Medans andra slet med...

 
...inlämningsuppgifter igår, så förlustade jag mej med kameran i solskenet! 
 
För ibland bara MÅSTE man få prioritera lite som MAN SJÄLV vill!!
 
>:-)
 
 
 
 
 
 
Morgon över vår kraftledning, typ... Det är ju snart en månad sen stormen Simone drog fram här, och redan dagen efter spanades ledningarna av med hjälp av helikopter - så man kunde ju faktiskt ha förväntat sej lite fart vad det gäller att ta bort träd som hänger på trådarna. Fast jag ska inte klaga: Igår eftermiddags kom det faktiskt äntligen några linjeröjare och tog ner den här björken. :-)
 
Ytterligare ett par foton från igår morse:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och så ett från eftermiddagen:
 
 
 
 
 
 
Sen, när solen hade gått ner, tänkte jag faktiskt ta i tu med skolarbetet... Men! Då ringde dottern och behövde hjälp... <:-)
 
Hon hade tagit sej en sväng till IKEAs Fyndvaruhus efter jobbet, och slagit till på ett jättebra och jättebilligt - och framförallt jättestort!!! - bord. Som naturligtvis inte gick in i bilen, så "Kan ni komma med släpen NU???"

Sen var det dessutom inte tal om att köra hem bordet till henne, för inte skulle det få plats i lägenheten som ju redan är ganska överbelamrad med både möbler och prylar (för att inte tala om kläder!)... Utan det skulle hit!?!
 
För att förvaras här på obestämd tid - eller iallafall tills hon skaffar sej en större bostad...
 
8-X
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Ja, de barnen, men vad vore man utan dem?

Ännu en kall morgon, minus 8 tidigt i morse. Men solen har gått upp klar och kall(?). Inget uteväder för min del, kyla är inget som jag numera känner mig bekväm med. Förresten har jag inte tid att gå ut idag, måste se till att julgardinerna kommer upp i köket och dessförinnan putsa köksfönstren åtminstone på insidan. Adventsljusstakarna och dito stjärnor kom på plats redan i går, så det mesta av julstöket är sedan för min del över. Kanske lite lätt städning också framåt jul, sedan får det vara nog.

Vissa klimatfanatiker ger sig aldrig. Idag är det några MP:are som fått för sig att det är ett stort problem att så mycket av vår föda måste kokas eller värmas före intagandet. Detta slöseri med energi är ett stort problem för klimatet, eftersom all uppvärmning genererar utsläpp av CO2. Kanske borde vi lära oss att äta gräs eller rent av lägga oss ner och bara dö. Eller? Dårarnas paradis är snart i sin fullbordan.

I nästa andetag hör vi att de fanatiker som investerat dyrt i sk klimathus, gått på en nit. Det visar sig nu att flera av dessa uppreklamerade hus drar lika mycket energi som ett normalt hus. Eftertankens kranka blekhet osv.

Ha det gott!

2013-11-26 @ 09:36:12
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Vad bra! Då kan ju du låna bordet ifall du skulle behöva. Passade du på att äta Ikeas julbord nu när du ändå va där? Mycket gott sägs det!

Härliga bilder. Den sista bilder gillar jag. Kunde nästan tro att vi träffats och att du tagit ett foto av mig :-)Väldigt likt faktiskt!

Ha en fotsatt bra och solig dag!

:-)

2013-11-26 @ 12:01:30
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Inga M

Ha ha....det är fler än vi som förvarar vuxna barns saker. Kul ide att köpa ett bord i förbyggande syfte. för nästa stora bostad!

2013-11-26 @ 12:11:02
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Anki

Haha jag älskar barn - de är så planerande, ja men en dag kommer hon ju bo större o ni gör de säkert nu, varför inte ha huset som förvaring till sina barn.
Klart man ska passa på när de finns o dessutom i fyndhörnan :) Vilka fina bilder du tagit under dygnets alla timmar, eller nej inte efter mörkrets ankomst de var väl då du pluggade :)
Kramiz

2013-11-26 @ 18:13:48
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Malin B

Det "glädjer" mig lite att höra att det inte är bara min dotter som "kräver" akututryckningar då och då. "Ungarna" verkar kunna hålla oss igång oavsett ålder. ;)
Hoppas det gick bra med skolarbetet sedan när du tog tag i det. Ibland får man världens inspiration bara man gör grejerna "i rätt ordning".

2013-11-26 @ 20:49:20
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Pernilla

Fick precis ett bra exempel på varför det är bra att äldsta dottern bor långt här i från. Men det är nog det enda.
/P

2013-11-26 @ 22:21:50
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Vilken smart dotter du har :-)

2013-11-27 @ 22:43:56
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0