När man inte har nån semester...

 
...att utföra sina semesterprojekt på, så får man ta till de vanliga helgerna istället! :-)
 
Så den här helgen har maken och jag varit fullt sysselsatta med att måla och tapetsera i vår klädkammare - som nu är ljus, och om inte fräsch, så iallafall ren. TIll skillnad mot för några dagar sen, då den var ganska murrig och full med diverse skit!! 
 
Känns bra!! Och nu återstår bara det roliga arbetet; Att inreda den! 
 
Vilket nog blir kvällens aktivitet... :-)
 
 
 
 
 
 
Vi skattade ytterligare drygt 20 kilo honung från bikupan igår, förresten. Nu när vi har fått in vanan på det, så tar det faktiskt inte längre tid än ca en halvtimme - inräknat att plocka fram och plocka bort sakerna man behöver för att kunna göra det. (Skatta = ta ramarna som bina fyllt med honung, i det här fallet 10 stycken).
 
Det blir värre att hitta tid för att slunga ramarna, men vi får försöka avsätta en kväll i veckan åt den saken. Vi tog tio ramar för en dryg vecka sen också, så det är alltså 20 ramar som ska slungas. Förra gången tog det momentet 2-3 timmar... Men hur lång tid det sedan tog att rengöra alla grejer, inklusive rummet vi var i - det vill jag inte ens veta!? <:-)
 
Ha en fin dag allihopa!!
 
/AnnaKK
 
 
 
 PS! Det kan nog bli lite före- och efterbilder från klädkammaren så småningom - när allt är klart! DS!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Att ni bara orkar i den här tropiska värmen. För egen del har jag inte behövt någon aktivitetshöjare, det räcker så gott med att sitta stilla och röra sig så lite som möjligt.;-)
Något regn har det tydligen kommit i natt. I varje fall fanns det fuktfläckar på asfalten i morse när jag hämtade in morgontidningarna, tidningar som blir allt tunnare och tunnare. Det är inte så konstigt att tillverkarna av tidningspapper tvingas att reva sina segel. Den yngre generationen läser sällan eller aldrig någon dagstidning. De nyheter de vill ta del av införskaffar de via nätet. Så tidningsbranschen går en dyster framtid till mötes.
Hur blir det då med böckerna? e-boken gör ju snabba framsteg och det kommer givetvis att sätta sina spår. Vissa förutser att många böcker aldrig kommer att ges ut i pappersversionen utan bara ges ut som e-bok. Själv vill jag dock nog fortsätta att läsa på det gamla sättet med en pappersbok med doft av papper och trycksvärta och där man kan stryka för och göra egna marginalanteckningar. Så läser jag och det vill jag nog fortsätta med. Förresten, mitt "bibliotek" innehåller över 2000 böcker så jag behöver knappast köpa några ytterligare. Min erfarenhet är också att det är få av dagens nyutgivna böcker som är värda att läsa och att förslösa tid på.

Ha en fin vecka!

2013-07-29 @ 08:31:24
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Malin B

Nja... Någon krusbärsbuske blir det inte hos mig.
Jag har ju dragit ner på allt odlande och fina blomplanteringar och så där.
Jag har ju till och med "plastblommor" i mina amplar men det verkar ingen ha förstått för alla TROR att jag är så innerligt präktig. ;)
Jag låter dem fortsätta att tro det.

Med din halva deciliter blåbär skulle jag satsa på rulltårtsbakelser och dekorera dem med blåbär. =)

Kul att det går så bra med honungen och klädkammaren också förstås.

2013-07-29 @ 12:50:11
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Carina

Gott med bisyssla :)

2013-07-29 @ 14:32:59
Postat av: Soffie

Wow vad honung ni får gött,

2013-07-29 @ 22:02:22
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Suss

Det är synd att det är så långt att åka för att köpa lite honung känner jag när jag ser dina bilder. Ni är jätteduktiga tycker jag, första året och allt bara verkar flyta på (t o m honungen- höhöhö)!

2013-07-29 @ 23:38:55
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: Inga M

Det ser både proffsigt och gott ut. Håller med Suss, synd att det är så långt att köpa av dig.

2013-07-30 @ 10:48:58
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: annette

Blir otroligt mycket honung Du, har Du fått igång försäljningen ännu eller lagrar Du till senare!?

2013-07-31 @ 06:31:43
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Della / Var Dag ett Äventyr

Du verkar ha fullt upp! :)

2013-07-31 @ 07:26:39
URL: http://vardagettaventyr.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0