffig flinga...
 
Jag är fullt nöjd med att bara ha höst!!! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madelene Englund

Va tråkigt med regn.
Här är dagarna soliga och fortfarande över 20 grader, otroligt skönt med sådan höst:)
Längtar icke heller till vinter, fy, den får gärna hålla sig borta.

2013-09-10 @ 09:37:15
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Postat av: majamyra | tired parents and happy kids lives here

Ja, nu har vi blivit lite bortskämda med det långa fina och varma vädret. Nu blir det snart regn och rusk dagarna i ända :) Närå, lite sol också kanske.

Jag brukar se fram emot de första flingorna, då alla i familjen ropar -Det snöar!!, det är mysigt. Men inte om det blir blaskigt, och så där råkallt.

Det blir nog regn här också idag. Tjing!

2013-09-10 @ 09:59:07
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Lennart O

Go middag! Nja, sommaren är nog inte helt slut ännu. Vi har ju något som kallas för Brittsommar, och det är väl i samband med Birgitta-dagen i början av oktober. Så det så! Men visst märks det att det går utför, inte minst så kommer kvällarnas mörker allt tidigare. Vad jag tycker om vintern är det väl knappast lämpligt att upprepa här. Kraftuttrycken kan kanske sparas till ännu mer oönskade skeenden.

Tjänster och gentjänster gör att jag idag intager mitt middagsmål hos en granne. Och där brukar det serveras kalasmat.

I Norge förlorade den omtyckte och hyllade Stoltenberg makten. När jag hörde Stoltenberg gratulera sin motståndare Erna Solberg till segern och önska henne god fortsättning i sitt politiska arbete, kom jag osökt att tänka på Palme och hur han uttryckte sig när han förlorat valet mot Fälldin och Bohman."Beklagligt att svenska folket röstat fel, men vi ska se till att den nya regeringen får ett helvete". Det är inte svårt att se vem som är den mest statsmannamässiga i sammanhanget.
Det tycks vara så i dagens Europa att en regering sitter sällan kvar mer än högst två valperioder. Om detta stämmer också på Sverige så ser det dystert ut för Reinfeldt och hans allians. Dagens ekonomi är ju av den arten att alla regeringar, oavsett politisk färg, måste lägga fram sparförslag som genast skapar impopularitet. Partier utanför de regerande lägger fram ekonomiska aptitretare för att locka missnöjda väljare. När de senare kommer i regeringsställning gapar verklighetens ansikte i form av begränsad ekonomi, och de utlovade förmånerna vissnar snabbt ihop. Titta på Frankrike där Hollande ännu inte lyckats genomföra något av sina vidlyftiga vallöften. Och Hollandes popularitet ligger idag under 30 procent.

Ha det gott!

2013-09-10 @ 11:46:55
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: mimmi

Tänk!! Jag är också ganska nöjd som det är nu ..och det vita pluffiga som dalar ner från himlen får gärna vänta länge till ....slutet av Februari och framåt två veckor..det blir bra så :)

2013-09-10 @ 13:35:06
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com
Postat av: Ditte Yvonne

NU regnar det här, för första gången på LÄNGE! Och det behövs...tror jag...

2013-09-10 @ 18:08:36
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Soffie

Usch ja nu märks det att hösten verkligen är här, skulle gärna fortsätta ha det runt 20 grader på dagarna mycket längre...kram

2013-09-10 @ 21:40:50
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Kerstins foto

Ja ser du, snö är inte det minsta exotiskt för oss här uppe. Första snön är alltid lite speciell men sen är det bara en lång plåga och av nån anledning vräker det alltid ner när maken är på arbetsresa. ;)
Tycker om din bild även om den är lite sorgsen.

2013-09-11 @ 00:26:21
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: TantGlad

Det har ju varit fint nu länge länge, och vi kan nog få fortsatt fint i höst.
Stackars lille humla. Jag tycker dom är för söta.
Ha en fin dag nu!

2013-09-11 @ 06:51:43
URL: http://TantGlad.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0