Utsikter och insikter...

 
Tog ett foto ut genom köksfönstret på lägenheten vi tömde i lördags:
 
 
 
 
 
En minnsebild - eller en bild för minnet, kanske... 
 
Här hemma är det väl inte aktuellt att packa ihop bohaget ännu, även om den 22-årige sonen ibland antyder att det är på tiden att jag och maken flyttar ut! 
 
Ja, nångång gör vi kanske det - vem vet!? Just idag, när det hänger en tung klass 2-stormvarning över den här delen av landet, så hade det absolut varit perfekt att bo i stan med garanterad strömförsörjning och bredbandsuppkoppling istället för här, där det brukar kunna ligga träd över el- och teleledningarna bara det luftar lite mer än vanligt i trädtopparna... Men överlevde vi "Gudrun" och 25 dygn av strömlöshet, så ska vi väl klara "S:t Jude" också!? Hoppas jag iallafall... 8-X (Hjälp!?)
 
Hur som helst!
 
Innan maken och jag flyttar ut ur det här huset, så ska vi renovera/fräscha upp ett eller annat rum! :-) Så i förra veckan började jag snegla på tapeterna i vardagsrummet. Det har jag i och för sej gjort många gånger förr, men nu börjar de faktiskt kännas mer än lovlig trista. Grådaskiga vävtapeter, som har suttit på väggarna sedan huset var nytt i början av 80-talet... 
 
 
 
 
 
 
Golvet är förresten inte heller det roligaste! <:-) Och furupanelen i taket borde väl målas vit...
 
Hu, vad mycket jobb som väntar - och dyrt lär det väl också bli... 
 
Undrar vad det kostar att hyra sej en nyrenoverad 3:a inne i "byn"!? Med sjöutsikt och tillhörande trippelgarage. Nära till naturen bör det också vara förstås, och givetvis gångavstånd till affärer och andra serviceinrättningar! Värme och vatten ska givetvis ingå, lixom tele, tv och bredband. Egen trädgård är däremot inte nödvändigt, men en schysst balkong vore bra - gärna inglasad.
 
När det dyker det upp något sådant, och för si så där 3000 kronor i månaden, så ska jag slå till bums!!! 8-D
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Go middag! Ha, ha! Ni i en trea inne i byn, det tror jag inte ett dyft på. Visst kan det ha sina nackdelar att bo på landet när det blåser klass 3 vindar, men den friheten och närheten till naturen som ni nu har tror jag inte ni vill vara utan. Eller?

Ha det så bra! Håll i hatten och ladda mobilen.

2013-10-28 @ 13:25:16
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Nä, du har det väl fint där ute på landet?? Här blåser det rejält nu. Klass 2 o 3 varning. Bor ju precis på gränsen så vad blir det då 5??
Får se om man kommer till jobbet imorgon. Vi ska ner till Älmhult o ha vårt ledningsmöte där

2013-10-28 @ 20:01:48
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Lägenhet vill inte jag sätta mig i änn i alla fall. Men vem vet? Hustaket kanske lättar här i kväll. Nu tar det i alla fall i så det börjar att oroa även mej.
/P

2013-10-28 @ 20:32:50
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Ditte Yvonne

Ja, det dyker säkert upp nåt sånt erbjudande :P Tyvärr kan man ju inte få allt..även om man skulle vilja! (Penicillin är inte farligt ihop med lite vin...jag har frågat ;) Whiskey gillar jag inte...)

2013-10-28 @ 20:50:04
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ser mysigt ut tycker jag ,tyvärr är det säkert jättedyrt med en lägenhet i stan,men det finns säker många fördelar att bo i stan, svårt val ibland i livet....

2013-10-28 @ 22:01:25
Postat av: Anonym

Min kommentar försvann visst, jag tycker du har det jättemysigt men man hittar alltid saker man vill göra om,,,en lägenhet i stan är nog rätt dyrt , hoppas ni hittar det ni söker om ni beslutar för att flytta, kramen

2013-10-28 @ 22:02:53
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Soffie

Fniss nu fanns visst min första kommentar...

2013-10-28 @ 22:03:34
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Lotta

Ler åt ditt inlägg, de där barnen är bara för roliga. Jag hade målat den där vävtapeten, det kommer att bli lysande resultat. Finns en uppsjö av fina färger som man lätt fixar på någon dag. Snyggt bord!
Här härjar Simone för fullt och jag har ström ännu så länge. Hunden och jag var ute för en stund sedan så nu är jag mera urblåst än innan.
Fortsättning följer!
Jag kommer med kaffe ifall du har strömavbrott :-)

2013-10-28 @ 23:50:47
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Säg åt din son att ni tänker sälja gården och flytta till Thailand :-) Hur har det gått för er i stormen?

2013-10-29 @ 08:28:12
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/
Postat av: Malin B

Nu när jag ringt hyresvärden för att få element fixat/låset i toan ordnat och nu senast stopp i avloppet tycker jag det är helt underbart med lägenhet! ;)
Men jag står ju bara för hyran...
Det är onekligen smidigt.

Din pappa har ju också bara betalat...
Du och maken skulle ha flyttat in där då! Som vanligt är det lätt att vara efterklok. ;)

2013-10-29 @ 22:25:51
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Inga M

Det är knepigt det där med bostad och få till allt som man vill och dessutom en rimlig kostnad. Vi byggde år 1977 och har inte gjort några stora reparationer. Jag vände köksluckorna, slipade och lackade dem förstås, de

2013-10-30 @ 05:56:12
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Inga M

.... det var ju ett projekt ( skulle det stå, kommentaren slet sig innan den var färdig!) Många andra har hunnit byta kök ett par gånger under den tiden. Sen målade vi i tvättstugan också. Det ser ut som om vi alltid hitta nåt roligare att använda pengarna till.

Ha en bra dag!

2013-10-30 @ 05:58:34
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0