Fick lust att "resa bort" en stund...

 
 
 
 
 
Så nu har jag precis varit på IKEA och förlustat mej! :-D 
 
Det är väldigt praktiskt att ha det stället nära - bara 1½ mil, eller nåt sånt. Visserligen brukar jag inte vara där så jätteofta, men hade det legat längre iväg så hade jag väl typ ALDRIG tagit mej dit... <:-) Och det vore ju synd, för alltid hittar man något "bra å ha" när man är där. Svarta ljus i 4-pack för 7 spänn, till exempel! Kommer att bli så-å-å snyggt i min vita adventsljusstake av porslin... 8-)
 
Asså, fatta att det ÄR första advent om 1½ vecka!?! Känns ju helt (eller åtminstone halvt) galet...
 
Efter IKEA-besöket svängde jag inom Maxi också, och veckohandlade en del mat osv. Två ljungplantor slank också med hem - äntligen!! Borde så klart ha investerat i såna (till mina krukor ute på verandan) för länge sen, men bätttre sent än aldrig... Vägrar nämligen att tänka tallris eller små julgranar som alternativ!! >:-)
 
För övrigt så kom det faktiskt hit inte mindre än två telefonreparatörer igår, och efter lite mixer i ett skåp en bit härifrån så lät det riktigt bra i luren. I 1½ samtal... Sen knastrade det ta mej sjutton IGEN...! 
 
Nån dag när jag typ redan är på dåligt humör, ska jag nog felanmäla telefonen igen, men idag har jag inte lust att förmörka tillvaron med det. 
 
Trevlig fortsättning på denna dag!! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fotograf Annie

Jag älskar verkligen IKEA, jag bor ganska nära men åker inte dit jätteofta i alla fall, för det är dumt om man inte har bil eller om man vill spara pengar ;) För det är som du säger, man hittar alltid något som är bra att ha :P



2013-11-20 @ 17:24:26
URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Malin B

Tänkte allt på dej då vi stannade och åt på "ditt" Ikea när vi åkte hem från Skåne! ;)
Jag och V skulle vilja ha ett Ikea riktigt nära bara för att kunna äta där! Billigt är godare!
Ja, att advent väntar runt knuten är verkligen inte klokt!
Då får ju jag dessutom en 20-åring!

2013-11-20 @ 17:27:59
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Bara anna

Advent snart, det är ju inte klokt, det var ju nyss sommar. Måste alltså ta tag i att putsa fönster nästa vecka då, suck....
Kram

2013-11-20 @ 18:19:23
URL: http://annacecar.bkogspot.com
Postat av: Ditte Yvonne

Jag har ju bara två km till Ikea! Cykelvägen...så det händer ibland att jag är där och även att jag inte köper nåt! Kanske en korv eller nåt annat gott i restaurangen då...Men visst har jag handlat en hel del, just nu vill jag ha ett vitrinskåp, men det lär jag inte få hem på cykel :P

2013-11-20 @ 18:57:45
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: soffie

vi har IKEA i Karlstad så jag brukar ta mej en tur dit några gånger /år perfekt att ta sig en fika där med :) fin bild..

2013-11-20 @ 20:40:01
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Pernilla

Men vad är det för konstigt med er telefon? Hoppas verkligen att de fixar det.
Vi har inget Ikea på Gotland. Närmast är nog Kungenskurva och dit är ju en bit.
Om två veckor ska vi i alla fall till äldsta dottern och då kör vi förbi Linköping. Där blir det nog ett Ikea besök.
/P

2013-11-20 @ 21:07:00
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Nu blir det väl inte mer....vi har ju personal på Ikea där.....vet du jag har sagt upp mig...sökte nytt jobb pga olika skäl o fick det....vi kan maila om det i så fall.
he he bra med jägare i famijen o tur att ingen är veggo

2013-11-20 @ 21:40:12
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Lotta

Jag ska också till Ikea snart! Ska köpa julklapp till mitt minsta barnbarn. Hon ska få ny säng, spjälsängen vägra hon att ligga i.
Ett tag var det tänkt ett Ikea här hos oss i Karlskrona, det var synd att det blev Kalmar istället.... men det är ju på vägen upp till dottern så då går det ju bra :-)

:-)

2013-11-22 @ 12:29:41
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0