Idag är det ingen vanlig dag...

 
För det är svärmors 70-årsdag! GRATTIS!!! :-)
 
 
 
 
 
 
Men innan partajandet tar vid, har jag vissa planer på att göra veckans "hemläxa" - det vill säga konstvetenskapens första inlämningsuppgift, bestående i att sätta ihop en liten ordlista över ämnet. 10-15 ord eller uttryck som man kan behöva slå upp för att vara helt 100 på vad de faktiskt betyder i det här sammanhanget...
 
Borde inte vara så svårt när man knappt fattar nånting av det som står i böckerna, eller!? ;-)
 
Trevlig torsdag på er allihopa! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! En dimmig morgon med hopp om sol längre fram på dagen. Minns ni förresten SMHI:s femdygnsprognos förra torsdagen? Det sades då att det mäktiga högtrycket över Europa skulle ge vika i sin norra del. Detta skulle medföra att lågtrycken, som låg på rad ute i Atlanten skulle matas in och ge regn och höstväder under hela den kommande veckan. Men som alla har upptäckt blev det inte så. I stället förstärktes högtrycket över norra Europa och bäddade för ett vackert sensommarväder. SMHI:s allt mer sofistikerade datorer är inte att lita på, de kan inte ens räkna ut om ett befintligt högtryck ska försvagas eller förstärkas.

Framför mina gratulationer till din svärmor!

Ha det gott och en trevlig helg!

2013-09-05 @ 08:23:19
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Madelene Englund

Grattis svärmor:-)

2013-09-05 @ 08:48:16
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Postat av: Jessica K

Idag är det även min mammas födelsedag! Så grattis till de båda mammorna :)
Och jag är nästan frisk igen - hurra! Säger även Doglas som ju tyckt att jag varit lite tråkig det senaste...
Vad tycker du om kursen så långt? Eller ja, ni har väl precis börjat men ändå. Jag ska faktiskt också läsa en kurs på distans i Uppsala, samtidigt som jag läser de vanliga program-kurserna här i Stockholm. Vi får se hur det går!
Vad är det för objektiv du har förresten? Det har du säkert sagt förut men jag har glömt :p
Trivs riktigt bra med det lilla fasta, men stör mig lite på det långa näravståndet som gör att det inte går att få några bra macro. Men å andra sidan är det kanske värt att offra för den fina bokehn....
Hoppas du har en riktigt bra vecka :)

Postat av: Pernilla

Borde nog kanske i te så svårt att få ihop orden men om man inte kan dem, finns de ju inte i ordförrådet så, hm, det är nog ganska svårt. Eller så slår men bara i ordboken tills man hittar något som man inte kan.
Grattis till svärmor!
/P

2013-09-05 @ 10:26:10
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se
Postat av: Soffie

Grattis till svärmor,å hoppas det gick bra med uppgiften

2013-09-05 @ 19:50:44
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Ronnie

Vilken passande sommarbild nu när värmen segar sig kvar ett tag till.
Man blev inte så lite sugen på glass även om äppelpajssmaken som slank ner efter lunchen fortfarande gör sig påmind.
Vilken häftig "insekt" i bilden nedan .
Ha ett skönt partajande i helgen !
Mvh Ronnie

2013-09-06 @ 12:40:42
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Inga M

Plommon är inte fel. Kom på att vi har massor på ett träd men jag har inte tänkt ut vad jag ska göra med dem. Är för lat för något komplicerat, blir väl till att bara äta förstår jag. Eller lämna till fåglarna, de ska ju också ha nåt.

2013-09-07 @ 09:13:12
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0