Solen är tillbaka idag! :-)

 
Här har det annars varit två mer eller mindre mulna dagar, igår och i förrgår - och igår var det dessutom halv storm och ingen högre temperatur. Jag och maken var en sväng till marknaden i Hästveda igårkväll - och vi FRÖS!! 8-X Kan inte påminna mej om att det har hänt förr - däremot har det ibland varit så varmt så man har hållt på att krevera mellan marknadsstånden på grund av det...
 
Nåja! Vi kunde lika gärna blivit hemma, för allt vi fick för en hundring var en parkeringsplats och en påse karameller. <:-) Hade varit bättre att parkerat gratis hemma i "byn", och istället inhandlat två (billiga, förvisso) pavor vin på Systembolaget - eller för all del bara bröd, smör och pålägg på ICA...
 
Eller glass!? Då hade vi minsann fått lite växel tillbaka också... 8-)
 
 
 
 
 
Men i den kalla julikvällen lockade det inte alls med glass. Istället kurade vi ihop oss hemma i tv-soffan sen, och tittade på Sverige-Danmark i damfotbolls-EM. :-) Häftigt att ha det evenemanget på hemmaplan - men mindre häftigt att bränna två straffar, och därför bara få oavgjort... (Fast i princip tycker jag det resultatet, 1-1, var ganska rättvist ändå - men man får ju bara inte missa två straffar!!! Gaaah...)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Så är då solen tillbaka igen efter gårdagens lite höstlika väder. Förhoppningsvis håller sig detta väder över helgen.

Marknader är för min del inte någon hit. Fullt med krafs som man varken behöver eller har någon användning för.

Ska jag nämna något om fotbollen så var den väl så där. Lite mer hade man väl nog förväntat sig. Att missa en straff kan möjligen accepteras, men absolut inte två. Pia Sundhage har nog en del att tänka på.

Dagens pensum här rör sig om att handla och att avsluta den i går påbörjade städningen.

Ha en bra dag!

2013-07-11 @ 09:08:44
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Yvonne

Ja, jag tittade inte på fotboll igår, det var kanonväder här och jag var på August med Sofie! Idag har det solat till sig riktigt bra också, fast nån ryssvärme är det då inte, men jätteskönt i solen på balkongen! Hälsa alla små bin! Det går förresten en film på bio nu som heter nåt i stil med "Om alla bin försvann"...

2013-07-11 @ 18:15:57
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: annette

Idag återkom solen hit också, det var då det blev en tur i vildmarken;-))
Tycker nästan alla marknader är lika idag, finns visst en som fortfarande är lite speciell och det är Ulrika Marknad i södra Östergötland, har aldrig varit där men kollegor i Linköping påstår att den fortfarande har "det"!
Såg lite av och till på matchen igår, och visst är resultatet rättvist med tanke på straffarna, såg ut som "tåfjuttar"!
Blir spännande att se fortsättningen, skall visst gå någon match här i stan, inte kollat vilka lag det är, är Sverige med så kanske jag går dit!
Vi får tro på ett fint helgväder!!
annette

2013-07-11 @ 19:12:29
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Marianne

Här har jag missat både blommor och bin, och även annat ser jag. Min blogg har liksom tagit lite semester tror jag.
Vi har varit på Öland några dagar med massor av sol. Men här hemma igår blev vi närapå dränkta. Men som gubben min sa, - det är i allafall bra för svampen.
I dag därimot har det varit varmt, för varmt för att ta hand om en massa ved, vilket vi har gjort. Men nu ligger den torr o fin i vedboden och väntar på vintern. ´Det gör därimot inte jag`.

2013-07-11 @ 20:02:52
URL: http://livetsommajsan.blogspot.se/
Postat av: Lotta

När jag kom upp till stugan igår efter min härliga busstur var det 21 grader, några timmar senare började det blåsa och temperaturen sjönk till 13 grader. Efter en natts regnande så återkom solen och torkade upp det blöta - så nu är gräset klippt.
I helgen som kommer så är det tosiga bonna dagen i Ronneby,en marknad som jag nästan alltid besöker. Men i år får den klara sig utan besök av mig. Sitter hellre här på Öland och njuter av sommaren :)
Fotbollens bravader har varit på allas läppar idag, även på de som i vanliga fall inte brukar pry sig:)
I morgon kommer visst sommaren tillbaka!
Hoppas den stannar till hos dig också :)

2013-07-11 @ 23:46:49
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Pernilla

Blåsigt har vi också haft det. Ändå tycker jag vi haft en fin sommar, hittills. Även om det inte är så himlars varmt.
/P

2013-07-12 @ 00:42:37
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se
Postat av: annette

Hej!
Hoppas allt med begravningen idag gått bra, jobbigt är det alltid, men det kan gå mer eller mindre bra!
Koppla nu av och ha en fin Helg!
Kram!

2013-07-12 @ 17:37:34
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Malin B

Nä, man får inte missa två straffar...
"Så här hon härifrån också" vrålade sonen...
Jag tycker allt lite synd om dem jag, jag som är av snäll natur...

Här är det riktig högsommar i dag, jag och L har varit på auktion. Idrottsföreningens årliga. Jag fick två ljusstakar, en lergryta och så en tavla för 40:- Stannade sedan och fikade hos hans chef så här har det varit en extremt billig dag. ;)

2013-07-13 @ 14:57:33
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Charlotta

Bara en stilla fråga: får du sponsorbidrag från ett visst glassbolag? ;)

Den där gubben känner jag igen på din blogg sedan långt tillbaka. Haha. Men visst, han ÄR fotogenic!

2013-07-14 @ 12:16:08
URL: http://charlottasgarden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0