Fotoprojektet 31 dagar i oktober (2013), del V:

 
25/10, Tror jag började bli lite avtrubbad angående det här fotoprojektet redan den dagen!? Fick bara till några halvdana fågelfoton då, som det här nedan på en svartmes som kliar sej... (Sedan lades systemkameran på hyllan, och resten av fotona i detta inlägg är tagna med kompakten).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
26/10, Det var den dagen vi var i Göteborg och tömde en lägenhet:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
27/10, Maken provade om fästena till våra nya utelampor hade blivit rätt, så lyktstolparna stod rakt. Den här blev bra!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
28/10, I väntan på den där Simone...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
29/10, Det blev ungefär som vanligt här i stormens efterdyningar:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
30/10, Eftersom strömmen bara gick på en fas så hade vi fortfarande tillräckligt med kräm i trådarna för att kunna hålla igång kylskåpet och frysboxen - och nån enstaka lampa. Mer gick inte, för då löste jordfelsbrytaren ut. Så inget rinnande vatten, ingen dator, ingen spis, ingen tv... Flera av våra grannar har varit helt mörklagda, och jag uppskattar verkligen LYXEN i att ha en fungerande kyl... Men det är skittrist ÄNDÅ att inte ha ström som vanligt... <:-I
 
 
 
 
 
 
 
 
 
31/10, Lycka är att ha en snäll dotter!! :-) Hon lånade ut sin lägenhet till mej när jag kände att jag verkligen måste få gjort lite skolarbete, och behövde ström och internet till det. Närheten till en mataffär gjorde att jag dessutom hade anledning att ta lunchrast och kila bort dit och inhandla mej något ätbart. Livet på en räkmacka, typ!! :-D
 
 
 
 
 
 
Och därmed är detta fotoprojekt slutfört! :-) Övriga delar av det går att se här, här, här och här!
 
Den här sista veckan var jag ganska oinspirerad, men då fungerade verkligen projektet som en drivkraft att ändå ta några stycken foton per dag. Så summa summarum: Jag HAR fotat varje dag i oktober, och det blev också ett foto publicerat från varje enskild dag. Så jag är NÖJD!! :-)
 
Idag är det första november, en månad som har 30 dagar. Återstår att se vad jag ska göra av dem!? :-) Systemkameran kommer säkert fram igen endera dagen, men något mer sånt här fotoprojekt blir det inte just nu iallafall.
 
/AnnaKK
 
 
 
 
PS! Vi fick ordning på strömmen igen igårkväll, men idag har den varit bruten igen, i ett par omgångar och några timmar i taget, på grund av fortsatt lagningsarbete. Men nu tror - HOPPAS - jag att de är klara!? DS!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vespa Vulgaris

Skön att höra att ni klarat er igenom stormens efterdyningar :-)

2013-11-01 @ 19:33:08
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Lennart O

God förmiddag! Snälla mammor brukar ofta begåvas med snälla döttrar! ;-)
Räkmackor är en av guldkanterna på tillvaron.

Tidigt i morse, ja tidigt och tidigt ca 08:30, var jag på kyrkogården och kollade om alla gravljusen brann. Och det gjorde de. Samtidigt passade jag på att ta en promenad i det stilla och fina vädret. Mötte några mer eller mindre bekanta som alla uttryckte sin belåtenhet över det fina och milda höstvädret. Det fanns ingen som såg fram mot vinter och snö utan de ville, liksom jag själv, att det nuvarande vädret håller i sig så länge som möjligt, helst hela vintern. Ju äldre man blir så är det allt svårare att förstå dem som vurmar för snö och kyla.

Ha en fin Allhelgonahelg!

2013-11-02 @ 10:32:38
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Malin B

Det där med långvariga strömavbrott tar på krafterna.
Just då är det ju iallafall skönt om all mat klarar sig! Att höra dropp från frysen är trist!

Minnesgudstjänsterna brukar vara riktigt stämningsfulla och just denna kväll brukar vara som ett ljushav vid kyrkan.

2013-11-02 @ 10:54:05
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Lotta

Bra jobbat! Fina foto som alltid. Oavsett om det är skönt när det är över, så är det roligt att ha lite fotoprojekt.
Jag är sjukskriven året ut så jag har många dagar att fördriva tiden med min kamera. Men nu så går det rätt så bra att bara gå och dra, bara att gilla läget. Hjälper ju inte att lägga energi på det som inte går att förändra.

Önskar dig en fin fortsatt lördag!
Regn hos mig!

:-)

2013-11-02 @ 14:22:18
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Halloj! Sett att det är lite träd här o var som åkt ner. Bl a en tall på skogstomten bakom nya friggan. TUr att den inte åkte på den då.....
Var i Växjö på utställning idag. VG bara och en konstig domare ...suck. Trym saknade ädelhet, va 17 e de???

2013-11-02 @ 17:43:49
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Gud så träligt för er med elen. Jag är livrädd för strömavbrott. Är ju så beroende av den i trimmet. Hur torkar jag en Pudel utan fön? Har hänt några gånger men jag har haft tur och haft raser där jag inte behöver maskin.

Så fin stolpen blev. Hoppas nu elen varar så ni kan få lysa upp där ute.
/P

2013-11-03 @ 00:12:30
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Inga M

Det var länge att vara utan riktig ström. Tur ändå att kyl och frys funkar hjälpligt. Det är ett öde när det strejkar, åtminstone här där vi har ett helt års köttkonsumtion nedfryst den här tiden på året. Vårt frysskåp i köket har lagt av men vi har lyckats pula in det mesta i boxen + i ett av våra andra hus.
Fina bilder har du förstås som vanligt, speciellt på pippin. Svartmes?

2013-11-03 @ 16:05:22
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ingrid

Vad skulle jag här inne att göra?! Nu blev jag VÅLDSAMT sugen på en räkmacka!!!!

2013-11-03 @ 18:40:15
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Carina

Bra gjort att hålla ut även om lusten och orken tryter :)

2013-11-03 @ 23:22:41
URL: http://vidbjarsjobacken.blogspot.se
Postat av: Ronnie

Gillade verkligen svartmesen ! ;))

2013-11-05 @ 12:47:42
URL: http://www.ronniesfiske.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0