Den 24/6...

 
Förr var det visst alltid midsommarafton på detta datum!?
 
 
 
 
 
Numera får man nöja sej med att det bara är sex månader kvar till julafton... 8-X
 
Men innan dess ska här skördas honung - närmare bestämt imorgon!! :-D Vår bi-mentor var hit för ett par timmar sen och hjälpte oss att få en så kallad bitömmare på plats. Om den fungerar som det är tänkt ska den första av våra två skattlådor vara någorlunda tömd på bin tills imorgonkväll, och då ska maken och jag på egen hand kunna fixa att ta ut de fulla honungsramarna ur den. :-)
 
Lovar att jag ska ha kameran med mej när vi ger oss i kast med det!!!
 
Och så fort jag bara hinner så ska jag göra iordning fler foton från Hornborgasjön - men det kan ta en eller ett par dar till. Det är lite mycket just nu!! Och lite för fint väder för att sitta inne vid datorn och uggla mer än absolut nödvändigt... :-)
 
Ha det gott!!!
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Herr Nilssons Fru

Du är lika galen som min bror, han lät upplysa om att idag hade de första bokat julbord hos honom :( haha hur kan man bara tänka JUL nu :)

Kramiz o lycka till med honungen.

2013-06-24 @ 21:26:24
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/
Postat av: Lennart O

Morning! Junihonung låter ju rätt smakligt. Honung, denna märkliga produkt som tillskrivs så många undergörande egenskaper. Kanske är det så bara man tror på det. Men gott smakar den ju.

I dag har jag en hantverkare om inte i huset så på huset. Mitt bedrövliga tak ska äntligen få en uppfräschning. Dessutom ska hantverkaren serveras kaffe och smörgås enligt den uppgjorda
affärsöverenskommelsen. Hoppas nu att regnet håller sig borta under dagen så att det inte blir något avbrott i verksamheten på taket.

Ha det gott!

2013-06-25 @ 08:18:56
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Ronnie

Härliga färger o snygg kompo !
Hoppas det blir mycket av den smaskiga honungen då !Pasa dig från att vara ute för mycket blir ännu mer bilder att ta hand om vid datorn he he !
Tack för dina kommisar ! Ang. sista så zoomade jag in lite till i datorn men mer så blir det lite väl oskarpt. Astronauter he he ja det hade vatt nåt !
Blev ändå förvånad över hur mycket canonkompakten klarar o handhållet dessutom med bra inbyggd bildstabilisering !
Ha en bra dag !

2013-06-25 @ 12:49:32
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: bara anna

Spännande med honung! Ni håller kanske på som bäst med att fixa med det nu. Lycka till!

2013-06-25 @ 14:16:19
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Hoppas det gått bra idag och ni inte fått några stick.
Mysigt med husbil. Vi hade en äldre för några år sen men sen kom det fler hundar och svårt att få plats. Så den stod.
Vagn är ju osmidigt samtidigt som det är smidigt för oss. Hundarna kan åka säkert i bilens burar och vagnen är rymligare.
Ska över till fastlandet om några veckor. Gotlandsbåten sätter namn på det osmidiga. Kostar skjortan, men, men....
/P

2013-06-25 @ 21:42:35
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se
Postat av: Lotta

Spännande! Hoppas att era bin varit väldigt flitiga på att samla god nektar till er blivande honung.
Ska bli intressant att få bildbevis på eran skörd.

Regn hos mig!

:-)

2013-06-26 @ 00:44:06
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Ingrid

Det där med Jul låtsas jag att jag inte ser... Har nog med de motstridiga känslorna som vill att det snart blir Augusti så vi får hem vår valp!

2013-06-26 @ 07:42:27
URL: http://farmoringrids.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0