Planerna sprack! :-X

 
Det blev ingen honung skördad igår... Maken kom "aldrig" hem från jobbet, och när han väl gjorde det iallafall (kring halvsex-sex) så hade det börjat regna. Och då trodde vi inte att vi skulle kunna öppna bikupan på grund av det... Men så blev det faktiskt lite glesare mellan dropparna, så då bestämde vi oss för att göra det iallafall! För att bara kunna konstatera att bina var kvar i skattlådan! 8-I
 
Om det berodde på att bitömmaren inte hade fungerat, eller på om det fanns yngel i lådan som bina inte vill lämna - ja, inte vet jag...? Men vi fick hur som helst istället inrikta oss på att ta bort bitömmaren och sätta tillbaka spärrgallret.
 
Och så får vi göra ett nytt försök med honungen en dag när solen skiner igen! <:-) Vilket nog inte blir idag, för här hänger regnet i luften och SMHI har utlovat rikliga mängder nederbörd i Blekinge och Kronoberg - vilket brukar betyda att även vi här i norra Skåne får oss en dusch...
 
 
 
 
 
Ytterligare en grej som har spruckit är min svit av VG:n på tentorna! Fick långt om länge häromdagen tillbaka tentan från den tredje delkursen, och det hade behövts ytterligare två poäng för ett VG. 
 
Att det bara blev G på den tentan säger jag inget om. Men det var väl G minus, och inte G plus, som jag skulle försöka nå upp till!? Så-å-å-å förtretligt, lixom. Jag menar; Ett G är ju alltid ett G, men det faktumet känns ju onekligen trevligare när man med nöd och näppe har klarat sej ifrån ett underkännande än när man med samma fjuttiga marginal har missat VG:et! 
 
Fast jag överlever ändå! På det stora hela är jag nöjd med mina tentaresultat, och jag ångrar inte för en sekund att jag har gått kursen. Har lärt mej massor!!! :-)
 
Borde väl passa på att söka några jobb på IKEA, nu när den kursen kommer att stå överst på CV:et!?! ;-)
 
Trevlig onsdag på er allihopa!
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morsning! Det var ju trist med honungsskördandet, men det kommer förhoppningsvis bättre dagar.
Du får väl vara nöjd med ditt G med tanke på hur oinspirerad du verkade inför den tentan.

Jag väntar nu på att min takjobbare ska komma och slutföra jobbet han inte riktigt hann med i går. Han lovade att komma även om det regnar. För regnar gör det här som under den värsta semesterdag. Dessutom märker jag nu att mina hängrännor läcker som såll och just av den anledningen att de nu mera ser ut som såll. Att köra med högtryckstvätten i gamla rostiga hängrännor är ju minst sagt utmanande. Och resultatet blev därefter. Men det är väl hög tid att byta dem efter 43(!) år!

Ha det gott och blött!

2013-06-26 @ 09:53:49
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: annette

Aha, det var ju illa, men jag tror inte bina ville lämna när det dåligt väder, och dåligt väder är det här också, skall visst komma så där 30 mm regn, fast det känns som om den mängden redan kommit och det bara fortsätter;)
Grattis till tentan, man kan ju inte få allt man önskar i betyg;-))))
Ha det gott!

2013-06-26 @ 10:56:02
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Ronnie

Om man är nöjd eller inte beror väl på hur mycket man läst på o vilka förväntningar man har efter det ? Tycker du har gjort riktigt bra ifrån dig o känner att du får ett jobb som passar dig så småningom. Lycka till igen ang. honungen jo visst regnar det men intei den omfattningen som hotet var men dagen är ju långt ifrån slut än.
Ang bildstabiliseringen så vet jag att det funkar bra även på kompakter men att det var så bra i 50X zoomläget förvånade mig.

Ha en skön inomhusdag !Ronnie

2013-06-26 @ 12:37:35
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Lotta

Det är inte säkert att det blir något regn över till er för jag tror att Öland fått allt. Det har regnat, så här flyter det lika mycket vatten på som runt. Hunden vägrade att gå ut så med benen kors satt han och väntade på ett litet uppehåll och det kom som tur var, bara så pass att han hann göra sina behov.
Hoppas det hinner bli mera honung nu då innan ni ska tömma kupan. Kan ju vara lika bra att vänta in det fina vädret. För det kommer.....:-)
Så bra att du är nöjd med din kurs alltid lika kul att förkovra sig. Snörpligt med ditt G+ men å andra sidan så vet ju du att du gjorde ditt bästa och det är belöning nog. Det kan reta mig lite att marginalen på ett G är så brett. Av mig får du ett VG för att du kämpat så väl :-)

Håller tummarna för att du slipper skyfall!


2013-06-26 @ 16:02:01
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Ingrid

Klart du ska vara nöjd med ditt G!!!!! T.o.m dottern lärde sig det sista att acceptera ett och annat G på högskolan, men det satt långt inne.
Känns så skönt få Stöttning av så många i valet av hanhund. Har liksom bara blivit så att vi fortsatt med tikar och mycket för att vi haft omlott. Pälsen ska vara lättskött, fäller inte men ska ansas lite dock inte kammas så det inte blir tovor. En till två gånger per år klipper man ner den rätt rejält.... Även det nytt men det ska väl gå... De är vattenälskare, men pälsen torkar snabbt. Har en bit till sjö så det ska väl funka bra med planerade dopp. Ingen gödselstack längre att rulla bada i som väl är. ;)

2013-06-26 @ 18:23:00
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Aili

Jättefin bild! :)

2013-06-26 @ 21:00:12
URL: http://ailis.se
Postat av: Inga M

Hmm ... det har regnat alldeles för mycket här för att någon ens ska tänka på honungsskörd tror jag. Men ni kanske har varit förskonade från gårdagens skyfall. Här kom så där 50 mm regn på ett dygn. Helt sanslöst.

Bin begriper jag mig inte på men följer dina bemödanden i branschen med intresse. Det ska bli intressant att se om ni får någon honung.

Och en delkurs med G är väl ok? Om du har två VG o ett G lär du får VG som helhetsbedömning på kursen, om man nu gör som förr. Fast det kanske är helt nytt, allt annat är ju nytt så varför inte det också.

Har du studier kvar eller är du färdig nu?

2013-06-27 @ 04:26:27
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: majamyra | tired parents and happy kids lives here

Hehe så sött, vad den jobbar på det lilla biet.
G är ju bra! och som du sa, du har ju lärt dig massor. Du e grym!

2013-07-08 @ 22:34:26
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Malin B

Är kursen helt avklarad nu? Det är lite typiskt det där att man tänker att man inte "får" bryta sviten... Men vad i hela friden gör det "om hundra år"? ;)
V som var extremt driven i högstadiet tror jag bestämt brände ut sig lite då... Nu satsar hon BARA på frisörämnena. Har spikat två "A" och jag fick tänka till om det var bra eller dåligt. ;)
Fyra andra kurser är klara och där tror jag det var spridd skur, C, D och E.
Nu har jag lärt mig att det bara är F det inte får stå där... Jag är i alla fall jätte glad över att hon MÅR bra och känner sig hemma där och är nöjd med sig själv. =) I höst ska hon praktisera varje onsdag inne i "min" stad så då kanske jag kan få luncha med henne. =)

2013-07-13 @ 15:01:39
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0